«Бліцопитування» На які царства поділено живу природу? Які вам відомі властивості живих організмів? Які ви знаєте особливості рослин? Чим відрізняються тварини від рослин? Що таке гриби? Де вони мешкають? Що таке бактерії? Де вони мешкають? На які групи поділяються тіла природи? За якими ознаками тіла живої природи відрізняються від тіл неживої природи? Як відрізняються рослини за величиною і тривалістю життя? Як відрізняються тварини за величиною і тривалістю життя? Як відрізняються рослини за формою і забарвленням? Як відрізняються тварини за формою і забарвленням?
«Словникова робота» Завдання. Сформулюйте визначення поняття «середовище життя», «чинники середовища». Усе, що оточує організм і впливає на нього, називають середовищем існування. Місце на Землі, де живе організм і звідки отримує все необхідне для життя, називається середовищем життя.
«Природознавче лото» Завдання. Розподіліть малюнки різних тварин і рослин стосовно їхнього життя щодо умов вологості. Організми: кактуси, верблюд, верблюжа колючка, молодило, жаба, вуж, ряска, латаття, риба, п’явка, очерет, рогіз, верба. Зробить завдання на тринажері https://wordwall.net/play/37847/916/244
Висновки:- Середовище існування впливає на організми. - Найголовнішими чинниками середовища існування є світло, температура, вода.- Організми впливають не лише один на одного, а й на середовище існування, змінюють його.- Наука, що вивчає взаємозв’язки організмів. Між собою та з навколишнім середовищем, називається екологією
Прийом «Загадка» Улітку медом ласував, Досхочу малини мав. А як впав глибокий сніг, Позіхнув і спати ліг. Уночі гуляє, А в день спочиває, Має круглі очі, Бачить серед ночі. (Сова) Хвіст куценький, довгі вуха,Має в шафі два кожухи. Улітку одягає сірий,Ну а взимку — теплий білий. (Зайчик) До пухнастого хвоста Личить шубка їй руда. Як рушає полювати, Не виходить зайчик з хати. (Лисиця)