Мета уроку поглибити знання про будову пагонів та їхню різноманітність; навчитися розпізнавати різноманітні пагони та їхні видозміни; знаходити спільні ознаки будови пагонів; розвивати вміння порівнювати й робити узагальнюючі висновки;
Номер слайду 3
Очікувані результати учні називають та характеризують надземні та підземні видозміни пагона; доводять, що бульба, кореневище та цибулина — це видозміни пагона, а не кореня; наводять приклади рослин з видозмінами пагона та його частин.
Номер слайду 4
Слідство ведуть колобки…
Номер слайду 5
Запрошуємо до бюро добрих справ СПРАВА №1 «Про видозміни пагона»
Номер слайду 6
Проблемне питання: “Чи всі органи, що знаходяться в ґрунті, є коренем???” Ми відправляємося у відрядження. З'ясуємо факти, опитаємо свідків!!!
Номер слайду 7
Де корні, де плоди?! А може пагони??? Нічого не розумію!!!
Номер слайду 8
Що таке видозміна? Видозміна пагона – це зміна будови пагона, у зв’язку із пристосуванням рослини до умов існування та виконання певної функції.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Лабораторна робота №7 Тема: Видозміни пагона Мета: ознайомитися з видозмінами пагона; довести, що цибулина, бульба картоплі, кореневище – видозмінені пагони. Припущення: якщо бульба, цибулина, кореневище – видозмінені пагони, то вони повинні мати стебло, бруньки, листки. Задачі: знайти складові пагона на бульбі, цибулині, кореневищі; з'ясувати їх функції.
Номер слайду 11
1. Будова бульби картоплі 1 2 4 3
Номер слайду 12
ПОРІВНЯЙ!!!
Номер слайду 13
2. Зроби зріз бульби. Порівняй з будовою зрізу стебла дерева
1
2
3
4
Номер слайду 14
ПОМІРКУЙ!!! Чому для приготування страв треба зрізати якомога тонкий шар з бульби картоплі?
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Топінамбур теж має бульби
Номер слайду 17
3. Будова цибулини 5 7 6 Верхівкова брунька Надземні зелені листки М'ясисті луски Пазушна брунька Верхня луска Денце Додаткові корені
Номер слайду 18
Цибулини мають більшість лілійних рослин тюльпан лілія часник
Номер слайду 19
ПОМІРКУЙ!!! Чому лілійні рослини зустрічаються в районах із спекотним літом?
ПОМІРКУЙ! Запропонуй спосіб боротьби із бур'янами, які мають кореневище?
Номер слайду 23
Ми разом з’ясували… Бульба, цибулина, кореневище – ……. пагони. Вони мають видозмінене стебло, …., листки. Видозмінені пагони – результат …………. рослини до умов навколишнього середовища. Вони виконують функції: ………….. поживних речовин і …………..; вегетативне розмноження і розселення.
Номер слайду 24
Дайте відповідь на проблемне питання! Які з прикладів є пагонами???