Презентація "Як шукати відповіді на запитання"

Про матеріал
Презентація до уроку "Як шукати відповіді на запитання" (Розділ. Пізнаємо світ науки). За підручником "Пізнаємо природу". Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. – Київ: «Генеза», 2022. Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як шукати відповіді на запитання ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ

Номер слайду 2

Галілео Галілей Основоположником наукового методу вивчення природи є італійський учений Галілео Галілей. Він уперше запропонував дослідницький метод, яким і тепер користуються дослідники природи. Метод – спосіб пізнання природи. Галілео Галілей – засновник класичної механіки, сформулював найважливіші принципи механічного світу, фізик, астроном, математик, поет, літературний критик, один із засновників експериментально-теоретичного природознавств, основоположник експериментально-математичного методу вивчення природи, залишив розгорнутий виклад цього методу. Найважливішим вкладом Галілео Галілея в науку була свідома й послідовна заміна пасивного спостереження активним експериментом. Результатами цих експериментів стали зроблені ученим наукові відкриття.

Номер слайду 3

Як шукати відповіді на запитання

Номер слайду 4

Дослідницький метод Дослідник чи дослідниця – людина, яка вивчає та аналізує явища природи, щоб отримати нові знання. Випадкове відкриття Оббираючи собаку від реп’яхів, швейцарський інженер Жорж де Местраль зацікавився – чому вони такі липучі? Местраль розглянув плоди рослини під мікроскопом і помітив, що колючки реп’яхів на кінчиках загнуті, наче малесенькі гачки. Саме вони і чіплялися до шерсті собаки. І тут інженера осяяла думка створити липучку за принципом реп’яха і використати її як застібку.

Номер слайду 5

Дослідницький метод Якщо ні, – висловлюй іншу і починай усе спочатку. 1. Вивчай явище, досліджуй його, описуй, спостерігай. 2. Запитуй: чому все відбувається саме так. 3. Висловлюй гіпотезу (здогад), чому все відбувається саме так. 4. Плануй і виконуй досліди, щоб перевірити, чи правильна твоя гіпотеза. 5. Роби висновок про те, чи підтвердилася гіпотеза.

Номер слайду 6

Подорож у слово Гіпотеза – це наукове припущення, за допомогою якого прагнуть щось пояснити; твердження, істинність якого неочевидна, але є віра в його істинність та впевненість, що обґрунтування істинності можливе. Гіпотеза – спроба дати відповідь на запитання, щоб незрозуміле стало зрозумілим. Гіпотеза – спосіб вирішення проблеми, своєрідний місток між відомим (зрозумілим) і невідомим (незрозумілим).

Номер слайду 7

Дослідження Вислови гіпотезу: На чому найкраще пише олівець (або крейда). Перевір гіпотезу, використовуючи папір, картон, пластик, дошку, тканину, скло та ін.

Номер слайду 8

Методи пізнання природи

Номер слайду 9

Методи пізнання природи Наукове спостереження має мету та чіткий план. Спостерігачі не втручаються в явище, яке досліджують. Спостереження – це спосіб вивчення тіл і явищ природи за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху, дотику, смаку.

Номер слайду 10

Методи пізнання природи Експеримент – це дослідження явища за спеціально обраних або створених у лабораторії умов.

Номер слайду 11

Методи пізнання природи Моделювання – це метод дослідження об’єктів пізнання (явищ, пристроїв, процесів), що ґрунтується на заміні оригіналу іншим, подібним до нього (моделлю). Використовують, якщо певний об'єкт чи явище неможливо вивчити безпосередньо. Важливе значення має комп”ютерне моделювання.

Номер слайду 12

Моделі явищ та об'єктів 1 – модель колообігу води у природі; 2 – модель вулкана; 3 – глобус – модель Землі; 4 – карта України; 5 – модель ока людини; 6 – модель квітки; 7 – модель Землі і Місяця; 8 – 3D-модель людини. 1 2 3 4 5 6 7 8

Номер слайду 13

Подорож у слово Модель (від лат. modulus – зразок) – спрощений аналог (образ) будь-якого об'єкта, процесу або явища, що використовується як заміна оригіналу. Параметри моделі – величини, які характеризують об'єкт та можуть набувати різні значення. Прототип (оригінал) моделі – досліджуваний об'єкт, стосовно якого створюється модель Об'ємна модель будинку Креслення – модель деталі Малюнок і хімічна формула – модель молекули

Номер слайду 14

Створення моделей об’єктів (явищ природи) 2 1 3 4 5 ПОШУК, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ, ОБРОБКА ІНФОРМАЦІЇ ПРО ОБРАНИЙ ОБ'ЄКТ (ЯВИЩЕ) 1 ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ 2 СКЛАДАННЯ ІНСТРУКЦІЇ ДО МОДЕЛІ: БУДОВА, ПРИНЦИП ДІЇ, З ЧОГО ВИГОТОВЛЕНА, ЯК ЇЇ ВИКОРИСТОВУВАТИ 3 ОПИС МОДЕЛІ (УСНИЙ І ПИСЬМОВИЙ), З'ЯСУВАННЯ СПІЛЬНИХ І ВІДМІННИХ ОЗНАК 4 ПРЕЗЕНТАЦІЯ МОДЕЛІ

Номер слайду 15

Дослідження Спостереження за дрібними об’єктами (деталями) за допомогою лупи та їх зображення. Дослідження: На яку відстань до предмета треба піднести лупу, щоб отримати чітке зображення.

Номер слайду 16

Наукові забави Спостережливі та уважні. Склади довільну фігуру з паличок і на 2–3 с покажи її сусідові/-ці за партою. Накрий фігуру аркушем. Виміряй час, за який сусід/-ка відтворить фігуру. Поміняйтеся ролями.

Номер слайду 17

Домашнє завдання Опрацювати § 3. стор. 14-17. Досліди, які матеріали найкраще всотують воду.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 12
Оцінки та відгуки
  1. Ралко Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кокарєва Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кокарєва Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Хаблак Людмила
    дуже дякую за розробку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Купранець Наталка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Коломієць Олександра Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Фурсова Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Слободян Тамара Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Токарева Ирина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Грушова Олександра Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11.  Olya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Артеменко Галина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 9 відгуків
ppt
Додано
16 серпня 2022
Переглядів
10543
Оцінка розробки
5.0 (12 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку