Презентація "Які органи у квіткової рослини"

Про матеріал
Презентація "Які органи у квіткової рослини" створена для супроводу дистанційного уроку з "Пізнаємо природу" 5 клас НУШ (за підручником Д. Біди та ін.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Які органи у квіткової рослини

Номер слайду 2

Рослини складаються з різноманітних органів. Орган - це частина організму, що має певну будову та виконує певні функції. Корінь - це підземний орган, основними функціями якого є закріплення рослини в ґрунті та поглинання з нього води з розчиненими речовинами. Пагін - це надземний орган рослин, який складається зі стебла і розташованих на ньому листків і бруньок.

Номер слайду 3

Частина органів рослин забезпечують їхнє життя, інші беруть участь у розмноженні

Номер слайду 4

Наукова казка. Органи рослини завжди жили дружно. Але одного разу, втомлені спекотним літом, вони почали суперечку - хто з них найголовніший. Корінь: звичайно, що я - найголовніший. Адже закріплюю рослину в ґрунті, напоюю всі органи водою і годую мінеральними солями. А як треба відкласти поживні речовини, щоб потім на наступний рік використати для росту - то також одразу до мене. І тоді я важко працюю - розростаюсь. Про мою важливість говорить навіть те, що я першим з’являюся з Насінини. Листок: от-от, Корене, живеш собі, та ще й за мій рахунок. Адже це я утворюю під час фотосинтезу з вуглекислого газу і води ті поживні речовини, професійно використовуючи для цього сонячну енергію. А ще й виділяю кисень, яким всі дихають. І це непросте завдання, адже треба постійно контролювати, щоб не сплутати дихання і фотосинтез: вуглекислий газ спрямовувати для фотосинтезу, а виділяти кисень, кисень скеровувати для дихання, а виділяти вуглекислий газ. А як ти забагато набереш води, то я рятую рослину - випаровую (виділяю) її через свої продихи. А якщо потрібно, я тебе, Корене, можу виростити і без насіння.

Номер слайду 5

Стебло: от слухаю я вас і думаю, куди б ти, Кореню, дівав воду, а як би ти, Листку, передавав іншим органам поживні речовини без мене? Це ж мої довгі клітини як трубочки пересилають поживні речовини від Листків униз, а воду від Кореня по всій рослині. З ранньої весни до пізньої осені працюю, трохи перепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. А хто ж, як не я, тримаю гілки з листками та розташовую їх так, щоб усі сонечко бачили. Квітка: які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший. Усе просто. Уся ваша праця, все, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, сонячної енергії для того, щоб я могла утворити плід з насінням. Не буде мене, - не буде й плоду з насінинами, а не буде насіння - не буде й рослини. Тому, якщо буду я - буде рослина.

Номер слайду 6

Брунька: так-то так, але не було б ні тебе, Стебло, ні тебе, Листку без мене, а ні навіть тебе, Квітко. Бо саме я захищаю вас ще малесеньких узимку від лютих морозів, ранньої весни - від несподіваних приморозків, від комах шкідників, які б давно вас згризли. Невдячні ви. Насінина: і, все-таки, я - найголовніша. Саме з мене розвивається і Корінь, і Стебло, і Листки, і Квітки, і Плоди, і нові Насінини. Тому маю найважливішу роль: захистити і забезпечити ріст та розвиток маленькому зародку рослини, щоб почалось нове життя. Плід: але ти забула, Насінино, що саме я захищаю тебе і борюсь з усіма негараздами за твоє життя. А хто ж, як не я, вигадую різні способи поширення, щоб перенести тебе на нове краще місце для розвитку майбутньої рослини.І ще б, напевно, довго сперечались органи, якби не Рослина, яка почала задихатись і в’янути. Схаменулись органи і дружно взялись працювати разом, рятуючи Рослину.

Номер слайду 7

Нас зачаровують квітки - великі і малі, яскраві і не дуже, запашні і зовсім без запаху. Людину і тварин приваблюють насамперед пелюстки квітки, але для рослини важливіше значення мають внутрішні її частини: тичинки і маточка 

Номер слайду 8

З маточки внаслідок потрапляння на неї пилку (запилення) розвинеться плід з насінинами. Утворення плоду з квітки - досить тривалий процес. Тому більшість з нас звертає увагу здебільшого на його початок (квітку) і кінець (дозрілий плід).

Номер слайду 9

1. Відгадай, про які частини квітки йдеться у таких твердженнях:мають різні кольори, щоб приваблювати комах;у ній утворюється пилок;захищають квітку до її розкривання;після запилення з неї утвориться плід з насінинами.

Номер слайду 10

Д/З опрацювати параграф 43 стр. 160 – 163. Замалювати будову рослини мал.163

pptx
Додав(-ла)
Parkhomenko Alina
Додано
23 березня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку