У сучасному інформаційному суспільстві метою освіти є не передача досвіду, а підготовка людини, здатної самостійно віднаходити потрібну їй інформацію, здобувати знання з метою подальшого їх застосування у житті.
Інформаційні технології є важливою складовою нашого життя. Сучасний учень левову частку свого часу проводить із гаджетами, він живе в світі Інтернету, соціальних мереж, сайтів, блогів, цифрового аудіо та відео контенту.Вчитель може спробувати використати таку особливість з користю для самої дитини. Я теж спробувала це зробити, налагодивши контакт із своїми учнями через Інтернет. Спочатку це була група ВКонтакте, вона успішно проіснувала 3 роки, з вересня цього року ми вимушено перейшли у Фейсбук. Другий рік в мене працює блог.
Отже, для зв'язку з учнями використовую: блог, соціальні мережі.
Які ж переваги такого нашого Інтернет-спілкування? Учні навчаються новому у зручний для себе час, в комфортній обстановці, самостійно можуть обрати потрібну саме їм інформацію із запропонованої мною. Вони можуть працювати у зручному для себе темпі. Для мене є дуже важливою можливість постійної взаємодії зучнями (батьками) в мережі. А також я можу використати дані ресурси для розміщення різноманітних навчальних матеріалів.
Попрацювавши в різних сервісах по створенню навчальних продуктів, я спробувала виділити для себе переваги й недоліки кожного, можливості використання у навчанні. Цю інформацію, а також посилання на сервіси, при бажанні, можете знайти в моєму блозі.
На основі даних сервісів я почала створювати різноманітні навчальні матеріали відповідно до віку, потреб дітей.
Сьогодні я спробую представити найефективніші, на мою думку, з них.
Інтерактивні дошки (Padlet)
Інтерактивна он-лайн дошка (стіна) – зручний інструмент для навчання, завдяки якому можливе поєднання тексту, зображення (наприклад, хмаринок тегів, ментальних карт), презентацій, дидактичних вправ,відео, аудіо, посилань на сторінки в Інтернетів інтерактивний формат. Створену дошку можна розмістити в соціальних мережах, зберігати у форматі PDF, вставити у блог.
Використовую як:
Карти пам'яті
Особисто для мене – це :
В минулому роціопробовувала технологію ментальних карт на уроках (малювали на дошці при поясненні нового матеріалу). У класах, де діти навчені самостійно працювати, така форма роботи виявилася дуже вдалою, прижилася. Учні навчилися їх малювати самостійно при підготовці до уроків, значно зріс рівень запам'ятовування при їх використанні.
Створення інтерактивних вправ – це пізнавально, цікаво, зручно!
Інтерактивні завдання можна використовувати на уроках і в позакласній роботі, учні можуть здобути, перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприятиме формуванню пізнавального інтересу.
Найбільше подобається сервісLearningApps, в ньому можна створити різноманітні навчальні ігри: «Знайди пару», «Класифікуй», «Допиши речення», «Встав пропущені слова»,«Скачки», «Перший мільйон» та багато інших.
Готові вправи можна використовувати як вдома, при підготовці до перевірочних робіт, так і на уроці. Учні виконують їх з власних гаджетів (смартфонів, планшетів).
Підсумки
Креативність сучасного вчителя виявляється у прагненні й умінні перетворити навчальну працю на свято особистих досягнень і радісних відкриттів кожного школяра, у здатності йти в ногу з часом, відхилятися від традиційних схем викладання, не боятися опробовувати новітні технології.