Презентація З досвіду роботи "Біоадекватна технологія навчання та виховання як умова розвитку творчого мислення та самореалізації школярів"

Про матеріал
Метою є вивчення доцільності, можливості та перспектив масового застосування методики біоадекватного навчання у школах сучасної України. Метою біоадекватного уроку є навчання динамічному мисленню через створення образів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Біоадекватна технологія навчання та виховання як умова розвитку творчого мислення та самореалізації школярів

Номер слайду 2

Мета:дослідити,як біоадекватна технологія(БАТ)освіти сприяє розвитку творчого мислення Методична проблема: “Розвиток творчого мислення як умова самореалізації особистості” Педагогічне кредо: “Навчаючи – учусь”

Номер слайду 3

Актуальність технології Проект Концепції літературної освіти в 11-річній загальноосвітній школі визначає головною метою літературної освіти виховання читацької особистості з розвиненим естетичним смаком, самостійним критичним мисленням, гуманістичним світоглядом. Об’єкт літературної освіти – особистість учня (його духовно-емоційний світ, моральні цінності та орієнтації, творче мислення, уява, читацькі компетенції, мовлення). Вивчення літератури за біологічно адекватною (ноосферною) технологією якраз і сприяє розв’язаннютаких завдань. БАТ – один із методів реалізації моєї методичної проблеми.

Номер слайду 4

Час створення технології: 1993 – 1995-ті рр. Наукові дослідження проводили Б.А.Астафьєв,Н.В.Маслова, С.В. Лещев, Ж.Піаже, В.Параджанов, А.Н.Леонтьєв, Ж.-Ж.Руссо, М.Монтессорі, Г.Лозанова, В.Ф.Шаталов, Я.-А.Коменський. Вперше у вітчизняній педагогіці висловив думку про цілісне формування людської особистості в процесі виховання К.Д.Ушинський, який зазначав: «Діти мислять формами, фарбами, звуками, відчуттями взагалі».

Номер слайду 5

Ідея досвіду – забезпечення права людини на природовідповідне мислення. Мета та завдання вчителя – сформувати і дати учневі навичку роботи з навчальним мислеобразом, закріпити його в довготривалій пам’яті. Навчити користуватися новим образом, залучити його до динамічного потоку раніше придбаних мислеобразів, які постійно рухаються.

Номер слайду 6

Новизна технології БАМ забезпечує роботу екологічного (двопівкульного), тобто природовідповідного мислення. Дозволяє занести навчальну інформацію у довгочасну (тривалу) пам'ять, скоротити у 3-5 разів час навчання, зберегти ресурси здоров'я. Залучає до освітнього процесу всі канали сприйняття.

Номер слайду 7

Мислеобраз – індивідуально сприйнятий всіма органами чуття (дотик + колір + смак + запах +звук) цілісний образ предмета або явища

Номер слайду 8

Технологія досвіду Слово – не просто звук, а засіб збудження образів… слухати – означає бачити те, про що говорять, а говорити – означає малювати зорові образи. К. Станіславський

Номер слайду 9

Структура уроку: Перший етап – репрезентація інформації (активність). Другий – сприйняття інформації (релаксація). Третій– осмислення інформації (активність). Четвертий – представлення в слові (релаксація). П’ятий – архівування інформації (активність). Особливість уроку. Кожен урок закінчується творчим завданням: створити власні мислеобрази, використовуючи малюнок, оповідання, схему, вірш, кросворд.

Номер слайду 10

Ці етапи уроку співвідносяться з системою етапів пізнання Ж.Піаже. Релаксація. Активність. Релаксація. Активність. Методи: релаксація малювання символу, слухання тексту, читання тексту,подання інформації,анліз образу. Мета : ввести новий матеріал на основі власного досвіду і вибору обговорення інформації розуміння інформації, заучування тексту учнями сенсорно-моторний етап символьний етап,логічний етап, лінгвістичний етап

Номер слайду 11

Практичне значення технології БАТ забезпечує роботу двопівкульного мислення. Релаксація знімає стрес, втому, психологічне навантаження Легко і надійно засвоюється великий і важкий матеріал

Номер слайду 12

Апробація технології Невська О., Ануфрієва Т.Ф. (Росія), Григор’єва Л.В. (Якутія), на Україні – С.В.Поліщук (Маріупольська ЗОШ № 40 ім. Є.М.Миська), В.І.Павленко(викладач Зміївського професійного енергетичного ліцею Харківської області), В.І.Тул, Л.І.Селезньова, В.В.Панченко, В.І.Павленко, Н.О.Немченко, М.В.Половинка (колектив учителів Борівської ЗОШ І – ІІІ ступенів ім..С.Закори Харківської обл.). Проблеми. Технічне та методичне забезпечення. Власні шляхи досягнення результатів навчально- виховного процесу. На першому та заключному етапахуроку застосовую методи і прийоми проблемного та інтерактивного навчання, технології критичного мислення.

Номер слайду 13

Прогнозовані результати: Зростання мотивації учнів до навчання, інтересу до предмета. Покращення успішності учнів усіх категорій. Зниження антисоціальних проявів у поведінці. Ріст гармонійної особистості. Розкриття творчих здібностей учнів, а також здібностей досамопізнання, самооцінки. Формування цілісного мислення. Розкриття внутрішнього “ я ” дитини. Здоров’язберігаючий та здоров’явідновлювальний ефект.

Номер слайду 14

Досягнення творчого рівня розвитку особистості – найвищий результат будь-якої педагогічної технології

Номер слайду 15

Учитель повинен свідомо йти в ногу із сучасністю, пройматися й надихатися силами, що пробудилися в ній (А.Дістервег)

Номер слайду 16

Знання має служити творчим цілям людини. Мало накопичувати знання; слід розповсюджувати їх якомога ширше та застосовувати в житті ( М.Рубакін)

Номер слайду 17

Висновки. 1. Забезпечення кінцевої мети загальної середньої освіти Володіння ключовими компетенціями Пізнавальна компетентність Висока духовна і (галузеві знання) (оперування знаннями на практиці) Здоровоморальна культура Самоосвітня здоровозберігаюча компетентність (здоровий спосіб життя) компетентність (прагнення до саморозвитку)

Номер слайду 18

2. Дотримуйся розроблених професором К. Вайнцвангом «заповідей» творчої особистості: будь господарем своєї долі; досягни успіху в тому, що любиш; зроби свій конструктивний внесок у спільну справу; вибудуй свої відносини з людьми на довірі; розвивай свої творчі здібності; культивуй у собі сміливість; піклуйся про своє здоров’я; не втрачай віри в себе; намагайся мислити позитивно; поєднуй матеріальний достаток із духовним задоволенням.

ppt
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку