Презентація "Використання ейдетики на уроках в початковій школі"

Про матеріал
Дана презентація наочно доповнює конспект майстер-класу на тему "Використання ейдетики на уроках в початковій школі"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання методів ейдетикина уроках в початковій школіМайстер-клас Підготувала вчитель початкових класів КЗ “СШ І-ІІІ ст. № 5 Сичова О. М.

Номер слайду 2

Мета:ознайомити слухачів майстер-класу із методами ейдетики – нової освітньої технології практичного використання у навчальному процесі, що дає змогу комфортно та легко здобувати знання, розвивати у дітей образне мислення, пам’ять, уяву, увагу.

Номер слайду 3

Основне завдання, яке ставить перед педагогами сучасна школа - формування ключової компетентності уміння вчитися. Діти повинні навчитися здобувати, переробляти, запам'ятовувати інформацію, обсяг якої щорічно зростає. Це, в свою чергу супроводжується труднощами у засвоєнні програмного матеріалу. Таким чином нині існує суперечність між усезростаючим обсягом знань, які потрібно засвоїти, й обмеженими можливостями пам'яті.

Номер слайду 4

Пропоную таке завдання: прочитайте слова і запишіть, що запам'ятали:

Номер слайду 5

ЕЙДЕТИКАлисток кільцеморе джміль будинок яблуковогнище дзеркалопальма банттелевізор самовар

Номер слайду 6

Результати:запам'ятали менше 4-х слів – 3 бали;4 – 7 слів – 7 балів;8 – 11 слів - 9 балів;12 слів (але переплутали порядок) – 15 балів;запам'ятали всі слова в правильному порядку – 25 балів;

Номер слайду 7

Як покращити запам'ятовування?Спробуємо знайти відповідь на це питання на сьогоднішньому майстер-класі. Одним із шляхів є розвиток образної пам'яті, образного мислення та уяви. Методика розвитку пам'яті, образного мислення та уяви є ЕЙДЕТИКА (від грецького «ейдос» - образ). Автор – доктор педагогічних наук, професор Ігор Матюгін.

Номер слайду 8

Згадайте, які моменти життя ви добре пам'ятаєте, які знання закарбувалися у вашій пам'яті? Правильно, те, що вразило вас найбільше. Тому, що згадується не сам матеріал, а відновлюється образ або асоціація на подію або враження. Умови міцного запам'ятовування:стійка цікавість до матеріалу;асоціація на новий матеріал;поетапне повторення (повторювати матеріал потрібно кілька разів, але через деякий час)

Номер слайду 9

Вправи для тренування уваги. Цифрові таблиці Шульте. Розшукати цифри за порядком очима від 1 до 25, 30, 35 (помічаємо час). Таблиці час від часу змінюємо і збільшуємо таблицю цифр. Їх корисно використовувати перед тим, як треба щось вчити, щоб зібрати думки.

Номер слайду 10

ЕЙДЕТИКАЦифрові таблиці Шульте

Номер слайду 11

Гра «Сонечко» («Муха»);Відволікання блукаючих думок та зосередження в одному місці. Говоримо дітям:- Уявіть, що по клітинках літає сонечко (муха), ось комашка сіла тут, простежте за її рухом (комашка рухається).

Номер слайду 12

ЕЙДЕТИКАГра “Сонечко”{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}

Номер слайду 13

Гра «Решітка» (ускладнена) Показуємо дітям «решітку»: метелик у себе в «будиночку». Закриваємо зображення. Діти слідкують подумки. Наприклад: метелик полетів угору, праворуч, униз, ліворуч. Де метелик?

Номер слайду 14

ЕЙДЕТИКАГра “Решітка”

Номер слайду 15

«Крапка на дошці» Її варто використовувати під час пояснення, коли увага дітей починає розсіюватися. Вчитель раптово ставить крапку на дошці, наголошуючи: - Увага! Крапка! Одразу (без пояснення вправи) починає розповідь

Номер слайду 16

Деякі аспекти застосування методів ЕЙДЕТИКИНа уроках читання при вивченні літературних творів, на уроках розвитку зв'язного мовлення для опису будь-якого малюнка варто використати метод «входження». Погляньте на цей малюнок. Уявіть, що ви опинилися у цьому лісі. Що ви бачите?Прислухайтеся, що чуєте?Чим пахне зимовий ліс?Що відчуває шкіра?Таким чином учень використовує всі органи чуття, уявляє, фантазує.

Номер слайду 17

ЕЙДЕТИКА“Зима у лісі”

Номер слайду 18

Робота зі словниковими словами Щоб полегшити процес запам'ятовування тієї чи іншої орфограми, можна запропонувати замалювати слово за допомогою піктограми, але так, щоб у малюнку була схована саме та літера, яку необхідно запам'ятати. Завдяки вмінню складати та уявляти піктограми, учні легко запам'ятовують будь-який текст на уроках читання та природознавства.

Номер слайду 19

ЕЙДЕТИКАРобота зі словниковими словами

Номер слайду 20

ЕЙДЕТИКАРобота зі словниковими словами

Номер слайду 21

ЕЙДЕТИКАМетод “Піктограм” Їжаки Два веселі їжакинакололи на голки всі грибкиі сказали:— Ми — пеньки, наросли у нас грибки, як горбки. Т. Коломієць

Номер слайду 22

Метод “Оживлення і послідовних асоціацій” Щоб запам'ятати назви планет сонячної системи у порядку віддалення від Сонця, спробуємо оживити кожну літеру, добираючи слово, яке б починалося на цю літеру, та зв'язуємо слова у фразу. Наприклад: «Мама варила з м'яса юшку, співаючи українські народні пісні» (повторюємо декілька разів). Умова: вчитель не повинен давати дітям готове речення, діти складають його самі.

Номер слайду 23

ЕЙДЕТИКАМетод “Оживлення і послідовних асоціацій”

Номер слайду 24

ЕЙДЕТИКАМатематика. Додавання і віднімання одного. Примовляй:«Один додаю – сусіда зверху впізнаю».«Один віднімаю – сусіда знизу зустрічаю».

Номер слайду 25

ЕЙДЕТИКАМатематика. Склад числа 4 На машину є права?Коліс в ній скільки?Два (2) плюс два (2)1 Не виходячи з квартири,Скажу одразу — їх «чотири» (4). 2+2 = 4 3+1 = 4 1+3 =4

Номер слайду 26

ЕЙДЕТИКАМатематика. Склад числа 5 Пальців на руці є п’ять (5). Вирішили ручку взять. Троє (3) пишуть, Два (2) тримають,До письма охоту мають.3 + 2 = 5 2 + 3 = 54 + 1 = 5 1 + 4 = 5

Номер слайду 27

Математика. Склад числа 6Їде вершник і міркує,Ніг ніяк не порахує. В мене ніг є лише «дві» (2),В коня «чотири» (4) у траві. Коник хай травичку їсть,А ніг ми нарахуєм «шість» (6).2 + 4 = 6 4 + 2 = 6 Дідусь, бабуся, внучка,Котик. Мишка, Жучка. Три (3) людини, три (3) тварини. Тягнуть ріпку вже годину. Хто найшвидше відповість: Робітників всіх скільки? –Шість (6).3 + 3 = 6 ЕЙДЕТИКА

Номер слайду 28

Математика. Склад числа 7 ЕЙДЕТИКАП’ять (5) днів косив я по росі,Відпочивав лише два (2) дні,Днів у тижні рівно сім (7). А ви вірите мені?5 + 2 = 7 2 + 5 = 7  «Четвірка» (4) візІ «трійка» (3) кінь. Возять сіно вони всім. Порахувати нам не лінь:«Чотири» (4) і «три» -Це буде чим (7). Щоб швидше біг мій. Кінь-дружок,«сімка», наче батіжок.4 + 3 = 7 3 + 4 = 7

Номер слайду 29

Повернемося до нашого першого завдання. Який метод можна використати, щоб запам'ятати слова? (Метод послідовних асоціацій). Практична робота. Порівняння результатів

Номер слайду 30

ЕЙДЕТИКАлисток кільцеморе джміль будинок яблуковогнище дзеркалопальма банттелевізор самовар

Номер слайду 31

Думай про успіх, уявляй собі успіх і пустиш у хід силу, що здійснює бажання. Н. Піл.

pptx
Додав(-ла)
Сичова Олена
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
1867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку