Презентація містить різнотипні завдання: скласти лінійні схеми, визначити вид підрядної частини, вид підрядності, зробити синтаксичний розбір речення. Речення для аналізу взято із поеми Т.Шевченка "Катерина"
1. Проаналізуйте, зі скількох частин складається речення, визначте вид підрядної частини. Вже у першому розділі твору, для того щоб підкреслити, чому дівчата не повинні кохатися з москалями, письменник використовує підрядне речення . Кохайтеся, чорнобриві,Та не з москалями,Бо москалі – чужі люди,Роблять лихо з вами… ( Підрядне обставинне причини)
9. Установіть відповідність між реченнями та видами підрядних частин: а) способу дії, б) означальна, в) з'ясувальна Супроводжуючи Катерину важкими дорогами, поет переживає, де зупиниться Катерина:1. Всіх покрила темнісінька,Як діточок мати.2. Лучче поміркую. Де то моя Катерина З Івасем мандрує. 3. Було й таке, Що під тином з сином ночувала ( 1-а, 2-в,3-б)
10. З'ясуйте, скільки підрядних частин в реченні, вкажіть вид підрядності. Героїня ладна простити все коханому, аби він признав її: З другою кохайся…З цілим світом …Я забуду, що колись кохалась,Що од тебе сина мала,Покриткою стала (2 частини, підрядні з’ясувальні, однорідна підрядність)