Використання інформаційно - комунікаційних технологій на уроках географії
Номер слайду 2
Скрайбінг Що таке скрайбінг. Скрайбінг (з англійської scribe - робити екскіз, нарис) – це метод розповіді чи пояснення, який супроводжується графічною ілюстрацією головного змісту сказаного. Виходить свого роду ефект паралельного наслідування, тобто ми слухаємо розповідь про щось і одночасно бачимо графічну відповідність почутому. Навіщо потрібен скрайбінг. Головна мета скрайбінгу – допомогти краще опанувати зміст та запам'ятати сенс нової інформації завдяки залученню візуалізації. Головне завдання цього прийому – донести інформацію у максимально зрозумілому і привабливому для слухача форматі. Тому для створення яскравої картинки залучаються різноманітні типи зображень – малюнки, піктограми, символи, окремі ключові слова (написи, гасла), схеми, діаграми тощо. Унаочнення теоретичних відомостей щодо внутрішньої будови Землі 6 клас
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Головні переваги скрайбінгу:яскравість;лаконічність;інформативність;креативність представлення інформації. В ідеалі, дивлячись на скрайб-візуалізацію, слухач повинен відтворити в пам'яті почуту розповідь хоча б у загальних рисах. Різновиди візуалізації: Скрайбінг – це не лише короткі мальовані відео. Практично кожен вчитель практикує унаочнення на уроках, підкріплюючи пояснення відповідними схемами чи малюнками на дошці. Тому в залежності від часу відтворення виділяють такі види скрайбінгу: Скрайбінг-фасілітація – супроподження розповіді схематичними малюнками, графіками, діаграмами тощо у реальному часі. Такий формат практикується вчителями на уроках найчастіше. Відеоскрайбінг – короткі яскраві відеопояснення з певних питань, які супроводжуються схематичними малюнками, класичним прикладом такої візуалізації є принцип викладання youtube-каналів «Научпок», «Цікава наука» тощо.
Номер слайду 5
Головні етапи створення скрайбінгу: Перш ніж приступати до створення візуалізацій, окресліть головний зміст, який ви плануєте донести до учнів. Це необхідно аби через надмірну кількість образів не втратився сенс змісту розповіді. Тому рекомендуємо здійснювати підготовку таким чином: Придумати ідею. Вона повинна бути зрозумілою і актуальною. Обрати спосіб візуалізації. В залежності від мети та доступних засобів оберіть, яким чином буде зображено головний зміст (малюнок, аплікація, магніти тощо). Підготувати сценарій. Необхідно заздалегідь продумати план розповіді та дібрати відповідне візуальне відтворення до кожного з етапів. Зробити заготовки. Якщо заплановане яскраве представлення у реальному часі, підготуйте відповідні заготовки для здійснення певного виду скрайбінгу (маркери чи кольорову крейду для мальованого; наліпки, аплікації, магніти, 3 D-ручки для інших видів). Якщо запланований відеоскрайбінг, оберіть найбільш зручну для вас програму, в якій можна створити та змонтувати сюжетні складові у єдиний відеоряд. Провести скрайбінг-сесію або змонтувати відеоролик. На фінішному етапі необхідно перевірити, що образи в достатній мірі відтворюють теоретичний зміст, а пояснення вміщується в запланований час.
Номер слайду 6
Мультфільм «Мандрівка Крапелинки»
Номер слайду 7
Мультфільм
Номер слайду 8
Буктрейлер як реклама. Буктрейлер – це відеоролик, в якому в художній формі цікаво та насичено подається ключова ідея, спонукаючи до прочитання повної версії, або вивчення певної теми . Це свого роду рекламний хід, який привертає увагу до тексту через залучення візуальних засобів.«Родзинка» буктрейлеру – інтрига. Тому головна задача такого виду мистецтва – не стільки передати головний зміст, скільки викликати захоплення, зацікавлення та сильні емоції. Від реклами до мистецтва: історія виникнення буктрейлеруІдея створення буктрейлеру виникла ще у 1986 році і вперше була реалізована у вигляді слайд-шоу з ілюстраціями та відповідними підписами. Перші відеоролики про книги, події почали з'явитися у 2002 році у США. Їх створення ініціювалося видавцями як засіб рекламування літературного твору, якоїсь подорожі . На той час це був принципово новий тип реклами, який привертав увагу. Завдяки розвитку соціальних мереж, блогів та відеохостингів промо-ролики стали невід’ємною частиною рекламної кампанії кожного бестселера. З 2010 року цей жанр набув поширення і в Україні. З розвитком ІТ збільшився діапазон можливостей візуалізації.
Номер слайду 9
Біографічний вірш Біографічний вірш допоможе учням вийти за межі звичного образу, який ті звикли демонструвати одноліткам чи старшим. Також біо-вірші – це спосіб учнів розказати про літературних чи історичних, географічних персонажів усе, що вони знають. Процес виконання:1. Попередня підготовка. Оберіть предмет обговорення та мету створення біо-вірша. Як правило, учні обирають варіант – написати вірш про себе. Але цілком прийнятно це по відношенню до вигаданих чи реальних постатей. Можете дати завдання учням написати вірш стосовно однієї історичної фігури( Х. Колумба) або дозвольте обирати самостійно. Підготуйте список бажаних критеріїв, які мають розкриватися у роботі. Ось приклад списку питань та пропозиції до самопрезентації учня: Використовуй прикметники, які допоможуть описати тебе. Розкажи про стосунки з іншими (друзі, батьки, брати чи сестри). Що ти любиш?Які найважливіші спогади у твоєму житті?Чого боїшся?Які в тебе обов’язки?Про що ти мрієш чи сподіваєшся?Що про тебе знають всі? (Ім’я, місце, місто, район проживання).
Номер слайду 10
Ви можете адаптувати цей формат під інші типи питань, чи переорієнтувати на іншого персонажа, історичну постать.2. Мозковий штурм. Перш ніж почнуть писати, корисно провести мозковий штурм ідей, які можуть бути включені до вірша. Рішучий, сміливий , відважний. В сім`ї ткача суконщика він народився , з чотирьох дітей найстарший був. Він з юного дитинства мріяв про далекії світи,З дочкою італійця одружився, і навігації навчився Використовуючи кулясту форму Землі, до Індії дістатись можна. До португальського короля він звернувся і попросив, щоб спорядив він флот і дав харчі , але король відмовив йому.Іспанський король , разом із королевою повірили йому. Нові Землі він відкрив