ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(70 годин, 2 год./тиждень)
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
І семестр |
|||
Вчимося досліджувати природу |
|||
|
|
Звідки людина дізнається про природу. Інструктаж з техніки безпеки |
|
|
|
Дослідження «Джерела інформації про природу» |
|
|
|
Якими методами й інструментами ми досліджуємо природу |
|
|
|
Дослідження «Прилади й обладнання для вивчення природи» |
|
|
|
Що таке наука та хто її творці? |
|
|
|
Як виконати дослідження |
|
|
|
Дослідження «Як спланувати та виконати спостереження» |
|
|
|
Презентація проектів |
|
|
|
Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа |
|
|
|
Узагальнення з теми |
|
Досліджуємо тіла та явища природи |
|||
|
|
Вимірюємо лінійні розміри, об’єм та масу тіл
|
|
|
|
Дослідження «Лінійні розміри і маса тіл правильної форми», «Вимірюємо масу та об’єм тіла неправильної форми» |
|
|
|
Як дослідити фізичні властивості тіл та речовин |
|
|
|
Дослідження «Фізичні властивості тіл і речовин» |
|
|
|
Чому речовини бувають твердими, рідкими, газуватими. Дослідження «Тверді, рідкі і газуваті речовини», «Що відбувається із частинками барвника у воді» |
|
|
|
Ознайомлення з сумішами та способами їх розділення |
|
|
|
Дослідження «Способи розділення сумішей» |
|
|
|
Вимірюємо відстань, час і швидкість руху тіл |
|
|
|
Дослідження «Вимірювання характеристик власного механічного руху |
|
|
|
Що сприяє, а що перешкоджає руху тіл |
|
|
|
Дослідження «Вплив форми тіла на його рух» |
|
|
|
Ознайомлюємося з простими механізмами |
|
|
|
Дослідження «Власноруч конструюємо власний механізм» |
|
|
|
Як і для чого досліджувати теплові явища. Дослідження «Як передається тепло» |
|
|
|
Дослідження «Як тепло впливає на тіла та явища». «Як різні матеріали проводять тепло» |
|
|
|
Чим важливі звукові явища у природі й житті людини. Дослідження «Виникнення звуку», «Поширення звужу на відстані» |
|
|
|
Як дослідити світлові явища. Дослідження «Утворення тіні» |
|
|
|
Узагальнення з теми |
|
Дізнаємося про Землю і Всесвіт |
|||
|
|
Яку будову має планета Земля |
|
|
|
Чому важливо знати про рухи Землі, глобус і карти |
|
|
|
Навіщо Землі атмосфера. Спостерігаємо за погодою |
|
|
|
Що таке гідросфера Землі |
|
|
|
Чим особлива літосфера Землі |
|
|
|
Що відомо про Сонце і Місяць |
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
ІІ семестр |
|||||
Вивчаємо живу природу Землі |
|||||
|
|
Які властивості організмів та як їх вивчають |
|
||
|
|
Для чого та як живляться і дихають тварини |
|
||
|
|
Як живляться і дихають рослини |
|
||
|
|
Дослідження «Порівняння дихання рослин і тварин» |
|
||
|
|
Досліджуємо опору й рух тварин і рослин |
|
||
|
|
У чому полягають особливості грибів |
|
||
|
|
Як організми взаємодіють із середовищем життя |
|
||
|
|
Які пристосування організмів до життя в наземно-повітряному середовищі |
|
||
|
|
Як організми пристосувалися до життя у водному середовищі |
|
||
|
|
Як організми пристосувалися до життя у ґрунтовому середовищі |
|
||
|
|
Дослідження «Порівняння організмів з усіх середовищ існування» |
|
||
|
|
Узагальнення знань з теми: «Земля як планета» |
|
||
Пізнаємо організм людини в середовищі його існування |
|||||
|
|
Із чого складається організм людини |
|
||
|
|
Які продукти необхідні для здорового харчування |
|
||
|
|
Дослідження «Інформація на етикетках харчових продуктів» |
|
||
|
|
Для чого та як ми дихаємо. Дослідження «Наявність води у повітрі, що видихається» |
|
||
|
|
Які органи опору та руху має людина. Дослідження «Будова скелета людини» |
|
||
|
|
Яка роль серця та кровообігу в організмі |
|
||
|
|
Дослідження «Як фізичні тренування впливають на частоту скорочень серця» |
|
||
|
|
Як людина пристосовується до середовища життя
|
|
||
|
|
Досліджекня «Вироби повсякденного вжитку, виготовлені з різних матеріалів |
|
||
|
|
Що робити, аби здоровим жити |
|
||
|
|
Презентації проектів
|
|
||
|
|
Узагальнення. Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування. |
|
||
Вчимося у природи і дбаємо про її збереження |
|||||
|
|
Як людина взаємодіє з природою. Дослідження «Корисні для твого здоров’я звички» |
|
||
|
|
Поводимося екологічно грамотно |
|
||
|
|
Дослідження «Один із способі опріснення (знесолення) води», «Використане пакування для харчових продуктів» |
|
||
|
|
Як долають екологічні проблеми сучасності |
|
||
|
|
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» |
|
||
|
|
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
|
||
|
|
Охорона природи. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі. |
|
||
|
|
Червона книга України. |
|
||
|
|
Контрольна робота |
|
||
|
|
Аналіз |
|
||