Виховний захід до Дня безпечного Інтернету під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою»
Мета: Формування у дітей стійкої мотивації до безпечної поведінки у мережі Інтернет. |
Ознайомити учнів з можливими небезпечними ситуаціями , що виникають при роботі в Інтернеті та про шляхи їх подолання. Формувати в учасників розуміння необхідності дотримання правил безпечного користування ресурсами Інтернету. Вчити дітей критично ставитись до інформації в Інтернеті і не повідомляти особисті дані. Формувати навички безпечної поведінки при відвідуванні сайтів, блогів, твітерів в Інтернеті. Формувати критичне мислення, вміння швидко приймати рішення. |
Зупинка 1 Інтернет?!В Україні кількість користувачів Інтернету стрімко зростає. Користувачами мережі є 75% діти від 6 до 17 років, тобто Ви. А чи справді Інтернет є таким цікавим, яким він Вам здається. Сьогодні ми проведемо з Вами тренінг, щоб пригадати правила користування мережею Інтернет. Мережа Інтернет – це інформаційний простір, який об‘єднує мільйони комп‘ютерів, розташованих по всьому світу. Вся інформація розміщена на різних сайтах і може використовуватися кожною людиною.
Висновок: Безпека людини і дитини, в тому числі, багато в чому залежить від власних дій людини, а серед небезпечних вчинків, зокрема можна відзначити на першому місці - довірливість дітей, якою так часто користуються в негідних цілях. Сьогодні наша мета сформувати навички користування правилами безпечної поведінки в мережі Інтернет в різних послугах.
Зупинка 2 Інтерактивне спілкування. Пригоди Скріпочки. Уявіть, що у вас є менша сестричка, яку звати Скріпочка, така ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування. ( Розігніть скріпочку і зробить з неї посмішку).
На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи. Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами. ( Зробить зі скріпочки квітку)- Спілкуючись у Фейсбуці з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.
Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Поверніть скріпочку в первину форму).- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця.
ПАМ’ЯТАЙТЕ: Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою. Але не лише така небезпека чекає на нас в мережі, а ще безліч інших.
Завдання. Вигадати собі прозвисько («нікнейми»), яким ви користуються при спілкуванні в Інтернет-просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах. (Зібрати і перемішати. Знову роздати учням)На зворотній стороні стікеру, написати позитивне побажання до чужого нікнейму так, щоб власники нікнеймів не бачили, хто надає їм побажання. (Знову зібрати і роздати учням відповідно по нікнеймам)Зачитати побажання та назвати нікнейм і вгадати, хто надіслав це «повідомлення».
Зупинка 3 Інтернет-залежність. Скільки часу в день Ви проводите в Інтернеті в освітніх цілях?Скільки часу в день Ви проводите в Інтернеті в розважальних цілях?11,5%--- 10 - 40 хвилин24.8% --- 2 - 3 години63,7% --- 0,5 до 1.5 годин72% --- 2 - 3 години7% --- 10 - 40 хвилин21% --- 0,5 -1.5 годин
Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Висновок:
тест на знання правил поведінки в Інтернеті1. Новий друг, в чиїх даних зазначено той же вік, що і утебе пропонує тобі обмінятися фотографіями. Ви…А. Попрошу його фото, і потім відправлю своє. Б. Пораджуся з батьками.2. У чаті тебе обізвали дуже грубими словами. Ви…A. Скажу у відповідь: «Сам такий». Б. Припиню розмови з цією людиною.3. Знайомий запропонував розіслати телефон і адресу «дівчини, яку недолюблює », щоб усі знали про неї. Ви…A. Зажадаю доказів, що вона погана. Б. Відразу відмовлюся.4. Прийшло повідомлення із заголовком «Від провайдера» запитують твій логін і пароль для входу в Інтернет. Ви…A. Вишлю тільки пароль: Вони самі повинні знати логін. Б. Відзначу лист як Спам.