Презентація "Виконання регламентних робіт з обслуговування інформаційних мереж, серверів, операційних систем"

Про матеріал
Виконання регламентних робіт з обслуговування інформаційних мереж, серверів, операційних систем
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер в/н СОВЕНКО Світлана Михайлівна Тема програми: Налагодження та обслуговування інформаційних систем та периферійного обладнання. Тема уроку : Виконання регламентних робіт з обслуговування інформаційних мереж, серверів, операційних систем

Номер слайду 2

Навчальна: навчити учнів розвивати професійні навички при виконанні регламентних робіт з обслуговування інформаційних мереж, серверів, операційних систем Виховна: виховувати бережне ставлення до обладнання, особисті якості оператора з обробки інформації: охайність, дисциплінованість, самостійність, відповідальність; Розвивальна: розвивати логічну пам'ять і мислення; розвивати практичні вміння та навички роботи за ПК.

Номер слайду 3

Під час стрілянини найкраще сховатися у захищеному приміщенні. Коли це не можливо, варто лягти, прикрившись предметами які здатні захистити вас від уламків і куль. Де б ви не знаходились, тіло повинне бути у максимально безпечному положенні. Розверніться ногами у бік стрілянини, прикривши голову руками та відкривши рот, щоб близький вибух не завдав шкоди барабанним перетинкам. Якщо ваше житло пребуває в зоні регулярних збройних зіткнень потрібно зміцнити вікна – це допоможе уникнути розльоту уламків скла. Бажано закрити вікна, наприклад мішками з піском або масивними меблями. Під час артилерійського, мінометного обстрілу або авіаційного нальоту не залишайтеся в під’їздах, під арками та на сходових клітках. Також небезпечно ховатися у підвалах панельних будинків, біля автомобільної техніки, автозаправних станцій і під стінами будинків із легких конструкцій. Закривайте долонями вуха та відкривайте рот – це врятує від контузії, убереже від баротравми. Не приступайте до розбору завалів самостійно, чекайте фахівців з розммінування та представників аварійно-рятувальної служби.

Номер слайду 4

Грамотна експлуатація і дисциплінована поведінка дають повну гарантію безпеки при роботі на комп'ютері. Комп'ютер живиться від електричної мережі напругою 220В. Напруга, більша 36В, небезпечна для людини. Джерелом небезпеки можуть бути розетки з розбитими корпусами, проводи з пошкодженою ізоляцією, прокладені по підлозі кабелі. ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ Суворо забороняється: торкатися задніх стінок комп'ютера і кабелів; торкатися до проводів живлення і заземлення; торкатися екрана монітора і його задньої стінки; класти книги, зошити на клавіатуру, „мишу" або монітор; працювати з мокрими руками або в мокрому одязі. Перед роботою переконайся у відсутності видимих пошкоджень. ПІД ЧАС РОБОТИ: не допускай різких і грубих ударів по клавішах; у жодному разі не намагайся самостійно ремонтувати ПК; якщо зникла напруга негайно вимкни комп'ютер. Після закінчення роботи: коректно заверши роботу з активними програмами; приберите своє робоче місце.

Номер слайду 5

Планові операції обслуговування комп’ютерної системи Обов'язок контролю функціонування інформаційної системи тягне за собою виконання ряду рутинних операцій. Їх склад специфічний для кожного підприємства. Однак я спробую навести приблизний шаблон, на основі якого може бути складений конкретний план періодичних заходів.

Номер слайду 6

Щоденні операції Щоденні операції спрямовані, в першу чергу, на контроль поточного стану інформаційної системи. Кожна позиція даного шаблону повинна бути доповнена конкретними операціями перевірки. Можна назвати наступні операції перевірки. Оцінка зовнішнього стану серверів і навколишнього середовища. Адміністратору необхідно оцінити температуру навколо серверів, перевірити відсутність зовнішніх ознак пошкодження корпусів, стан кабельної системи . Перевірка функціонування основних служб інформаційної системи. Адміністратор зобов'язаний перевірити стан всіх основних служб системи: працездатність каналу Інтернету, можливість прийому і відправки повідомлень електронної пошти, відгуки від інформаційного серверу підприємства і т. д. Обсяг подібних операцій залежить від складу інформаційної системи.

Номер слайду 7

Щоденні операції  Оцінка показань датчиків апаратного контролю. Серверні платформи оснащені датчиками, що дозволяють контролювати температурний режим всередині корпусу, параметри електроживлення, частоту обертання вентиляторів, стан RAID-контролерів. Адміністратору необхідно переконатися, що відповідні показники знаходяться в допустимих діапазонах.  Перевірка результатів виконання операцій резервного копіювання. Слід переконатися, що всі операції резервного копіювання завершилися успішно і без будь-яких повідомлень про помилки. Особливо хочеться звернути увагу, що контролю підлягають усі операції резервного копіювання: виконувані як системними засобами, так і внутрішніми операціями прикладного програмного забезпечення.

Номер слайду 8

Щоденні операції   Перевірка результатів оновлення антивірусних баз.  Необхідно переконатися, що всі працюючі комп'ютери (сервери і робочі станції) мають останню версію вірусних баз локального сервера, а цей сервер, у свою чергу, успішно оновлений з мережі.  Перевірка доступного обсягу жорстких дисків. Необхідно перевірити наявність на основних виробничих серверах достатнього вільного об'єму дискового простору, який дозволить продовжити нормальне виконання бізнес-операцій. Ця вимога відноситься до тих серверів, обсяг інформації на яких може змінюватися. Наприклад, поштовий сервер (прийом великої кількості повідомлень), файловий сервер (користувачі перенесли на нього істотний обсяг даних), сервер баз даних (розробники змінили структуру інформації, внаслідок чого розмір баз істотно виріс) 

Номер слайду 9

Щотижневі операції У наступній групі щотижневих операцій представлені завдання, які адміністратор повинен виконувати кілька разів на місяць. Конкретна періодичність – раз на тиждень або раз на два тижні – повинна бути визначена в залежності від специфіки інформаційної системи. Формування звіту. Хоча це чисто організаційне пропозиція, наявність періодичного звіту системного адміністратора, з одного боку, стимулює самого адміністратора, з іншого – дозволяє тримати керівника в курсі стану інформаційної системи.  

Номер слайду 10

Щотижневі операції Очищення фільтрів вентиляторів охолодження.  Практика показує, що в умовах звичайної установи повітряні фільтри «забиваються» вже через один-два тижні. У зв'язку з цим слід щотижня очищати фільтруючі елементи як всього приміщення, так і на корпусах обладнання (звичайно, якщо відповідні фільтри передбачені). Перевірка продуктивності серверів. Адміністратору необхідно перевірити параметри продуктивності серверів системи і проаналізувати їх зміни в порівнянні з минулими періодами. У разі зниження параметрів – вжити заходів з підтримки необхідного рівня обслуговування користувачів.

Номер слайду 11

Планові операції другої періодичності Адміністратору не слід забувати і про ті роботи, виконувати які йому доводиться досить рідко. Наступні роботи можна запланувати, наприклад, в квартальному або піврічному планах. Встановлення оновлень. Адміністратор повинен періодично перевірити наявність оновлень для всього програмного забезпечення, яке використовується в організації. Навіть якщо в організації реалізована система поточного оновлення безпеки, необхідно переконатися у відсутності оновлень, які не охоплюються нею. Видалення застарілих об'єктів служби каталогів. Часто створення і видалення облікових записів користувачів відстає від фактичного кадрового складу підприємства, склад комп'ютерів, перелічених у службі каталогів, не відповідає реальності. Має сенс періодично видаляти застарілі об'єкти зі служби каталогів, хоча б на основі часу, що пройшов з моменту останнього входу відповідного облікового запису в домен.

Номер слайду 12

Очищення обладнання від пилу. Зазвичай дану операцію поєднують з проведенням на обладнанні тих чи інших робіт, оскільки при цьому зазвичай передбачається відключення електроживлення. Періодичність робіт визначається якістю навколишнього середовища, і при відсутності спеціальних заходів щодо фільтрації повітря дана операція повинна виконуватися не рідше одного разу в три-п'ять місяців. Тренування повного відновлення системи. Вкрай важливо, щоб фахівець міг оперативно виконати комплекс робіт з повного відновлення інформаційної системи після аварійної ситуації. Тому в організації повинні бути заплановані роботи з відновлення тестової системи на основі тих резервних копій, які створюються в плановому порядку. Планові операції другої періодичності

Номер слайду 13

Коригування керівної документації. Доцільно раз на рік упорядковувати документацію: актуалізувати схеми мереж, відображати виконані ремонти і т. д. Слід переглянути керівні документи організації, що стосуються ІТ-технологій, внести в них необхідні зміни, які враховують стан справ, затвердити і опублікувати на внутрішніх ресурсах для ознайомлення користувачів.  Планування розвитку. За підсумками завантаженості інформаційної системи за деякий період адміністратор може припустити про додаткові ресурси, які можуть знадобитися для подальшого нормального функціонування системи (наприклад, придбання додаткового жорсткого диска). Відповідні пропозиції повинні бути передані керівнику. Планові операції другої періодичності

Номер слайду 14

Облік комп'ютерів і програм Автоматична інвентаризація програмного забезпечення і устаткування для функціонуючих систем не представляє великої складності. Сучасні операційні системи дозволяють зібрати такі дані різними способами (через об'єкти операційної системи, через командний інтерпретатор спеціального призначення WMIC (Windows Management Instrumentation Command-line). Дані про параметри обладнання та програмного забезпечення легко зібрати централізовано при наявності прав доступу до відповідного комп'ютера. В домені з цією метою зазвичай використовуються облікові записи, включені в групу адміністраторів домену. У робочій групі доведеться вказувати параметри облікових записів кожної системи.

Номер слайду 15

Автоматизація встановлення програмного забезпечення Системному адміністраторові постійно доводиться вводити в експлуатацію нові робочі місця, а так само модернізувати існуючі. Адміністратору зазвичай необхідно або повністю підготувати комп'ютер (починаючи від установки операційної системи і закінчуючи прикладними програмами і всіма оновленнями), або тільки встановити прикладні програми (якщо комп'ютер поставлений з OEM-версією Windows).

Номер слайду 16

У першому випадку потрібно використовувати або варіанти розгортання операційних систем, або операції з дублювання.  У разі тільки установки прикладного програмного забезпечення на нову систему можна скористатися засобами групового керування (сценаріями входу в систему або груповими політиками) для розповсюдження програмного забезпечення.  Автоматизація встановлення програмного забезпечення

Номер слайду 17

Клонування систем Найшвидший спосіб підготувати нову систему до експлуатації – зробити її копією вже існуючої, тобто клонувати. Клонування являє собою процес відтворення даної системи на іншому робочому місці. Клонована станція матиме аналогічну версію операційної системи, ті ж встановлені (і відповідним чином налаштовані) прикладні програми користувачів. До клонування вдаються при оновленні апаратної частини робочого місця (новий системний блок), при створенні нових робочих місць і т. д.

Номер слайду 18

Існують різні способи клонування. Новий образ можна скопіювати на жорсткий диск, завантажившись зі змінного носія і перенісши дані зі змінного пристрою або по мережі з сервера, якщо забезпечити віддалене завантаження нової робочої станції. Перший варіант більш простий в налаштуванні і використанні, другий – більш гнучкий, оскільки на сервері можна зберігати образи для різних варіантів установки. Клонування систем

Номер слайду 19

Підводні камені процесу клонування При уявній простоті операції дублювання системного адміністратора чекає багато проблем. Перша група труднощів пов'язана з можливим розходженням обладнання на старій і новій системі. Для нової платформи можуть знадобитися нові драйвери і система не зможе працювати з програмним забезпеченням тих пристроїв, на які була налаштована вихідна система. 

Номер слайду 20

ОБСЛУГОВУВАННЯ СЕРВЕРІВ Професійне адміністрування та  обслуговування  серверів дає можливість стабілізувати роботу підприємства і виключити можливість небажаних простоїв та збоїв в роботі обладнання. Сервер компанії – це основний інструмент її успішної роботи. Сервер, налаштований правильно, виконує одразу декілька важливих функцій: Здійснює управління аккаунтами користувачів і координує роботу комп’ютерної мережі; Файлові сервери дають можливість надійно зберігати і обробляти корпоративні документи; Сервер забезпечує стабільну роботу баз даних, доступ до Інтернету і якісне функціонування корпоративної пошти.

Номер слайду 21

Підбір обладнання, монтаж і налаштування сервера; Підготовка сервера до виконання визначених завдань; Адміністрування облікових записів співробітників підприємства; Регулярне налаштування і обслуговування сервера; Контроль роботи антивірусного програмного забезпечення, стану апаратної частини, а також віртуальних і файлових серверів.   НАЛАШТУВАННЯ І ОБСЛУГОВУВАННЯ СЕРВЕРІВ:

Номер слайду 22

Дайте відповіді на наступні запитання: 1.   Які Ви знаєте планові операції обслуговування комп’ютерної системи? 2.Щоденні операції обслуговування комп’ютерної системи. 3. Щотижневі операції обслуговування комп’ютерної системи. 4.Планові операції обслуговування комп’ютерної системи другої періодичності. 5.  Що ви знаєте про автоматизацію встановлення програмного забезпечення? Картка – завдання

ppt
Додано
8 червня 2023
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку