"Використання ІКТ на уроках у початковій школі" (з досвіду роботи). Моя система роботи будується на сучасних педагогічних технологіях, головна мета яких – зробити процес навчання творчим.
Діти повинні жити у світікраси,гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості. Василь Сухомлинський
Номер слайду 3
Людина запам’ятовує лише: 10 % з прочитаного; 20 % з почутого; 30% з побаченого. Якщо людина чує та бачить, рівень запам’ятовування підвищується до 50 %. Якщо чує, бачить, а потім обговорює, то і до 70%.
Номер слайду 4
Використання ІКТ під час навчально-виховного процесу має такі основні переваги: здійснюється диференціація навчального процесу; розширюється контроль за навчальною діяльністю учнів і забезпечується на цій основі зворотний зв’язок; створюються умови для підвищення рівня зацікавленості учнів у навчальній діяльності завдяки внесенню елементів новизни.
Номер слайду 5
Використання аудіовізуальних засобів до того ж скорочує на 40% необхідний для навчання час і на 20% збільшує обсяг засвоєної інформації.
Номер слайду 6
Більше того, дає можливість вчителю самостійно скомпонувати навчальний матеріал виходячи їх особливостей конкретного класу, теми, предмета, що дозволяє побудувати урок так, щоб домогтися максимального навчального ефекту.
Номер слайду 7
ІКТ поліпшують процес навчання , дають змогу:використовувати передові інформаційні технології;змінювати форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;полегшувати підготовку вчителя до уроку та залучати до цього процесу учнів;розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку, подавати історичні відомості про різні історичні події, звичаї та традиції українського народу тощо;реалізувати ігрові методи на уроках;працювати в малих групах або індивідуально;проводити інтегровані уроки, забезпечуючи посилення міжпредметних зв’язків;організовувати інтерактивні форми контролю знань, вмінь та навичок.
Номер слайду 8
Для себе, як для вчителя початкових класів, у використанні інформаційних технологій я відкрила масу переваг. І хоч, як показала практика, підготовка до самого уроку з використанням ІКТ, займає багато більше часу, я вже можу сказати з впевненістю – воно цього варте. Також,з часом я переконалася, в тому,що на уроці з використанням проектора, чи лише комп’ютера за менший час встигаєш розкрити більше матеріалу, при цьому учні активно працюють на уроці і краще розуміють навіть найскладніший матеріал.
Номер слайду 9
У своїй роботі я широко використовую комп’ютерні тренажери, навчальні фільми, відео демонстрації, та власні презентації. За допомогою презентації стараюсь не тільки продемонструвати матеріал з теми, яка вивчається, а й розвивати у школярів творче, логічне мислення.
Номер слайду 10
ІКТ є незамінними помічниками і у виховній роботі Громадянин України повинен мати чітке уявлення, в якій країні живе, чиї інтереси представляє, яким духовним спадком володіє. Тож в рамках патріотичного виховання можемо організувати, дослідити та провести проект, підсумком якої стане мультимедійна презентація.
Номер слайду 11
Мультимедійні засоби навчання є універсальними, оскільки можуть бути використаними на різних етапах уроку:під час мотивації як постановка проблеми перед вивченням нового матеріалу;у поясненні нового матеріалу як ілюстрації;під час закріплення та узагальнення знань;для контролю знань.
Номер слайду 12
У процесі застосування мультимедійних технологій відбувається розвиток учня, підготовка учнів до вільної і комфортного життя в умовах інформаційного суспільства , в тому числі: Розвиток наочно - образного , наочно - дієвого , теоретичного , інтуїтивного , творчого видів мислення ;Естетичне виховання за рахунок використання можливостей комп'ютерної графіки;Розвиток комунікативних здібностей;
Номер слайду 13
Формування умінь приймати оптимальне рішення або пропонувати варіанти рішень у складній ситуації (використання ситуаційних тестових завдань , орієнтованих на оптимізацію діяльності з прийняття рішення);формування інформаційної культури , умінь здійснювати обробку інформації.
Номер слайду 14
Систематичне використання ІКТ на уроці призводить до:підвищення якісного рівня використання наочності на уроці;підвищення продуктивності уроку;установлення міжпредметних зв'язків;з'являється можливість організації проектної діяльності учнів;спостерігається логіка подання навчального матеріалу, що позитивно позначається на рівні знань учнів.
Номер слайду 15
Отже, застосування інформаційних технологій на уроках і в позаурочній діяльності розширює можливості творчості як вчителів, так і учнів, підвищує інтерес до предмета, стимулює засвоєння учнями досить серйозних тем, що, у підсумку, веде до інтенсифікації процесу навчання.
Номер слайду 16
“Якби комп’ютер не було винайдено як універсальний технічний пристрій, його потрібно було б створити для використання в освіті” Ентоні Маллан