Презентація: "Використання інтерактивних технлогій на уроках в початкових класах. Портфоліо вчителя початкових класів"

Про матеріал
Портфоліо вчителя початкових класів Некрасівського навчально-виховного комплексу: дошкільного навчального закладу - загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Глухівської міської ради Сумської області Цегельник Надії Олексіївни. Тема самоосвіти: "Використання інтерактивних технологій навчання на урока в початкових класах"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Портфоліо вчителя початкових класів Цегельник НадіїОлексіївни

Номер слайду 2

Візитна картка. Цегельник Надія Олексіївна. Некрасівський навчально-виховний комплекс: дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Глухівської міської ради Сумської областіПосада: вчитель початкових класів

Номер слайду 3

Підвищення кваліфікації

Номер слайду 4

У роботі дотримуюсь думки: Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант; вміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини! Вимогливість до учнів у поєднанні з повагою до їхньої особистостіПедагогічне кредо:rr

Номер слайду 5

Навчальна проблема, над якою працюю: Використання інтерактивних технологій на уроках у початкових класах

Номер слайду 6

Актуальність досвіду. Підтримує розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів. Розкриває потенційні можливості та здібності дітей. Сприяє розвитку творчого мислення. Створює комфортні умови навчання. Передбачає урізноманітнення навчальної діяльності

Номер слайду 7

Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лишеатмосферу,в якій дитина маєМожливістьвисловлюватись. Ш. Амонашвілі

Номер слайду 8

Тлумачення поняття “технологія”як синонім понять "методика" чи "форма організації навчання" - технологія спілкування, технологія взаємодії, технологія організації індивідуальної діяльностіяк сукупність методів, засобів і форм у конкретній педагогічній системі - традиційна технологія навчання, інноваційна технологія навчанняяк сукупність і послідовність методів і процесів, спрямованих на одержання запланованого результату – інтерактивна технологія

Номер слайду 9

Інноваційні технологіїПедагогічна інновація - процес створення, поширення й використання нових засобів (нововведень) для розв'язання тих педагогічних проблем, які до цього розв'язувались по-іншому Індивідуалізоване навчання Кооперативне навчання Критичне мислення

Номер слайду 10

Напрями впровадження інноваційних технологій. Використання системного знання для вирішення практичних задач Використання у навчальному процесі технічних засобів

Номер слайду 11

Інтерактивні технологіїПозитивні сторони. Негативні сторони1. Вчитель отримує можливість раціональніше розподілити свій час, допомагаючи активніше дітям зі спеціальними проблемами – особистісними та інтелектуальними.1. Важко налагодити взаємонавчання як постійно діючий механізм.2. Вчитель менше часу змушений витрачати на подолання труднощів з дисципліною.2. Дорослим важко контролювати процес взаємонавчання, а результат не завжди ефективний.3. Учні, які мають свій досвід вчителювання, ставляться до вчителів з більшою повагою.3. За невдалого навчання необхідно перевчати учня школяра-вчителя (і його самого), що потребує додаткового часу.

Номер слайду 12

ТРЕБА ПАМ’ЯТАТИ :Інтерактивна взаємодія потребує певної зміни всього життя класу, а також значної кількості часу для підготування як учням, так і педагогу. Можна навіть створити план поступового впровадження інтерактивного навчання. Можна провести з учнями особливе «організаційне заняття»і створити разом із ними «правила роботи в класі». Налаштуйте учнів на старанну підготовку до інтерактивних занять. Використання інтерактивного навчання не самоціль. Це лише засіб для досягнення тієї атмосфери в класі яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню і доброзичливості,надає можливості дійсно реалізувати особистісно-орієнтоване навчання. Якщо застосування вами інтерактивної моделі у конкретному класіведе до протилежних результатів, треба переглянути вашу стратегію й обережно ПІДХОДИТИ ДО ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Що таке інтерактивне навчання? Слово «інтерактив» прийшло до нас з англійської від слова «interact» Інтерактивний — здатний до взаємодії, діалогу.Інтерактивне навчання має конкретну, передбачувану мету —створити комфортні умови навчання,за яких КОЖЕН учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.«inter» — взаємний«act»—діятиstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 16

КРЕДО ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯТе, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я здобуваю знання і навички. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

Номер слайду 17

Форми і методи інтерактивного навчання (за О. Пометун)Групова (фронтальна) *Мікрофон *Незакінчені речення *Мозковий штурм *Навчаючи – учусь *Ажурна пилка *Аналіз ситуації *Обговорення проблеми в колі *Дерево рішень. Колективна (кооперативна)  *Робота в парах *Перехресні групи *Карусель *Спільний проект *Коло ідей *Асоціативний кущ *Акваріум. Ситуативне моделювання *Суд prose - спрощене судове слухання*Громадські слухання*Рольова, ділова гра, *Тренінг. Опрацювання дискусійних питань *Метод Прес *Займи позицію *Зміни позицію *Ток – шоу *Дискусія *Дебати   

Номер слайду 18

ПРИНЦИПИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯОдночасна взаємодія - працюють в один і той же час. Одночасна участь - однаковий час кожному. Позитивна взаємодія - обов’язкова умова успішної роботи кожногоІндивідуальна відповідальність – участь кожного на спільний успіх

Номер слайду 19

робота з першоджереламиробота в малих групах«сенкан», «кубування», «гронування»ажурна пилка. Методи:style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 20

Метод «ажурна пилка»:сприяє формуванню навичок читанняіз розумінням, аналізом отриманої інформаціїі пошуком головної думки в тексті,вчить співпраці і відповідальностіза працю в групі;дає можливість учням вдосконалювативміння спілкування і презентації;дозволяє залучити до роботи слабших учнівта учнів, які мають проблеми з взаємовідносинами в групі;активізує всіх учнів. Опис методу «ажурна пилка»style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 21

1-й етап: Вчитель об'єднує учнів у групи. Добре, якщо у групі стільки учнів, скільки утворилося груп. Кожен учень отримує свій номер. Цей номер вкаже йому на номер групи,у якій він буде працювати на наступному етапі.2-й етап: Вчитель роздає всім учням текст,який розділено на частини. Група І отримує першу частину,група II отримує другу частину і т.д. Хід роботи:style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 22

3-й етап: Кожен учень ознайомлюється з текстом спочаткусамостійно, підкреслює в ньому те, що вважаєнайсуттєвішим. Після цього група спільнорозмовляє про прочитаний текст, погоджується щодо головного змісту. Учні можуть робити нотатки, записуючи головний зміст.4-й етап: Тепер створюємо нові групи, до складу кожної з яких входить представник з попередньої групи. Кожен учень у новоствореній групі є експертом з питань, що були викладені в одній з частин навчального матеріалу. Експерти розповідають те, чому навчилися у попередніх групах.

Номер слайду 23

Кубування є методом навчання, який полегшує розгляд різних сторін теми. Цей підхід передбачає використання кубикаіз написаними на кожному його боці вказівками щодо напряму мислення та письма: Опишіть це. Порівняйте це. Встановіть асоціації. Проаналізуйте це. Знайдіть застосування цьому. Запропонуйте аргументи за або проти цього. Метод «Кубування»style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 24

Правила складання сенканів:1 рядок містить слово, яке позначає тему (іменник)Другий рядок — це опис теми, (2 прикметника)Третій рядок – дія, пов'язана з темою, (3 дієслова)Четвертий рядок є фразою, яка складаються з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми. Останній рядок складається з одного слова – синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, робиться підсумок. Метод «Сенкан» (п’ятирядок)Сенкан — це вірш, що складається з п'яти рядківstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 25

Вулкан. Червоний, гарячий. Вирує, палахкотить, гуркоче. Душа здригається від жаху. Пекло Приклад сенкану:style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 26

Гронування — це стратегія, яка допомагає краще зрозуміти самого себе, свої знання, переконання щодо теми. 5 кроків: Описати цей вид діяльності та його етапи. Обрати тему, цікаву для учасників та змоделювати цей процес для групи. Обрати іншу тему, цікаву для групи, створити гроно з цієї теми. Дозволити 4-5 учасникам представити грона групі. Обговорити, як учасники уявляють застосування гронування на наступному занятті. Метод “Гронування”style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 27

Напишіть центральне слово або фразу посередині аркушу паперу, на слайді, на дошціабо на будь-якій іншій поверхні для письма. Починайте записувати слова та фрази,які спадають на думку з обраної теми. Коли всі ідеї записані на папері,починайте встановлювати, там де це можливо,зв'язки між поняттями. Пишіть стільки ідей, скільки дозволить час,або ж доки всі вони не будуть вичерпані. Етапи гронування:style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 28

Основні правила: Записуйте все, що спадає на думку. Не турбуйтеся про орфографію та інші правила письма. Не зупиняйтеся доти, доки не пройшлодостатньо часу, щоб зрозуміти,що ідеї вичерпалися. Якщо раптом думки загальмувались, можетемашинально намалювати щось на папері,чекаючи на нові ідеї. Встановіть якомога більше зв'язків. Не обмежуйте кількість ідей чи зв'язків. Коли практикуєте групове гронування,оберіть тему, знайому всій групі.

Номер слайду 29

Асоціативний кущ  (асоціація - від лат. associo — з'єдную, зв'язую) - прийом актуалізації знань – розвиток критичного мислення головне слово теминавколо — всі слова й фрази, що асоціюються з темоювстановлюються зв’язкивиділяються аспекти, що потребують додаткової інформації

Номер слайду 30

Метод Прес вміння відстоювати свою позицію. Позиція “Я вважаю, що …”Обґрунтування “Так є, тому що…”Приклад “Наприклад…”Висновки “Тому, я вважаю…” – заклик зайняти Вашу позицію

Номер слайду 31

Сенкан (сінквейн)— це вірш з п’яти рядків СЛОВО, ЩО ПОЗНАЧАЄ ТЕМУ –ІМЕННИКОПИС ТЕМИ – ДВА ПРИКМЕТНИКАНАЗИВАЄ ДІЮ, ПОВ’ЯЗАНУ З ТЕМОЮ - ТРИ ДІЄСЛОВАФРАЗА З ЧОТИРЬОХ СЛІВ - СТАВЛЕННЯ ДО ТЕМИ, ПОЧУТТЯ ОДНЕ СЛОВА — СИНОНІМ ДО ПЕРШОГО СЛОВА - СУТНІСТЬ ТЕМИ, ПІДСУМОК

Номер слайду 32

КООПЕРАТИВНО - ГРУПОВЕ НАВЧАННЯ Передбачає одночасну спільну роботу всього класу. мікрофон незакінчені речення мозковий штурм

Номер слайду 33

Колективно - групове навчання( передбачає одночасну спільну роботу всього класу)Проєктна робота

Номер слайду 34

Колективно - групове навчання( передбачає одночасну спільну роботу всього класу)Проєктна робота

Номер слайду 35

Колективно - групове навчання( передбачає одночасну спільну роботу всього класу)Робота в групах

Номер слайду 36

Робота в парах- ефективна на початкових етапах навчання;- розвиває навички спілкування, вміння висловлюватися, переконувати, вести дискусію;- розвиває вміння пристосуватися до роботи в групах.

Номер слайду 37

Ситуативне моделювання Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” )

Номер слайду 38

Застосування загальних прийомів, що формують обчислювальні навички: Використання LEGO

Номер слайду 39

Застосування загальних прийомів, що формують обчислювальні навички: Використання LEGO

Номер слайду 40

Навчання у грі«Гра-це іскорка,що запалює вогник допитливості і любові до знань» В. Сухомлинський

Номер слайду 41

Мої досягнення – це творчі та успішні здобувачі освіти

Номер слайду 42

Мої досягнення – це творчі та успішні здобувачі освіти

Номер слайду 43

Мої досягнення – це творчі та успішні здобувачі освіти

Номер слайду 44

Обмін досвідом з колегами. ТРЕНІНГІнтегровані уроки в початковій школі

Номер слайду 45

Основні педагогічні технології моєї роботи. Педагогічні технології Інтерактивні Тренінгові Комп’ютерніДіалогові Ігрові

Номер слайду 46

Запроваджую в практику роботи сучасні інноваційні технологіїСлідкую за нововведеннями та методичними порадами. Відвідую уроки колег. Використовую досвід роботи передових вчителів району, областіЗдійснюю підписку на фахові видання. Знайомлюсь з нормативними документами. Самоосвіта Я

Номер слайду 47

Досягнення

Номер слайду 48

Досягнення

Номер слайду 49

Досягнення

Номер слайду 50

Мої досягнення – це успіх моїх вихованців

Номер слайду 51

Творчість учителя – запорука успіху учнів

Номер слайду 52

Золоті правила педагога. Підтримуй і допомагай тому, хто цього потребуєРозвивай в дитині допитливість, творчу фантазію. Умій зацікавити. Переймай цікаве з досвіду інших. Люби дітей і вони віддячать тобі тим же. Дитині потрібна свобода думки

Номер слайду 53

Плани на майбутнєСприяти участі дітей у шкільних конкурсах, олімпіадах;З метою підвищення педагогічної майстерності займатися самоосвітою;Поповнювати матеріали уроків, шкільних та позашкільних заходів;Брати участь в професійних конкурсах;Підвищувати професійну категорію.

Номер слайду 54

«Не зупиняйся, Вчителю, не треба!Іди вперед, бо в цьому суть життя. Ти робиш чистим і безхмарним небо,Ти твориш віру в краще майбуття» (Д. Павличко) Дякую за увагу!

pptx
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку