Гроші втратив - нічого не втратив ,Час втратив – багато втратив ,Здоров′я втратив - все втратив . Рухова активність- запорука здоров′я! Знижується увага. Послаблюється пам′ять, Порушується координація рухів,Збільшується час розумових операцій. Необхідною умовою розвитку особистості школьника є достатня рухова активність. Малорухливий спосіб життя веде до зниження працездатності всього організму і особливо мозку:
Основне завдання вчителя фізкультури - розв'язання суперечностей. Між малорухливим способом життяі вимогами до збереження здоров'я. Між зневажливим ставленням до занять фізкультуроюі підвищенням рівня рухової активністі. Між поширенням шкідливих звичок в середовищі і сучасним курсом суспільства на здоров'я.
завдання. Формування знань з фізичної культури і спорту , а також уміння самостійно займатися фізичними вправами. Розвиток рухових умінь і навичок, здатності до раціонального виконання фізичних вправ. Виховання активної життєвої позиції, моральних і вольових якостей, сприяти свідомої потреби в заняттях фізичною культурою і спортом.
Вивчаючи інноваційні напрямки в області фізичної культури, прагну до забезпечення комплексного вирішення завдань фізичного виховання школярів. Пізнавальна діяльність вчителя - джерело творчої работи. Реалізуя в процесі педагогічної роботи пізнавальну функцію, я вдосконалюю свою педагогічну майстерність, досягаю більш високих результатів навчання, виховання і розвитку учнів. Моя пізнавальна діяльність виражається у вивченні: Стану здоров'я учнів (дан і медичного огляду); Їх фізичного розвитку;рівня розвитку фізичних якостей (проводжу щорічно моніторинг);рухової підготовленості дітей (на початку вивчення теми проводжу. Контрольні зрізи по визначенню ступеня технічного володіння рухами);вікових і статевих особливостей школярів;у вивченні сучасної педагогічної літератури іПозитивного досвіду роботи вчителів фізичної культури
У своїй роботі застосовую фронтальний спосіб організації праці школяра. Його достоїнства – максимальне охоплення учнів руховою діяльністю і , отже, велика моторна щільність уроку. На етапі повторення рухових дій найчастіше використовую груповий спосіб , що дозволяє спостерігати за виконанням школярами завдань , точніше дозувати їх навантаження і виправляти помилки . Досить корисний потоковий метод організації навчальної праці дітей , коли вони , рухаючись один за іншим , виконують одне або кілька вправ, однакових для всього класу або групи. Цей спос іб приміняю лише в тих випадках, коли учнями міцно освоєні вправи і забезпечена надійна страховка.
Для комплексного розвитку рухових якостей і підвищення функціональних можливостей організму відаю перевагу кругову тренування. Це форма занять, при которій вправи виконуютьсядітьми по черзі , на «станціях» в русі по колу або всією групою (фронтально) одночасно по замкнутій лінії. Для розвитку витривалості , силової витривалості використовуеться поточно – інтервальний метод (потужність роботи до 50% від максимуму). Час роботи на «станції» 40 сек. з відпочинком 10-15 сек.
Для розвитку швидкості, «вибухової сили» використовується інтенсивно -інтервальний метод (потужність роботи 75% від максимуму). Час роботи на «станції» 10-15 сек., Час відпочинку 45-50 сек. Для комплексного розвитку рухових якостей використовується потоковий метод (потужність роботи 60% від максимуму). Час роботи на «станції» 15-20 сек. з відпочинком - до 40-45 сек. Показником часу є здатність займаться роботою без зниження заданою потужності (темпу, швидкості), а критерієм готовності до повторної роботі - час відновлення пульсу до певних величин.
Залежно від числа станцій. Клас ділю на 4-6 груп по 3-4 учня. Перед уроком розмічаюмісця (станції) для виконаннявправи. Кожній групі вказуваю, на якому місці вона починаєВиконувати завдання і в якому порядке переходить від станції до станції. Надалі зберігається той же порядок. Розмічаючи станції, враховую, що вправи для одних м'язів повинні чергуватися з вправами для інших. Для проведення занять по круговому тренуванні складаю комплекс з 8 - 10 нескладних вправ. Кожне з них впливає на визначені групи м'язів - рук, ніг, спини, черевного преса.
Основи знань з фізичної культури я даю на вступних і заключних уроках в кінці модуля, а також в ході освоєння конкретних технічних навичок і умінь, розвитку рухових здібностей. Використовую ІКТ. Оскільки потреби в руховій діяльності об'єктивні і визначаються відчуттями,прагну перетворити об'єктивне в суб'єктивне через мотиваційну систему особистості, тобто установки, інтереси, бажання, переконання. Мотивуючи пошуком форм, методів, змагальними умовами.
Наприклад, такі як:«Подолання болотистій місцевості»(По купинах) ,« Імітація руху звірів »і т.п. Тест «Стрибок у довжину з місця» (для вимірювання динамічної сили м'язів нижніх кінцівок)Використовую тестові вправи: Тест «Підтягування на перекладині» (для оцінки сили і силової витривалості м'язів плечового пояса). Тест «Підйом тулуба» (для вимірювання швидкісно - силової витривалості м'язів згиначів тулуба).
Вихованню інтересу до уроків сприяє використання таких методичних прийомів, які дозволяють учням проявляти ініціативу, творчість, активність , самостійність. Наприклад , з числа учнів, які домоглися найкращих результатів на уроках , комплектую збірні команд для участі в районних спортивно - масових заходах. Навички фізкультурної діяльності закріплюються і вдосконалюються під час позакласних, позаурочних і самостійних занять.
Так само веду облік кращих досягнень спортсменів школи, популяризую їх успіх. Таблиця «Рекорди школи» поміщена на спортивному стенді і є горді-стю шкільного колективу і мотива-ційним стимулом до активних занять спортом. Для досягнення мети формування особистості кожного учня і реше-ня поставлених завдань, організовую спортивно - масові заходи, прагну до більшого охоплення дітей спортивними справами. Підвищенню рухової активності учнів сприяють спортивні конкурси, свята. У школі традиційно. Проводяться турніри з футболу, настільного тенісу, волейболу, баскет-болу, шахів, легкої атлетики. .
Надаю виликого значення пропоганді рухової активності:. Вважаю, що підвищення педагогічної майстерності вчителя, веде до поліпшення якості всієї роботи, що формує усвідомлену потребу удосконалення сучасного уроку шляхом впровадження інноваційних технологій. Надаю інформацію для привітання переможців і призерів спортивно-масових заходів на загальношкільну лінійку. Організую фотовітрини «Фізична культура і спорт», «Гордість школи», «Наші досягнення»,«Спортивне життя школи»; оздоровчи заходи;