В останній час значно занепала текстильна промисловість у розвинених країнах і зросло виробництво текстилю в країнах Азії та Центральної і Південної Америки. 1. СУЧАСНА ПРОСТОРОВА ОРГАНІЗАЦІЯ, ЧИННИКИ МІЖНАРОДНОЇ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ У ВИРОБНИЦТВІ ТЕКСТИЛЮ, ОДЯГУ, ВЗУТТЯ. Мал. 1. Частка країн-лідерів у світовому експорті текстилю.
* Значні обсяги дешевого одягу виробляють→ у країнах Азії (Пакистан, Малайзія, Індонезія, Бангладеш тощо), → Африки (Туніс, Алжир, Єгипет тощо) → Америки (Мексика та Бразилія). Бавовна надходить з Індії. Пластикові ґудзики виготовлені в Китаї. Покрій та пошив в Бангладеш (5 тисяч заводів)Собівартість = 5 американських доларівсировина ($2), пошиття ($2), прасування, упаковка та контроль посередників ($1)Шаліма одержує щомісяця $54 за основну роботу та $66 за додаткові години. Працює шість днів та тиждень з 8-ї ранку до 8-ї вечора.
* Однак законодавцями високої моди, як і у швейній промисловості, залишаються→ італійські, французькі, британські та американські взуттєві фірми→ «Nike», «Puma», «Adidas», «Asics Corp», «New Balance», «Bata Limited», «Sympatex Technologies», «Columbia Sportswear Company», «Kathmandu Holdings Limited», «Jack Wolfskin».
Глобалізація також впливає на спеціалізацію різних країн та регіонів у виготовленні продукції легкої промисловості (див. таблицю). Країна. Кількість пар взуття на людину на рік. США6,68 Японія4,60ЄС4,38 Канада3,80 Тайвань3,66 Австралія3,65 Південна Корея3,42 Бразилія2,68 Таїланд2,25 Мексика1,72 Китай1,71Індія1,61Індонезія1,49 ОБСЯГИ СПОЖИВАННЯ ВЗУТТЯ В ОКРЕМИХ КРАЇНАХ СВІТУ
Функціонування сучасного суспільства загалом й економіки зокрема неможливі без транспортно-логістичних систем та інформаційно-комунікаційних мереж, а також їх постійного розвитку та вдосконалення. Вони становлять інфраструктурну основу суспільства й глобальної економіки.2. ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНІ СИСТЕМИ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ МЕРЕЖІ ЯК ІНФРАСТРУКТУРНА ОСНОВА СУСПІЛЬНОГО ЖИТТЯ Й ГОСПОДАРСТВА.
* Транспортна логістика → наука про управління матеріальними та інформаційними потоками у процесі руху товарів → оптимальним вважає той маршрут, * За яким товар доправляється до споживача → в найкоротший (визначений) термін → із мінімальними витратами → найменшою шкодою для самого товару.
Існує просторово-територіальна спеціалізація транспорту. * Міжконтинентальні перевезення вантажів здійснює переважно→ морський транспорт; * автомобільний перевозить → вантажі й пасажирів на короткі та середні відстані; * авіаційний спеціалізується → на перевезенні пасажирів на значні відстані; * трубопровідний найдоцільніший для→ транспортування на великі відстані нафти й природного газу.
Сучасні інформаційні мережі мають все- охоплююче проникнення в життя нашого глобалізованого суспільства. Загальна кількість користувачів Інтернету вже перевищила → 48 % кількості населення Землі, у розвинених країнах — 81%, а в Ісландії та Ліхтенштейні — понад 98%. Український широкосмуговий провідний інтернет (бродбенд) є найдешевшим у світі. В середньому українці сплачують за цю послугу 4,42 британські фунти на місяць або приблизно 160 гривень.
Знаменита кутюр'є Коко Шанель у віці шести років залишилася сиротою, а у 18 років почала працювати продавчинею в крамниці одягу. У вільний від роботи час дівчина співала в кабаре. Із часом вона відкрила невелику власну крамницю в Парижі. Це був початок злету у світі високої моди. Її життєвий шлях є нагадуванням кожному з нас: ніколи не втрачайте надії, ставте собі найвищу мету, працюйте над її досягненням.
Просторова організація легкої промисловості суттєво зрушена в бік країн, що розвиваються. Однак головними споживачами готової продукції галузі все ще залишаються розвинені країни світу, вони ж залишаються законодавицями моди. Основним чинником територіального тяжіння виробництв легкої промисловості є дешева робоча сила. Транспортна логістика — організація переміщення товару від виробника до споживача за оптимальним маршрутом. Сучасні інформаційно-комунікаційні мережі мають всеохоплююче проникнення в життя глобалізованого суспільства планети. ВИСНОВКИ