Презентація до уроку №2 "Винаходи та відкриття"

Про матеріал
Презентація підготовлена відповідно до підручника інтегрованого курсу для 5 класу ЗЗСО «Пізнаємо природу» Д.Біда, Т.Гільберг, Я Колесник Київ «Генеза» 2022
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Винаходи та відкриттямоноколесогончарний кругоглядове колесо. Де ще використовується колеса і коліщатка?Підготувала. Вчитель географії ЗОШ І-ІІІ ступенів №9 Покровської міської ради. Сорокіна Тетяна Антонівна

Номер слайду 2

Винахід – це щось нове.1. Має бути корисним 2. Його можна виготовити (реалізувати ідею винаходу)Лише в такому разі новий пристрій є винаходом, а сама людина – винахідником. Право на винахід набуває сили лише тоді, коли відповідна державна установа видасть творцю документ – патент, або авторське свідоцтво на винахід. Щоб отримати патент, винахід треба описати, оприлюднити і подати заявку на патент. Перші зубні щітки – палички з розжованим кінцем – використовували ще до нашої ери. Згодом з’явилися зубні «мітли» (палички з пучком щетини). Однак уперше патент на зубну щітку видали лише у 1850 році. У 1959 році з’явилися електричні зубні щітки У січні 2003 року американці назвали зубну щітку винаходом номер один, без якого вони не змогли б прожити. Щітка випередила автомобіль, персональний комп’ютер, мобільний телефон і мікрохвильову піч. А які винаходи найцінніші для вас?

Номер слайду 3

Які бувають винаходи?Щороку з’являються нові винаходи для нашої безпеки й здоров’я, для навчання, новий транспорт, зв’язок. Їжа, матеріали для одягу та будівництва, нові розваги . Але є винаходи , які кардинально змінили наш світ: колесо, вогонь, компьютер, телефон, штучно серце та інше. Зазвичай відкриття та винаходи – це результат довгої і невтомної праці винахідників, інколи протягом всього життяштучне серцеекзоскелетбіонічний протез. Щорічно в третю суботу вересня в Україні відзначають День винахідника та раціоналізатора. Як гадаєш, люди яких професій святкують його?

Номер слайду 4

Що ми запозичили у природі?щупальца кальмаратехнічні присоскипавутінняарамідні ниткиперескопочи жабиплід реп’яхазастібка- липучка. Де який винахід наслідує форму, а який – властивості природних об’єктів

Номер слайду 5

Найпростіше наслідувати форми природних об’єктів. Складніше розгледіти приховані властивостіптах рибалочканадшвидкісний експрес. Форму носагекон та його лапкагеко-скотч У 2010 році лауреат Нобелівської премії з фізики Андрій Гейм створив перший у світі «геко-скотч» - ліпку стрічку без клею

Номер слайду 6

Які винаходи зробили діти. У 3 року Луї Брайль втратил зір, а в 15 років створив рельєфно-точковий шрифт для людей з порушенням зору. А львівський школяр Дмитро Лопушанський створив для них пристрій. Що розпізнає перешкоди та кольори. Шестирічний американець Спенсер Уейл винайшов іграшкову машину для лікарень Кіd. Care на якій діти їздили навіть з крапельницями, Валентин Фречка придумав і реалізував технологію виготовлення папіру з опалого листя, коли навчався у Сокірницькій школі на Закарпатті шрифт Брайляпристрий для незрячихвиготовлення папіру з опалого листя

Номер слайду 7

Висновки. Винахід – це новий, корисний у господарської діяльності пристрій (речовина, технологія). Який можна використати на практиціПатент- це виключне право на винахід. Щоб отримати патент, винахід треба описати, оприлюднити і подати заявку на патент. Щоб зробити відкриття уважно вивчай природу. Природа є джерелом натхнення та ідей для винаходів у різноманітних галузях. Наслідуючи природу, ми можемо зробити кращою нашу планету і наше життя.

Номер слайду 8

Наукові забави. Фантазуйте і винаходьте. По черзі називайте незвичний спосіб використання звичних речей. Наприклад, олівцем можна зробити заглиблення, щоб посадити насіння; натискати на кнопки; підв’язати невелику рослину; розмішати фарбу; заколоти довге волосся; вертіти в руках під час публічного виступу; пробити отвір в аркуші паперу, якщо немає під руками діроколу. Домашнє Завдання. Читати с. 9-13 Зі завдання на с. 13 «запитання, завдання, дослідження» виконати під номером 4

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сіровух Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Погорецька Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
5388
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку