Презентація "Використання ігрових моментів при проведенні уроків природничого циклу"

Про матеріал
Даний матеріал - невеличкий додаток до методичної скарбнички вчителя, який нагадає про те, що діти ефективніше засвоюють матеріал, який подається в ігровій формі. В ньому зазначені деякі ігрові методики, які можна використовувати як при подачі нового, так і при закріпленні освоєного матеріалу. Акцент зроблено на природничих науках.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Здоровенко Наталія Вікторівна. Використання ігрових моментів при проведенні уроків природничого циклу. Спеціальна загальноосвітня школа «Надія» м. Києва

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Особливості мислення, які обмежують ефективність навчання Наочно-образний тип мислення (відбувається на основі образів уявлень, перетворення ситуації в план образів)Аутистичне мислення - пов'язане з реалізацією власних бажань, намірів. Егоцентричне мислення (характерна ознака - неспроможність дитини поставити себе на позицію інших). Репродуктивне мислення - це вид мислення, який забезпечує розв'язання задачі, спираючись на відтворення вже відомих людині способів. Нове завдання співвідноситься з уже відомою схемою розв'язання.

Номер слайду 4

Навчання за програмою ЗПР, ЗОВикористання ігрових компонентів при поданні нового матеріалу, закріпленні матеріалу та перевірки знань: Гра «Мандрівники»Гра «Ведучі телебачення»Гра «Детективи» «Вірю – не вірю»Обмін ролями

Номер слайду 5

Мандрівники. Використання бажання мандрувати. Обираємо маршрут і відповідний транспорт Для вивчення загального плану (океани-материки, частини світу, країни певної частини світу, т.і) – літак, повітряна куля, дирижабль (птах). Дивимось з висоти пташиного польоту на весь світ, порівнюємо розміри географічних об'єктів, їх розташування, ін. Для конкретизації (рельєф, річки, озера, берегова лінія моря) – наземний чи водний вид транспорту (гужовий – залежить від місцевості, яку потрібно дослідити за програмою). Озираючись навколо, розглядаємо в деталях свій шлях…

Номер слайду 6

Про що можуть дізнатись мандрівники. Розташування частин світу (полюса, схід-захід, екватор, північна-південна півкуля, паралелі, меридіани)Розташування материків, океанів. Різниця між материками, островами та півостровами, морями та океанами. Кліматичні та природні зони (кліматичні фактори: температура, вологість, типи ґрунтів)Мінерали, корисні копалини. Висотна поясність, рельєф. Річкові басейни, притоки річок, їх маршрути… і багато чого іншого. Природні зони, ареали розповсюдження рослин і тварин Умови існування рослин (сезонна залежність, вплив кліматичних факторів), тварин (клімат, харчова база)Харчовий ланцюжок (на окремо взятій території)Зоологія, ботаніка (будова організмів, які зустрічаються на шляху мандрів) Умови співіснування організмів. Вплив різних факторів (біотичних, абіотичних, антропогенних) на формування і зміну ареалів організмів різних видів. Сукцесії (причини)

Номер слайду 7

Телеведучі Використання бажання побути знаменитістю. Вивчаємо науки, граючи ролі: Ведучі прогнозу погоди. Ведучі передачі «Навколо світу» (материки, океани, різні країни, моря, річки, т.і.)Ведучі програми «Надзвичайні новини» (природні катаклізми)Вивчаємо біологію, презентуючи її в таких рубриках на телебаченні:«Медична рубрика» (анатомія людини)«В світі тварин» (тваринний і рослинний світ«Мікросвіт» (цитологія)

Номер слайду 8

Географія, природознавство Температурні зміни, пов'язані з рухом Землі навколо власної вісі та навколо сонця (добові та сезонні)Зміни довжини дня (рівнодення, сонцестояння), пов'язані з рухом планети. Природні явища (сезонні та добові) – туман, роса, іней, опади, Надзвичайні природні явища – катаклізми (смерчі, урагани, цунамі, землетруси, посухи, повені, вулкани т.і.)Про що повинні знати телеведучі?В яких сферах?Зоологія, ботаніка (морфологія, фізіологія, анатомія)Цитологія – будова мікрокосму. Основи здоров'я. Фактори ризику здоров'я, здоровий спосіб життя (корисні, шкідливі звички)Перша допомога в різних екстрених ситуаціях. Служби допомоги, їх робота та виклик (швидка, пожежна, газова, інші)Біологія

Номер слайду 9

Детективи Використання природньої цікавості дітей. Постановка проблеми Питання - Чому? Де? Як?Пошук причин через вивчення фактів. Висновок експерта. Найбільш підходящим моментом для використання цього ігрового підходу буде підсумковий урок за пройденою темою. Вчитель ставить учням комплексну задачу, для вирішення якої їм потрібно буде використати отримані знання відповідної теми. Цю гру доцільно використовувати при проведенні інтегрованих уроків – тема розкривається повніше.

Номер слайду 10

Вірю – не вірю. Використання азартності дітей. Закріплення і повторення матеріалу за тестовим типом (на вибір даються правильні і хибні відповіді)Відповідь має бути аргументованою, повною

Номер слайду 11

Обмін ролями. Учень приміряє на себе роль вчителя – розказує (повторення матеріалу), вчитель стає учнем (слухає, задає питання)Виховні моменти: гра дає можливість актуалізуватися таким рисам яквідповідальністьсамостійністьвпевненість. Цей класичний прийом можна використовувати в будь-який момент уроку: діти отримують розрядку, жвавішають, включаються в роботу . Зміна ролей – ефективний прийом для активізації учнів. Використовуємо бажання дітей відчути себе дорослими

Номер слайду 12

Веселих, цікавих, плідних уроків!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 березня 2023
Переглядів
249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку