В основі класного самоврядування : ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ ТА ГУМАНІЗАЦІЯ ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ;ЗВ’ЯЗОК ВИХОВАННЯ З РЕАЛЬНИМ ЖИТТЯМ;ВИХОВАННЯОСОБИСОСТІ ВКОЛЕКТИВІ В ХОДІ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ;ЄДНІСТЬ ВИМОГ І ПОВАГА ДО ОБИСТОСТІ;ПОСЛІДОВНІСТЬ, СИСТЕМАТИЧНІСТЬ І ЄДНІСТЬ ВИХОВНИХ ВПЛИВІВ;ВІДПОВІДНІСТЬ ВІКОВИМ ТА ІНДИВІДУАЛЬНИМ ОСОБЛИВОСТЯМ УЧНЯ;СВІДОМІСТЬ, САМОДІЯЛЬНІСТЬ ТА АКТИВНІСТЬ УЧНІВ.
процес розвитку творчої активності активізується завдяки взаємодії учнів між собою;розвиток творчої активності учнів повинен опиратися на творчи задатки, пританні даній особистості в цілому, творчому відношенню до вибраної професії;творча актівність виявляє кращі риси характеру підлітка;елемент змагання відкриває простір для розвітку творчої ініаціативи і активності;заслужена похвала стимулює розвиток творчої активності;переживання успіху надихає виникненню більш глибого зацікавлення, бажання творити.
Учнівський колектив загальні учнівські збори; розробка перспектив розвитку колективного життя, правил поведінки в школі; активна участь у житті класу та школи; колективні походи та екскурсії; чергування у класі та школі; аналіз результатів колективної роботи; диспути на тему поведінки, виховання; випуск газет; виховні бесіди на теми взаємовідносин з батьками; адекватна похвала; індивідуальні бесіди.
Робота з активом класу бесіди, навчання основам організаторської роботи, впливу на людей; формування прийомів управління учнівським колективом; розробка планів виховної роботи; участь у роботі старостату школи; допомога невстигаючим учням; аналіз успішності класу; збереження матеріальних цінностей.
Класне самоврядування, його аспекти Класне самоврядування є конкретним видом діяльності дітей. Відповідаючи за окремі розділи роботи свого колективу, беручи участь у діяльності активу класу, комісій, у чергуванні, учні організовують своїх товаришів на виконання певних завдань, беруть участь у плануванні, контролюють і перевіряють один одного, організовують змагання, виховні заходи. Цю діяльність учнів можна назвати організаторською. Усяка діяльність людини є поштовхом до розвитку, що дуже важливо. В організаторській роботі діти набувають низки навичок, умінь і знань. У них розвиваються певні моральні якості й формуються риси характеру. У школі первинним колективом є клас. У ньому обираються відповідальні за розділами роботи й формуються таким чином органи самоврядування. Чим більше учнів активно працюють в органах самоврядування, тим більше вдосконалюється робота кожного з них, нагромаджується корисний досвід, складаються традиції. Самоврядування збільшує обов’язки, значно розширює права органів колективу класу.
Хай красною буде учительська Доля,Щоб добре вам всім працювалося в школі,Рятує хай Ангел – спаситель всіх вас,Щасливі й здорові були щоб весь час. Хай мрія прекрасна веде вас в життя,Щоб ладилось все і велось до пуття. Живе хай Надія і живить серця,Натхнення і творчість дає без кінця, Не зникне хай віра в казки й чудеса,Хай будуть із вами Любов і Краса!