КОМПЛЕКСНИЙ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД З ПРОЕКТНИМ НАВЧАННЯМ, ЩО ПОЄДНУЄ В СОБІ ПРИРОДНИЧІ НАУКИ З ТЕХНОЛОГІЯМИ, ІНЖЕНЕРІЄЮ І МАТЕМАТИКОЮ, ВЧИТЬ ДИТИНУ ЖИТИ У РЕАЛЬНОМУ СВІТІ, ЯКИЙ НАДЗВИЧАЙНО ШВИДКО ЗМІНЮЄТЬСЯ, ВМІТИ РЕАГУВАТИ НА ЦІ ЗМІНИ, КРИТИЧНО МИСЛИТИ, БУТИ ЗАГАЛЬНО РОЗВИНЕНОЮ ТВОРЧОЮ ОСОБИСТІСТЮ. STEM – освіта:
Чому саме ? наука - дослідження актуальних, глобальних наукових проблем технологія – використання сучасних засобів навчання інжиніринг – використання ЛЕГО для моделювання та демонстрації у вирішенні різноманітних задач математика – обчислення даних для її подальшого використання при створенні проєктів
STEM - уроки. Основні завдання STEM – уроку: створення умов для різнобічного розвиткурозвиток інтелекту, інтуїції, творчого мислення, рефлексіїформування комунікативних і мовленнєвих компетенцій школярівзабезпечення активної взаємодії учнів та вчителярозвиток навичок критичного мислення та пізнавальних інтересіврозвиток уміння швидко аналізувати ситуацію Структурні елементи STEM – уроку:І. Організація учнів.ІІ. Актуалізація опорних знань.ІІІ. Зіткнення учнів з проблемою й висловлення первинних гіпотез.ІV. Визначення теми й мети уроку. V. Робота над гіпотезами, висловленими учнями: за науковим напрямомза математичним напрямомза інженерним напрямомза творчим напрямом. VІ. Обговорення гіпотез, загальний висновок. VІІ. Рефлексія.
STEM – квести: пошукова діяльність за одним або декількома маршрутами. Етапи квесту: Підготовлююча робота: знайомство з темоюформування проблемирозподіл ролей у команді2. Виконання завдань.3. Оформлення результатів:слайд – шоубуклетпостерфоторепортажвідеозвіт4. Обговорення результатів роботи (конференція).5. Оцінювання за попередньо оголошеними критеріями.
STEM – екскурсії: застосування теоретичних знань на практиці. Підготовка учителя до екскурсії: Уважно вивчити об’єкт екскурсії. Визначити проблемні питання. Дати відповідні завдання учням, за необхідності указати джерела інформації. Намітити маршрут екскурсії. Скласти перелік обладнання, необхідного для екскурсії. Визначити дату та місце її проведення. Розподілити учнів класу на підгрупи та дати їм конкретні доручення (вести записи, фотографувати, вимірювати тощо). Нагадати учням правила безпеки, яких слід дотримувати під час екскурсії. Підготовка учнів до екскурсії: Опанування знань з відповідного навчального предмета. З’ясування завдання з набуття нових знань і поглиблення раніше набутих. ОБОВ’ЯЗКОВО:перевірка досягнень мети екскурсії та її результатівоформлення результатів екскурсії (індивідуальне, групове).
STEM – проєкт: цікаво про складне. Дослідно – проєктна діяльність - це: Ефективні засоби формування компетентностей. Розвиток умінь працювати в колективі, розподіляти відповідальність, аналізувати результати діяльності, почуватися членом команди. Формування навичок аналізу інформації, здатності до адекватної самооцінки. Учитель: Організовує інтегровану дослідницьку, творчу діяльність учнів, спрямовану на отримання самостійних результатів під керівництвом учителя. Учні: Шукають інформацію. Спілкуються з іншими людьми. Роблять аудіо – чи відеозаписи. Виконують дослідницьку роботу з теми, результатом якої є власний проєкт – великий чи малий, простий чи складний .
Підсумок Навчання і виховання дітей за напрямами STEM – освіти дає вчителям можливість розвивати в учнів уміння бачити проблему, формулювати дослідницьке питання і шукати шляхи його розв’язання, виховувати стійкість у відстоюванні своєї позиції та оригінальності ідеї , здатність до абстрагування чи аналізу, конкретизації або синтезу, що цілком відповідає тенденціям розвитку суспільства в майбутньому. Для дітей – це натхнення, випробування власних сил, це - емоції .