Презентація показує можливості (варіанти) використання ІКТ на уроках української літератури у різних класах, сприяє кращій ефективності проведення уроку
Використання ІКТ на уроках української літератури ПРЕЗЕНТАЦІЯ вчителя Долинської ЗОШ Галушки Любові Петрівни 2015
Номер слайду 2
Активізація діяльності вчителя та учнів на уроці Формування інформаційної культури Розвиток творчих здібностей учнів Диференціація та індивідуалізація навчання Широке застосування ігрових прийомів Урізноманітнення форм подання інформації, типів навчальних завдань Дидактичні можливості мультимедіа Створення умов для самостійної роботи, організація проектної діяльності
Номер слайду 3
Алгоритм педагогічних дій при підготовці до уроку з використанням ІКТ Визначення місця уроку у площині програмового матеріалу Вибір оптимальних засобів навчально-педагогічної діяльності Огляд методичних ресурсів Структурування навчального заняття Окреслення навчальних та соціальних потреб школярів
Номер слайду 4
Методичні ресурси Інформаційно - комунікаційні технології Художні тексти Літературно - критичні матеріали Підручники Музичні твори Живопис Кіно Майстри художнього слова Учень Вчитель Ілюстрації Особистісні презентації художнього тексту
Номер слайду 5
Мультимедіа дозволяють презентувати драматичний твір через гру акторів
Номер слайду 6
За допомогою ІКТ вчитель має можливість використати необхідний музичний супровід, створити на уроці певний емоційний фон
Номер слайду 7
Поетичний твір можна почути у виконанні автора чи майстрів художнього слова Юрій Тарнавський Максим Рильський Ліна Костенко
Номер слайду 8
З ІКТ можна не тільки структурувати складний теоретичний матеріал в логічні групи, а й відвідувати віртуальний музей.
Номер слайду 9
ІКТ допомагають використовувати суміжні види мистецтва, наприклад, кіно
Номер слайду 10
Застосовувати ігрові елементи на уроках ( складання і розгадування кросвордів) Життєвий і творчий шлях Т. Г. Шевченка Питання 1.Прізвище маляра, до якого пан віддав юного Шевченка на навчання в Росії. 2.Прізвище друга Шевченка, який разом з К. Брюлловим і В. Жуковським доклав грошей за картину, щоб викупити хлопця з кріпацтва. 3.Місто, в яке від’їжджав пан і взяв з собою Тараса. 4.Прізвище поміщика – пана Шевченків. 5.Російський поет,чий портрет був проданий на аукціоні. 6.Назва першої відомої збірки Тараса Шевченка 5. 2. 6. 1.Ш Е 3. В Ч 4. Е Н К О
Номер слайду 11
Провести вікторину за вивченими творами
Номер слайду 12
Дидактична гра “Редактор” Поєднати назви творів 1. “Молитва” 2. “Ще не вмерла Україна”. 3. “Як тебе не любити, Києве мій” 4. “Євшан – зілля” 5. “Думка” 6. “Як дитиною бувало…” 7. “Федько – халамидник” 8. “Маленький горбань” 9.”Теплота родинного інтиму” 10. “Зачарована Десна” 11. “Кольорові миші” 12. “Олень Август” з прізвищами авторів А) Т. Г. Шевченко Б) І. Луценко В) М. Вороний Г) П. Чубинський Д) О. Довженко Е) І. Калинець Є) Леся Українка Ж) О. Кониський З) С. Черкасенко К) В. Винниченко Л) І. Калинець М) Л. Костенко Н) С. Чернілевський
Номер слайду 13
Візуалізація і логічне структурування матеріалу полегшує сприйняття понять з теорії літератури Фольклор Народна мудрість, народні знання FOLK Народ LORE Знання Англійська
Номер слайду 14
Учні легко вчаться відокремлювати головне, самостійно розставляти акценти. Це особливо важливо, коли є потреба визнати спільне і відмінне між близькими поняттями. Склади прислів`я з окремих частин Як жили наші діди та прадіди, найкраще багатство Добре ім'я - що дерево без коріння Усі за одного, так і нам веліли Згода будує, один за всіх Людина без друзів, а незгода руйнує
Номер слайду 15
Використання великої кількості ілюстрацій до творів сприяє розвитку зв'язного мовлення, формує навички відтворення описаних епізодів через побачене
Номер слайду 16
Календарно – обрядові пісні, їх різновиди (учні пишуть на основі ілюстрацій літературний диктант, де вони повинні відповісти “так” або “ні”)
Номер слайду 17
Під час вивчення творів за допомогою ІКТ можна глибше розкрити окремі образи Тема: Міфічні істоти у повісті М. Коцюбинського“Тіні забутих предків”
Номер слайду 18
При вивченні біографії є можливість використання широкого спектру наочності, що дає змогу глибше проникнути у внутрішній світ письменника Олександр Довженко
Номер слайду 19
ІКТ дозволяють активно включати в урок дитячі ілюстрації до вивчених творів
Номер слайду 20
Відкриті уроки, конкурси читців поезії
Номер слайду 21
ПОРЯДОК ВИЗНАЧЕННЯ ВІРШОВОГО РОЗМІРУ ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ САМОСТІЙНА РОБОТА
Номер слайду 22
Під час закріплення знань з теми у вигляді тестів є можливість використати ІКТ Яка поезія зі збірки «Зів’яле листя» є автобіографічною? А «Ой ти дівчино з горіха зерня…»; Б «Червона калино, чого в лузі гнешся?»; В «Тричі мені являлася любов»; Г «Чого являєшся мені у сні?» У композиції поезії «Ой ти дівчино з горіха зерня…» використано художній прийом: А алегорія; Б риторичне запитання; В образно-символічний паралелізм; Г образно-символічне контрастне зіставлення Який підзаголовок має збірка І. Франка «Зів’яле листя» ? А зів’яла драма; Б лірична драма; В ліричні поезії; Г драма кохання
Номер слайду 23
Яку символічну назву мають частини збірки? А «Квіти»; Б «Букети»; В «Жмутки»; Г «Листки» Яка збірка І. Франка побачила світ у 1896 році? А «Мій Ізмарагд»; Б «Баляди і розкази»; В «З вершин і низин»; Г «Зів’яле листя» Укажіть ім’я коханої жінки І. Франка, про яку поет писав: «несміла, як лілея біла…» А Ольга Рошкевич; Б Юзефа Дзвонковська; В Целіна Журовська; Г Ольга Хоружинська
Номер слайду 24
Старшокласники беруть активну участь у підготовці уроків, створюють творчо – пошукові власні проекти.
Номер слайду 25
Проект за літературним твором Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном» Кохання Земне Неземне Мати, батько Марфа, Михайло Народження сина Високі почуття
Номер слайду 26
Номер слайду 27
Використання інформаційно - комунікаційних технологій створює широкі можливості для всебічної активізації мислення дітей, дозволяє справжньому мистецтву достукатися до їхніх сердець. Висновок: