Інклюзивна освіта ґрунтується на 8 основних принципах:1. Цінність дитини не залежить від її здібностей та досягнень.2. Кожна дитина здатна відчувати і думати.3. Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутим.4. Усі діти мають потребу один в одному.5. Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин.6. Усі діти потребують підтримки і дружби ровесників.7. Для дітей досягнення прогресу швидше може бути в тому, що вони можуть робити, ніж у тому, що не можуть.8. Різноманітність посилює всі сторони життя дитини.
Дистанційне навчання Це форма організації освітнього процесу з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та здобувачів освіти на рiзних етапах навчання й самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi. До процесу дистанційного навчання мають бути залучені всі члени команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, які реалізують індивідуальну програму розвитку дитини.
Рекомендації асистенту вчителя в умовах дистанційного навчання:організовує спільно з учителем освітній процес з використанням технологій дистанційного навчаннязабезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребамкоординує дистанційне навчання з батьками (іншими законними представниками) дитини, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали здійснює підготовку матеріалів для дистанційного навчання для учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі консультує батьків щодо їх використаннязабезпечує підготовку індивідуальних завдань та адаптацію їх до використання в умовах дистанційного навчанняасистує вчителю під час проведення дистанційних занять, до прикладу: допомагає вчителю під час поділу учнів на пари і групи, може приєднуватись до будь-якої пари/групи в будь-який момент, допомагати та виправляти помилки, слідкувати за підняттям рук учнівнадає учню та його батькам (іншим законним представникам) рекомендації щодо дотримання норм при користуванні комп’ютерною технікою
Правила поведінки учнів під час онлайн-уроку. Навчаємось за розкладом. Не запізнюємось на урок. Заходимо тільки під своїм прізвищем та ім’ям. Вмикаємо камеру і вимикаємо мікрофон. Дивимось на монітор та слухаємо учня. Активно працюємо на уроціВідповідаємо тільки з дозволу вчителя. Не відволікаємося. Після уроку виходимо з онлайн-зустрічі
Батьки – партнери у навчанні Підтримуйте батьків Мотивуйте до спільного навчання з дітьми Пояснюйте важливість навчання дитини в онлайн-форматі Зробіть опитувальник для батьків щодо труднощів, з якими вони зіткнулися під час дистанційного навчання та командно опрацюйте його. Спілкуйтеся з батьками по телефону. Батьки є каналом комунікації між вами та дитиною. Не змушуйте батьків і не говоріть про те, що вони мусять навчати дитину. Будуйте відносини з батьками! Нехай вони будуть доброзичливими