Урок узагальнення з теми "Спорові рослини"

Про матеріал
Закріпити знання про будову та життєдіяльність вищих спорових рослин; повторити особливості будови і життєвих циклів представників відділу Вищі спорові рослини
Перегляд файлу

УРОК-УЗАГАЛЬНЕННЯ З ТЕМИ

 «СПОРОВІ РОСЛИНИ»

Мета :       розглянути значення вищих спорових рослин у житті людини та в природі; закріпити знання про будову та життєдіяльність вищих спорових рослин; повторити особливості будови і життєвих циклів представників відділу Вищі спорові рослини; розвивати вміння учнів працювати з додатковими джерелами інформації, вільно висловлювати свою думку; виховувати почуття колективізму, вміння працювати в групах; виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку:         узагальнення і систематизація знань

Форми роботи: робота в групах, повідомлення учнів, елементи гри.

Обладнання:    таблиці, роздатковий матеріал, кросворди, трафарети будови рослин,       гербарний матеріал, кам’яне вугілля, торф.

 

 

« Все, що чую – забуваю,

  Все, що бачу – розумію,

  Все, що роблю – пам’ятаю.»

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Ознайомлення учнів із завданнями уроку

   Завдання уроку.

Сьогодні на уроці ми пригадаємо:

Які рослини належать до вищих спорових;

Особливості їх будови;

Процеси їх життєдіяльності

З’ясуємо:

Значення вищих спорових рослин в природі  і житті людини.

 

 

ІІ. Повторення основних понять.

 

  1. Повторення будови  мохів, папоротей, хвощів.

( складання  схем рослин  із частин, коментування)

  1. Повторення термінів і понять.

Біологічний диктант.

Із запропонованого переліку термінів і понять вкажіть, які з них відповідають визначенням.

Терміни і поняття

1.Статеве покоління.

2. Зигота.

3.Нестатеве покоління.

4.Рівноспорові рослини.

5.Різноспорові рослини.

6.Тканина.

7.Провідна тканина.

9.Покривна тканина

 

В-1

1.Сукупність клітин, які мають спільне походження , подібну будову  і виконують подібні функції.

2. Рослини, які мають два види спор.

     3.Клітина , яка утворюється в результаті злиття гамет.

  

 В-2

     1.Покоління у житті спорових рослин, на якому утворюються  статеві клітини.

2.Тканина , яка захищає тіло рослин від несприятливих умов.

    3.  Клітина , з якої починається розвиток нестатевого покоління.

 

В-3

1.Тканина , яка забезпечує рух речовин по рослині.

2.Покоління на якому утворюються спорангії зі спорами.

     3.Рослини , в яких усі спори однакові.

 

  1. Вправа «Коректор»

Вставте пропущені літери в термінах, дайте визначення цих термінів.

 

  • Спорангій
  • Заросток
  • Гаметофіт
  • Спорофіт

 

  1. Розв’язування кросвордів.

Ви отримали домашнє завдання скласти кросворди  по темі яку вивчали.

Зараз  вам відводиться час  для їх розв’язання.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Сьогодні я отримала листа від  барона Мюнхаузена і зараз вам зачитаю.


« Добрий день ,вельмишановне панство!

 

Нещодавно я повернувся з подорожі навколо світу(літав я на ядрі), де бачив багато цікавого про вищі  спорові рослини. Мене дуже вразив рослинний світ. Особливо деревоподібні плауни, які деякі народи Африки вживали в їжу і мене пригощали. Страви в них, правда, не дуже смачні, але поживні.  В Україні я випадково потрапив до кам’яновугільної шахти і дізнався , що кам’яне вугілля  утворилося з давніх мохів. Це мене дуже вразило. А також я дізнався, що папороті дуже гарно горять і виділяють багато тепла. Тому їх спалюють , щоб  обігрівати житло в країнах півночі. А в Японії використовують хвощі як декоративні рослини, висаджують  у горщики і милуються, я й собі прихопив декілька. Я вам рекомендую злітати до Китаю і подивитись, як вони  виготовляють піротехнічні засоби зі спор мохів. Я був у захваті. Зараз я відпочиваю  і пишу  найправдивіше історії. Може бути , що щось я трішки переплутав, але ви, сподіваюсь, виправите мої незначні помилки. Бажаю успіхів.

Ваш  барон Мюнхаузен.»

Отже , наше завдання – виправити помилки барона  Мюнхаузена. Але для того щоб виправити його помилки, ми повинні сьогодні на уроці познайомитися  із значенням  і   вищих спорових рослин у природі  та в житті людини.

 

ІV. Засвоєння матеріалу.

   1. Кожна група учнів  підготувала повідомлення про значення і застосування спорових рослин .

(Ознайомлення із повідомленнями учнів.)

2. Заповнення схеми « Значення спорових рослин»

Кожна група окремо заповнює схему.

Потім на дошці вивішується загальна схема, складена із частин ,що заповнили учні.

 

V. Закріплення матеріалу.

 Виправлення помилок у листі .

 

VІ.Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал теми.

 

 

 

Якщо залишився час.

 

Гра «Асоціації»

Створити асоціативний ланцюг.

 Наприклад:

Болото – сфагнум – торф – вогонь – вугілля – папороті…

ДОДАТКИ

 

« Добрий день ,вельмишановне панство!»

 

Нещодавно я повернувся з подорожі навколо світу(літав я на ядрі), де бачив багато цікавого про вищі  спорові рослини. Мене дуже вразив рослинний світ. Особливо деревоподібні плауни, які деякі народи Африки вживали в їжу і мене пригощали. Страви в них, правда, не дуже смачні, але поживні.  В Україні я випадково потрапив до кам’яновугільної шахти і дізнався , що кам’яне вугілля  утворилося з давніх мохів. Це мене дуже вразило. А також я дізнався, що папороті дуже гарно горять і виділяють багато тепла. Тому їх спалюють , щоб  обігрівати житло в країнах півночі. А в Японії використовують хвощі як декоративні рослини, висаджують  у горщики і милуються, я й собі прихопив декілька. Я вам рекомендую злітати до Китаю і подивитись, як вони  виготовляють піротехнічні засоби зі спор мохів. Я був у захваті. Зараз я відпочиваю  і пишу  найправдивіше історії. Може бути , що щось я трішки переплутав, але ви, сподіваюсь, виправите мої незначні помилки. Бажаю успіхів.

Ваш  барон Мюнхаузен.

 

Знайди відповідність

(розрізати )

 

1.Статеве покоління

2. Зигота

3.Нестатеве покоління

4.Рівноспорові рослини

5.Різноспорові рослини

6.Тканина.

7.Провідна тканина

9.Покривна тканина

1.Сукупність клітин, які мають спільне походження , подібну будову  і виконують подібні функції.

 

2. Рослини, які мають два види  спор.

 

3.Клітина , яка утворюється в результаті злиття гамет.

 

  1.       Покоління у житті спорових рослин, на якому утворюються  статеві клітини.

 

  1.       Тканина , яка захищає тіло рослин від несприятливих умов.

 

 

  1.       Клітина , з якої починається розвиток нестатевого покоління.

 

  1.                   Тканина , яка забезпечує рух речовин по рослині.

 

  1.                   Покоління на якому утворюються спорангії зі спорами.

 

 

  1.                   Рослини , в яких усі спори однакові.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
30 березня 2023
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку