"Використання ІКТ на уроках у початковій школі" (з досвіду роботи). Моя система роботи будується на сучасних педагогічних технологіях, головна мета яких – зробити процес навчання творчим.
Використання ІКТ під час навчально-виховного процесу має такі основні переваги: здійснюється диференціація навчального процесу; розширюється контроль за навчальною діяльністю учнів і забезпечується на цій основі зворотний зв’язок; створюються умови для підвищення рівня зацікавленості учнів у навчальній діяльності завдяки внесенню елементів новизни.
ІКТ поліпшують процес навчання , дають змогу:використовувати передові інформаційні технології;змінювати форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;полегшувати підготовку вчителя до уроку та залучати до цього процесу учнів;розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку, подавати історичні відомості про різні історичні події, звичаї та традиції українського народу тощо;реалізувати ігрові методи на уроках;працювати в малих групах або індивідуально;проводити інтегровані уроки, забезпечуючи посилення міжпредметних зв’язків;організовувати інтерактивні форми контролю знань, вмінь та навичок.
Для себе, як для вчителя початкових класів, у використанні інформаційних технологій я відкрила масу переваг. І хоч, як показала практика, підготовка до самого уроку з використанням ІКТ, займає багато більше часу, я вже можу сказати з впевненістю – воно цього варте. Також,з часом я переконалася, в тому,що на уроці з використанням проектора, чи лише комп’ютера за менший час встигаєш розкрити більше матеріалу, при цьому учні активно працюють на уроці і краще розуміють навіть найскладніший матеріал.
ІКТ є незамінними помічниками і у виховній роботі Громадянин України повинен мати чітке уявлення, в якій країні живе, чиї інтереси представляє, яким духовним спадком володіє. Тож в рамках патріотичного виховання можемо організувати, дослідити та провести проект, підсумком якої стане мультимедійна презентація.
Мультимедійні засоби навчання є універсальними, оскільки можуть бути використаними на різних етапах уроку:під час мотивації як постановка проблеми перед вивченням нового матеріалу;у поясненні нового матеріалу як ілюстрації;під час закріплення та узагальнення знань;для контролю знань.
У процесі застосування мультимедійних технологій відбувається розвиток учня, підготовка учнів до вільної і комфортного життя в умовах інформаційного суспільства , в тому числі: Розвиток наочно - образного , наочно - дієвого , теоретичного , інтуїтивного , творчого видів мислення ;Естетичне виховання за рахунок використання можливостей комп'ютерної графіки;Розвиток комунікативних здібностей;
Систематичне використання ІКТ на уроці призводить до:підвищення якісного рівня використання наочності на уроці;підвищення продуктивності уроку;установлення міжпредметних зв'язків;з'являється можливість організації проектної діяльності учнів;спостерігається логіка подання навчального матеріалу, що позитивно позначається на рівні знань учнів.