Презентація "Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини".

Про матеріал
Презентація "Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини". Природознавство. 5 клас. Може бути використана під час викладання курсу"Пізнаємо природу"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Природознавство. 5 клас Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Практичне заняття. Дослідження розчинності речовин. Підготувала Дурачевська Л.І, вчитель природознавства Чаусівської гімназії

Номер слайду 2

Райдуга – це семиколірна дугоподібна смуга на небі, яка з’являється внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах води. У давніх літописах райдугу називали «райською дугою». Її поява вважалась добрим знаком. Оберіть той колір райдуги, який вам найбільше подобається. -

Номер слайду 3

Згідно з розповсюдженим тлумаченням: червоний колір символізує бажання, оранжевий – радість, жовтий – щедрість, зелений – надію, блакитний – щастя, синій – спокій, фіолетовий – велич. Нехай на сьогоднішньому уроці веселка засяє всіма барвами й принесе кожному з нас успіх.

Номер слайду 4

Вправа «Мікрофон»: – Де є вода на землі ?

Номер слайду 5

Вправа «Мікрофон». У яких агрегатних станах існує вода у природі ? Чому воду називають найдивовижнішим мінералом на Землі? За яких умов вода здатна переходити з одного сну в інший?

Номер слайду 6

Форма   Колір  Запах   Прозорість  Реакція на температуру  Теплопровідність   Заповніть таблицю «Візитна картка води».

Номер слайду 7

Форма   Колір  не має Запах   не має Прозорість  прозора Реакція на температуру  при нагріванні розширюється, при охолодженні - стискується Теплопровідність   погано проводить тепло Перевірте себе. «Візитна картка води». не має

Номер слайду 8

Тема уроку. Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Практичне заняття. Дослідження розчинності речовин.

Номер слайду 9

Завдання уроку: поглибити знання про воду як унікальну речовину; дослідити властивості води-розчинника; розвивати вміння аналізувати і порівнювати результати дослідів, робити висновки, організовувати й оцінювати свою діяльність.

Номер слайду 10

План роботи. 1. Практичне заняття. Дослідження розчинності речовин. 2. Формулювання висновків. 3. Виконання завдань і вправ.

Номер слайду 11

Практичне заняття. Дослідження розчинності речовин.

Номер слайду 12

1. Досліди з лимонною кислотою.  

Номер слайду 13

Висновок. Якщо частинки речовини стають у воді невидимими і разом з нею проходять крізь фільтр, то ця речовина розчинна.

Номер слайду 14

Компонентами розчину є розчинник та розчинена речовина. Вода – розчинник. Лимонна кислота – розчинена речовина.

Номер слайду 15

РОЗЧИН розчинена речовина розчинник вода Цукор, сіль, лимонна кислота

Номер слайду 16

Руханка «Райдуга» https://youtu.be/t7FLa2FF2AI

Номер слайду 17

2. Досліди з піском, олією.

Номер слайду 18

Висновок. Якщо частинки речовини плавають у воді або осідають на дно, а також затримуються на фільтрі, то ця речовина нерозчинна.

Номер слайду 19

Залежно від здатності розчинятися у воді речовини поділяються на: розчинні; нерозчинні.

Номер слайду 20

Виберіть з переліку окремо розчинні та нерозчинні речовини і заповніть таблицю: сіль, крохмаль, олія, цукор, крейда, пісок, лимонна кислота, оцет. Розчинні речовини Нерозчинні речовини Розчинні і нерозчинні речовини.

Номер слайду 21

Перевірте та оцініть себе. Розчинні речовини Нерозчинні речовини лимонна кислота пісок сіль олія цукор крейда оцет крохмаль

Номер слайду 22

Вправа «Доповни речення». - Якщо частинки речовини стають у воді невидимими і разом з нею проходять крізь фільтр, то ця речовина … - Якщо частинки речовини плавають у воді або осідають на дно, а також затримуються на фільтрі, то ця речовина…

Номер слайду 23

Вода у розчині називається … Речовина у розчині називається … Прикладами розчинних речовин є … Прикладами нерозчинних речовин є …

Номер слайду 24

Скарбничка знань «Розчини в природі» В 1 кг морської води міститься 35 г розчинених речовин. Це понад сто речовин, утворених з майже всіх відомих у природі хімічних елементів.

Номер слайду 25

Скарбничка знань «Розчини в природі». Унікальним солоним озером України є Сиваш, з якого у великих кількостях добувають кухонну сіль. .

Номер слайду 26

Води, що містять підвищену кількість солей і газів, називають мінеральними. Їх використовують з лікувальною метою. Біля мінеральних джерел будують санаторії. Поблизу таких джерел виникли санаторії Моршина, Трускавця, Миргорода. Скарбничка знань «Розчини в природі».

Номер слайду 27

Скарбничка знань «Розчини в природі». Печера – наслідок дії води-розчинника.

Номер слайду 28

Частка води У тілі медузи – 95-98% У тілі людини – 65% -75% У рослинах – 80%

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Бережіть воду!

Номер слайду 31

Анкета самоаналізу роботи на уроці.  1. На уроці я працював (ла): а) активно, б) пасивно.   2. Своєю роботою я: а) задоволений (а), б) незадоволений (а).   3. За урок я: а) не втомився (лася), б) втомився (лася).   4. Матеріал уроку для мене був: а) зрозумілим, б) не зрозумілим, в) корисним, г) марним, д) цікавим, д) не цікавим.      

Номер слайду 32

Домашнє завдання. Обов’язкове: 1. Опрацювати § 32 (ст. 133 -135). 2. Навести приклади розчинів, якими ви користуєтеся у побуті. За бажанням: Підготувати повідомлення або лепбук «Значення води у природі».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Щербина Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
29 січня 2023
Переглядів
1924
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку