Підручник: Щупак І. Я. Вступ до історії : підруч. для 5 кл. закладів загальної
середньої освіти / І. Я. Щупак, І. О. Піскарьова, О. В. Бурлака. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 192 с. : іл.
Як працюють історики. Запиши в зошит число, тему уроку
Номер слайду 2
План уроку. Кого називають «Батьком історії».Історичні дослідження. Запиши в зошит план уроку
Номер слайду 3
Пригадаємо…
Номер слайду 4
Пригадаємо…
Номер слайду 5
Прийом «Кластер» Приклад кластеру. Як справжній історик «пише історію» (с. 132)Спробуй ліквідувати пропуски
Номер слайду 6
Прийом «Кластер» Приклад кластеру. Як справжній історик «пише історію» (с. 132)Ретельний аналіз. Відокремлення фактів від легенд. Порівняння джерел. Детальний опис. Перемалюй кластер у зошит
Номер слайду 7
Кого називають «Батьком історії»Геродот (484 – 425 рр. до н.е.)Перегляньте відео за посиланням та спробуйте відповісти на запитання (усно):https://www.youtube.com/watch?v=zb. Lvzn. E1opo&list=PLi. W5 KBAe_Wjpwy1 O8v. XDj9 PLr1uz. Ph_FI&index=2&t=111s. Де народився Геродот?Які методи використовував учений для опису подій?Яким війнам Геродот найбільше приділив уваги у своїй роботі?Назвіть звання, яке отримав Геродот від ученого Цицерона. В зошиті намалюй стрічку часу та визнач, скільки років прожив Геродот
Номер слайду 8
Робота з підручником: історична карта та історичний документ. Саме Геродот є першим дослідником українських земель. З якою метою Геродот взявся за написання історії (с. 132 - 133)?Хто здійснив військовий похід проти скіфів? (с. 132)Які племена скіфів проживали на території України? (с. 133 - карта)Як скіфам вдалося змусити вороже військо відступити? (с. 132 - 133)Усно працюємо та шукаємо відповіді на зазначених сторінках підручника
Номер слайду 9
Історичне дослідження. Збір відомостей про події минулого. Толерантність. Вивчення різних сторін життя людей. В зошиті доповнюємо самостійно кластер «Історичне дослідження» (с. 134 - 135)
Номер слайду 10
*Діємо практично! Спробуйте (за бажанням - письмово) укласти повідомлення про історичний факт або явище, використовуючи (с. 135)https://www.youtube.com/watch?v=z. Tp3g. Kh. Sh. Uc. Перейдіть за посиланням та перегляньте відео. Ті учні, що виконують завдання письмово, надсилають свої роботи на e- mail вчителя
Номер слайду 11
Домашнє завдання. Прочитати § 24 Повторити нові поняття: історичні дослідження, історичний образ, толерантність. Опрацюйте усно рубрику «Знаю й розумію»* Творче завдання – повідомлення про історичний факт або явище (дивись попередній слайд)**Завдання «Мислю творчо» с. 136 – починаємо складати в зошиті «Шкалу часу «Дослідження історії»