Презентація "Як римуються рядки. В. Рутківський «Як складають вірші»

Про матеріал
Презентація дасть змогу опрацювати матеріал дітям самостійно під час дистанційного навчання. Матеріал презентації складено відповідно до віку дітей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з літературного читання 4 клас. Тема: В. Рутківський «Як складають вірші»

Номер слайду 2

МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА1. Робота над скоромовкою. Гра „Дощик”Яків ягідки якісь. Якось із галяви ніс.

Номер слайду 3

Гра „Відшукай антонім”Стара газета — ... (черствий хліб);говіркий хлопець — ... (ранкові вісті); близька дорога — ... (легка ноша); вільний костюм — ... (жартівлива розмова); багатолюдна площа — ... (сумний настрій); серйозна розмова—... (тісний костюм); тяжка ноша — ... (далека дорога);радісний настрій — ... (пуста площа);вечірні вісті — ... (мовчазний хлопець);морозний день — ... (корисні звички); шкідливі звички — ... (спекотний день);свіжий хліб — ... (гарячий напій); холодний напій — ... (свіжа газета);

Номер слайду 4

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ— Сьогодні ми розпочинаємо ознайомлення із життєвим і творчим шляхом Володимира Рутківського.

Номер слайду 5

Володимир Рутківський український поет, прозаїк, журналіст, дитячий письменник (18 квітня 1937 )

Номер слайду 6

життєпис. Народився 18 квітня 1937року у  с. Хрестителеве на Черкащині.1955 року вступив до Одеського інституту харчової і холодильної промисловості. За два роки перевівся до Одеського політехнічного інституту.1973 року вступив на дворічні Вищі літературні курси в Москві. Працював в Одеському обласному телерадіокомітеті, газеті “Одеські вісті”. Живе і працює в Одесі.

Номер слайду 7

Це цікаво!! - “...Історія здавна вабила В. Рутківського. У школі навіть очолював археологічний гурток, який брав участь у розкопках найдавнішого поселення України в околицях рідного села. Його манить те, що досі залишається невідомим: чому Іллю Муромця (а в історичній літературі вживається і Муровець), який похований у Києво-Печерській Лаврі, повністю собі «привласнила» Росія? …” …Про творчість В. Рутківського український читач дізнався зовсім нещодавно, хоча його творчий стаж – більше ніж півстоліття. У 2010 році роман письменника „Джури-характерники” став переможцем книжкового рейтингу від „Літакценту”, а роман “Джури козака Швайки” та повість “Потерчата” були відзначені „Книжкою року-2009” та Бі-Бі-Сі. Починаючи як поет, пан Володимир став дитячим письменником, якого, до речі, радо прийняла Москва, а українські видавництва натомість відкинули…”

Номер слайду 8

Творчість. Автор поетичних збірок “Крапилини сонця” (1966), “Плоти” (1968), “Рівновага” (1977), “Знак глибини” (1987);

Номер слайду 9

повістей “Ганнуся” (1977), “Бухтик з тихого затону” (1981), “Гості на мітлі” (1988), “Канікули у Воронівці” (1989), “Сторожова застава” (1991), “Потречата” (2008);

Номер слайду 10

романів “Сині Води” (2004), “Джури козака Швайки” (2007), “Джури-характерники” (2009), “Джури і підводний човен ” (2010)

Номер слайду 11

історична трилогія“Джури козака Швайки” (2007),“Джури-характерники” (2009)“Джури і підводний човен ” (2010)

Номер слайду 12

Опрацювання твору В. Рутківського „Як складають вірші” 1. Словникова роботаІлюмінатор — кругле з грубого скла вікно на кораблі.

Номер слайду 13

Словникова робота. Теплохід „Ракета” — був призначений для швидкісних річкових пасажирських перевезень на приміських і місцевих лініях, протяжністю до 500 км, із заходом у водосховища. Швидкість — 60 км/год. Уміщував 64 пасажири.

Номер слайду 14

2.читання твору учнями3. Аналіз змісту твору— Хто є головними персонажами твору?— Де відбуваються події, описані в творі?— Яка була погода?— У яку гру запропонувала пограти Ганнуся?— Чому саме в цю гру?— Чи відразу Костя погодився грати із нею?— Які аргументи приводила дівчинка?— Як довго тривала гра?

Номер слайду 15

Гра „Дочитай речення”Знайдіть і дочитайте речення. Позначте цифрами послідовність подій у тексті.• „ А на луках .звісно, корови...” • „Здається, ніякого чесного слова...” • „А ще я мовчав тому, що не міг відвести погляду...” • „Може, трохи пізніше? — запропонував я і з сумом згадав свою затишну кімнату...” • „Я навіть фарбою червоною залився...” • „Я ледве не підстрибнув...” • „І гарно вийшло, якби не та обставина, що таких великих...”

Номер слайду 16

ПІДСУМОК УРОКУ— З яким твором ознайомилися на уроці?— Чим сподобалася вам головна героїня твору?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Холодкова Наталя Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
3989
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку