Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про рельєф та ознайомити з основними формами рельєфу України: низовинами, височинами та горами; вдосконалювати вміння учнів працювати з контурною картою.
Якою є сучасна поверхня України Поверхня території України формувалася протягом тривалого часу. Рівнини та гори - основні типи рельєфу. За діаграмою (мал. 111) визнач,яку частину поверхні України за-ймають рівнини. Пригадай, які горирозміщені на її території. Подумай, якічинники беруть участь у формуванні по-верхні України.
Номер слайду 3
Рельєф України. Рівнини95%Гори5%Низовини70%Височини25%Карпати4%Кримські1%Низовини, височини і гори неоднакові за висотою і формами рельєфу
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Придніпровська низовина. Поліська низовина
Номер слайду 6
Подільська. Приазовська
Номер слайду 7
Поді́льська височина́Волинська височина. Придніпро́вська височина́ Донецька височина
Номер слайду 8
Українські Карпати. Кримські
Номер слайду 9
Гори України. Гора Говерла є найвищою вершиною українських Карпат. Висота Говерли становить 2061 метр. Рома́н-Кош — найвища вершина Кримських гір. Висота — 1545 м,
Номер слайду 10
Чинники, які впливають на рельєф. Рухома вода. Зсуви
Номер слайду 11
Практичне завдання. Позначити на контурних картах низовини, височини та гори, розташовані на території України
Номер слайду 12
Антропогенний чинник Значний вплив на рельєф справляє діяльність людини. Будівництво великих ГЕС, штучних морів, каналів, зрошення в посушливих районах, осушення б оліт, вирубування лісів, залісення ярів і пісків впливають на мікроклімат і в кінцевому підсумку на рельєф.
Номер слайду 13
Меліорації для сільського господарства. Одна з найбільших шахт залізної руди на планеті у Караджасі в БразиліїБудівництво доріг і автострадбудівництво доріг і автострад
Номер слайду 14
Вирубка лісів. Розорювання схилів зверху вниз яри. Будівництво доріг (зсуви)Створення водосховищ
Номер слайду 15
Рефлексія. Я все зрозумів… Мені було цікаво… Мені сподоба- лося …Я не зрозумів…Мені було нудно …Мене здивувало…У мене залишилися питання …