Презентація до уроку для 7 класу з теми «Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори». У презентаціх представлені вправи на повторення раніше засвоєного матеріалу та вивчення нового.
Притча про крамницю бажань. Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста – крамниця з вивіскою: «Тут здійснюються ваші мрії». Заходить жінка до крамниці, а за прилавком – сам Господь Бог. Жінка запитала:- Чи справді я тут можу одержати все, чого забажаю?- Звичайно!– Тоді я хочу здоров'я собі і своїм близьким, успішну кар’єру, хороших друзів, достаток…Бог простягнув жінці малесеньку торбинку.- Як, я хочу так багато, а торбинка така маленька? Невже все це там помістилось?- Хіба ти не знаєш? Ми продаємо лише насіння, а що з нього виросте – залежить лише від тебе.
Номер слайду 2
Повторення: Давайте пригадаємо, на які дві групи поділяються усі хімічні елементи?Яких елементів у ПС більше?Які сполуки можуть утворювати ці хімічні елементи?Як ми можемо виразити склад речовини?Що таке кількісний склад та якісний?Яку з простих речовин ми з вами вивчали?rrrrr
Номер слайду 3
7. Які сполуки завжди утворюються при взаємодії кисню з іншими речовинами?8. За допомогою чого ми можемо виразити взаємодію речовин?9. Якого правила слід дотримуватися при складанні рівнянь реакцій?10. Яку складну речовину ми вивчали на попередніх уроках?11. Як можна охарактеризувати її властивості?12. До якого класу сполук вона належить?
Спробуйте дати назви цим оксидам: Ca. OSO2 Fe2 O3 Zn. OCl2 O5 кальцій оксид; сульфур (ІV) оксид; ферум (ІІІ) оксид; цинк оксид; хлор (V) оксид.
Номер слайду 6
Погляньте уважно на ці два оксиди і скажіть, чи однакові властивості вони матимуть? Чому? Са. О SО2 Утворений металом неметаломrrrrr
Номер слайду 7
«Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори»Завдання:сформувати знання про кислоти та основи;розширити знання про оксиди; розглянути процес утворення кислот та основ;удосконалити навички складання рівнянь хімічних реакцій.rrrrr
Номер слайду 8
Робота з підручником: Перша група опрацьовує ст. 160-161. Друга група – ст. 161-162.
Номер слайду 9
Взаємодія води з оксидами металічних: Розглянемо взаємодію на прикладі Кальцій оксиду. Са. О + Н2 О = Са(ОН)2 Внаслідок взаємодії води з кальцій оксидом утворюється гідрат оксиду – сполука оксиду з водою, що виявляє лужні (основні) властивості. Такі гідрати оксидів називають основами. Оксиди, що утворюють основи називаються основними. Основними оксидами називаються оксиди металів, гідрати яких є основами. До основних оксидів належать також натрій оксид, калій оксид.
Номер слайду 10
Взаємодія води з оксидами неметалічних елементів: Проведемо дослід взаємодії води та сульфур (ІV) оксиду. Н2 О + SО2 = Н2 SО3 Утворюється кислота, яка називається сульфітна або сірчиста. Вода взаємодіє з оксидами неметалічних елементів, утворюючи кислоти. Отже, гідратами оксидів неметалічних елементів є кислоти. Оксиди, яким відповідають кислоти називаються кислотними.
Номер слайду 11
Кросворд: 3 6 10 2 7 9 14 8 5 rrrrr
Номер слайду 12
Перевіряємо: 3 О К6 В10 Л2 ОСО7 О9 МУ1 Г С И4 ЛДЦ8 РУГІНДИ5 КАТОРИДО И МИОЗАРВОСВЧШ ОИНЛАИИ ГНОНН ЕАТА НИ rrrrr
Номер слайду 13
Індикатор. Забарвлення досліджуваної речовини. Вода (нейтральне середовище)Розчин кислоти(кисле середовище)Розчин лугу (лужне середовище)Лакмусфіолетовийчервонийсиній. Метилоранжоранжевийчервонийжовтий. Фенолфталеїнбезбарвнийне забарвлюємалиновий. Речовини, що змінюють своє забарвлення під впливом лугів та кислот, називаються індикаторами.??????rrrrr
Номер слайду 14
Поміркуйте!!! Установіть відповідність між оксидом та його гідратом, запишіть рівняння реакції утворення гідрату з оксиду та заповніть таблицю: N2 O5(нітроген (V) оксид) Na. OH (натрій гідроксид)SO3 (cульфур (VI) оксид HNO3 (нітратна кислота)Na2 O(натрій оксид) H2 SO4 (сульфатна кислота)
Напишіть рівняння реакцій, що лежать в основі схем: СН4 ---- СО2 ---- Н2 СО3 Li ---- Li2 O ---- Li. OHСН4+2 О2=СО2+2 Н2 О; СО2+Н2 О=Н2 СО34 Li+O2=2 Li2 O; Li2 O+H2 O=2 Li. OH
Номер слайду 17
Підсумки уроку: Вправа «Мікрофон»Отже, вода може реагувати з:а) Кислотними оксидами, в результаті чого утворюються …б) Основними оксидами, в результаті чого утворюються …Кислотні оксиди утворені атомами…Основні оксиди утворюються атомами…Речивини, за допомогою яких можна розпізнати речовину – це ….
Номер слайду 18
Домашнє завдання: - опрацювати параграф 24; вивчити конспект; - виконати вправу 7 ст. 164 ;* повторити поняття «валентність».