Презентація до уроку біології у 8 класі на тему: "Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції.", містить тестові завдання, запитання і відповіді, ілюстрації та їх опис, відеофрагмент із цікавими фактами про кров, фізкультхвилинку та роботу в групах для кращого засвоєння матеріалу.
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь. 1. Визначте, якою буквою на рисунку позначено бронхи: Завдання на картках 2. Укажіть місце, де відбувається газообмін при внутрішньому диханні: А) носоглотка; В) капіляри тканин; Б) капіляри легенів; Г) бронхи. 3. Укажіть, з якої тканини переважно утворені гортань: А) м’язової; В) епітеліальної; Б) хрящової; Г) пухкої сполучної. 4. Визначте, що відбувається з голосовою щілиною під час мовчання: А) розширюється; В) звужується; Б) закривається; Г) не змінюється. 5. Укажіть відсотковий вміст вуглекислого газу в повітрі, що вдихаємо: А) 0,03%; Б) 4%; В) 21%; Г)17%. 6. Визначте систему органів, яка регулює дихання: А) травна; Б) нервова; В) опорно-рухова; Г) кровоносна. 7. Який процес є джерелом енергії в організмі: а) окиснення органічних сполук; б) різниця тиску; в) розпад органічних речовин. 8. Окисні процеси в клітинах, унаслідок яких виділяється енергія, – це: а) внутрішнє дихання; б) зовнішнє дихання.
Тема сьогодні у нас є важлива, Адже кров вивчати бажає кожна людина. Питання «З чого складаємося ми?» Хвилює нас усі ці дні. Так ось: ми без крові ну як без води, Як в пісні звучить ні туди, ні сюди. Вона розносить в організмі кисень. Окислює, енергію дає. Все те, не потрібне, з організму виносить. Оксид вуглецю назад віддає. Тож функцій багато – вона в нас одна, Виконує старанно, щохвилини, щодня. Давайте ж дізнаємось, що саме і як? Вивчаючи, аналізуючи і спільно працюючи! Прослухайте вірш і дайте відповідь на запитання, про що сьогодні піде мова?
Навчально-виховна мета: Сформувати в учнів загальне уявлення про внутрішнє середовище організму, його склад у відносній постійності; визначити основні функції крові; формувати компетентнісне ставлення учнів до проблеми здоров'я та здорового способу життя. Вдосконалення навичок самостійності, уміння організовувати свій робочий процес, повагу до оточуючих. Розвиваюча мета: Показати взаємозв'язок між будовою та функціями форменних елементів крові; розвивати увагу, мислення, спостережливість.
Виконує роль міжклітинної рідини. Вона містить 91% води і 9% розчине-них в ній речовин: білків, вуглеводів, амінокислот, жирів, глюкози, гормонів, мінеральних солей, мікроелементів, вітамінів… Мінеральні речовини становлять 0,9%. Вони подані катіонами та аніонами: Na, K, Ca, Cl, HCO3, HPO4…
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ КОРЕКЦІЇ ПОСТАВИ Руки в сторони та вгору — На носочки піднялись. Підніми голову вгору — Й на долоні подивись. Присідати ми почнемо, Добре ноги розімнемо. Раз — присіли, руки прямо. Встали — знову все так само. Повертаємося вправно, Все виконуємо гарно. Вліво-вправо повернулись І сусіду усміхнулись.
Транспортна функція включає: Живильну – транспортування поживних речовин від органів травлення до клітин тіла. Дихальну – полягає у перенесенні кисню від легень до клітин, а вуглекислого газу від клітин до органів дихання. Видільну – перенесення від клітин до органів виділення продуктів обміну, надлишку води та мінеральних солей.
Регуляторна функція забезпечується перенесенням гормонів та інших біологічно активних речовин від місця їх утворення до усіх клітин тіла. Терморегуляторна полягає у підтри- манні постійної температури тіла. Захисна – кров бере участь у захисті організму від отруйних речовин, вірусів, м\о та утворює тромб під час поранень.
Вправа «Експрес – тест»: 1) Кров відноситься до сполучної чи до епітеліальної тканини. 2) До внутрішнього середовища організму належить лімфа чи серце. 3) Еритроцити забезпечують дихання чи травлення. 4) Тромбоцити – це форменні елементи крові чи тканинної рідини. 5) Імунітет забезпечують еритроцити чи лейкоцити. 6) Безбарвні клітини крові це – еритроцити чи лейкоцити. 7) У зсіданні крові беруть участь тромбоцити чи лімфа. 8) Червоні кров`яні пластинки це – лейкоцити чи еритроцити.