З давніх-давен слово «історія» означає звістку, розповідьпро минуле людини, родини, народу. Людство завжди цікавилося минулим. Відтоді, коли люди оволоділи мовою, вонипочали передавати перекази про минуле з вуст в уста.Іноді оповідачі фантазували у своїх розповідях, і тоді народжувалися легенди й міфи. Дехто намагався передати своївідчуття щодо подій минулого в ритмічній формі — і тодіз’являлися вірші й пісні.
Дніпро і Десна. Дніпро і Десна — це брат і сестра. Вони були колись людьми. Як виросли вони, батько й мати поблагословили їх у дорогу. Змовились брат та сестра вийти ранком і полягали спати. Десна любила спати — і проспала ранок, а Дніпро проснувся на зорі, порозвертав гори, порозчищав гирла і зарив степами. Десна прокинулась — аж брата немає. Вона тоді пустила ворона вперед і побігла слідом. Летить ворон і, як тільки наздожене Дніпро, всякий раз і крякне. Що поверне Десна до Дніпрового гирла, то він убік — і подався далі. Багато разів Десна підвертала до Дніпра, багато разів повертав він убік: тому він такий і кручений… На ворона напав рябець і давай битись. Чи довго бились, чи ні — Дніпро добіг до моря. Як почула Десна од ворона, що Дніпро далеко,— прихилилася до брата і злилася з його гирлами. Тепер вона тече лівою стороною, а Дніпро правою. Де є острови і скелі серед річки, там розходиться Дніпро з Десною. Коли ясний день, то видно, де Дніпро, а де Десна: в Дніпрі синя вода, а в Десні — мов жовта; Десна тече тихо, Дніпро — прудко.
Що, де й коли відбулося — головні запитання, з яких починають вивчати історію. Проте відповідей на ці запитаннянедостатньо. Важливо з’ясувати, чому сталася подія та якінаслідки вона мала. Вивчення історії допомагає нам знайтипояснення, чому від буваються ті чи інші події в нашому житті.Історія — це наука про життя людей в минулому, про їхні заняття, думки та дії.
Домашнє завдання: Підготуйте на наступний урок фотовиставку-презентацію «Історія навколо нас» — подорожі історичними місцями. Цей проєкт потребує попередньої підготовки: доберіть і підпишіть світлини. Підписуючи світлину, звертайте увагу на місце зйомки, кого/що зображено, з якими історичними подіями пов’язане відвідане історичне місце.