Презентація може бути використана для проведення засідання методичної комісії, а також педагогічної ради з метою обговорення питання якісного професійного навчання у професійно-технічних навчальних закладах.
Професійне навчання - процес формування специфічних, професійних знань, навиків за допомогою спеціальних методів навчання. Якісне професійне навчання являється вирішальним фактором у підготовці конкурентоспроможного фахівця та є запорукою успішної його кар‘єри. Суспільству майбутнього потрібні люди з актуальними знаннями, гнучкістю і критичністю мислення, творчою ініціативою, високим адаптаційним потенціалом, налаштовані на максимальну самореалізацію, здатні досягати високої мети раціональним шляхом і коректними засобами.
Діти не бажаючи примиритись з реальністю, стають такими собі завсідниками «задніх парт», котрі часто порушують дисципліну, бешкетують, прогулюють або тікають з уроків, не завжди виконують домашнє завдання та майже не працюють на уроках, і, взагалі, працювати у навчальному закладі дедалі стає важче; коли бачиш, що рівень навчальних досягнень з кожним роком у більшості учнів стає нижчим… Що є причиною низького рівня пізнавальної активності учнів? Чи спроможний сучасний педагог справитись із ситуацією, що виникла, та повернути учнів обличчям до навчання? Що викликає байдужість їх до оцінок та рівня навчальних досягнень
1. Відсутність тренінгового компонента. Вирішення проблеми: самоосвітня діяльність яка охопила ряд проблем, спрямованих на підвищення рівня самовдосконалення педагога та самореалізації учня, а саме: «Нестандартні підходи до стандартного уроку»; «Наукова дискусія як засіб навчання»; «Методи роботи з невстигаючими учнями»; «Технологія створення умов для розвитку творчих здібностей викладача та учня»; «Технологія створення ситуацій успіху на уроках»; «Мотивація, як ключовий фактор засвоєння навчальної інформації»; «Застосування нетрадиційних форм навчання на уроках виробничого навчання» тощо.
2. Страх, який заважав дитині реалізувати себе у певній предметній галузі. Страх перед складним матеріалом, страх опинитися у ситуації невдачі… Вирішення проблеми: Використання інтерактивних методів навчання, які дають змогу задіяти не тільки свідомість людини, але й її почуття, емоції, вольові якості, тобто залучають до процесу навчання та виховання «цілісну людину». Це, звичайно ж, сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу та дає змогу знизити емоційне навантаження, отримане учнями на уроці та в свою чергу сприяють закріпленню вивченого матеріалу.
3. Інша причини характерна для встигаючих учнів – відсутність інтересу. (Там де викладач орієнтувався на так званого середнього учня, учні, рівень яких вищий за середній, зазвичай нудьгували. Вони змушені були займатись на уроці справою, яка їм зовсім не цікава.) Вирішення проблеми: Вивчення питання про диференційований підхід до кожного учня. З цією метою ми розробили комплекти різнорівневих завдань, що в більшій мірі виключили відчуття нудьги на уроках професійного спрямування.
4. Високий рівень розумового навантаження. Вирішення проблеми: Невід’ємною частиною навчального процесу є дотримання навальних планів та державних стандартів, які передбачають засвоєння учнями великої кількості інформації. Дорослий може відфільтрувати матеріал, маючи досвід роботи з нею, а для дитини це дуже складно. Тому у цьому плані своє основне завдання ми бачимо у можливості навчати учнів працювати з інформацією у різних її видах, умінні визначити головне в поданому матеріалі.
Усе краще, що є в роботі кожного члена методичної комісії сільськогосподарських професій, (та безпосередньо впливає на якість професійного навчання) ми намагаємося робити надбанням кожного педагогічного працівника нашого училища і не тільки: Вернісаж педагогічних ідей: « Як зробити урок ефективним».
Обласна методична секція: Семінар: «Організаційно-методичне забезпечення лабораторно-практичних занять. Форми і методи проведення.» Обласна методична секція: Організаційно-методичне забезпечення методичної комісії. Творча майстерня: «У пошуках нових форм та методів освітніх інновацій»
Освітня система, навчальний заклад, педагогічний колектив, педагог, які ігноруватимуть у своїй діяльності такий показник як «якість навчання», не лише відставатимуть від суспільних процесів, тенденцій, а й спричинятимуть формування особистості, покоління, заздалегідь запрограмованих на аутсайдерські (останні) інтелектуальні, духовні, соціальні позиції. Шановні педагоги, ми з вами, хочемо того чи ні, є викладачами нового століття і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням для кожної дитини, щоб життя в нашому навчальному закладі, в якому беруть участь як і учні так і педагогічні працівники, досягло гармонії.