Педагогічна ідея вчителя історії.

Про матеріал
Педагогічна ідея допомагає змотивувати учнів, зацікавити, навчити працювати в команді. Об'єднає школярів у досягненні спільної мети. Зробить уроки жвавими та заохотить до самостійної роботи.
Перегляд файлу

Опис педагогічної ідеї.

Степурська М.В.

Сьогодення вимагає від педагога бути весь час у пошуку, викликає гостру потребу у підвищенні ефективності навчально-виховного процесу, пошуку нових форм, які б допомагали зацікавити їх інтелектуальний та творчий потенціал. Учень, не посудина, яку треба заповнити, а факел, який потрібно запалити.

Моя велика педагогічна мрія - зробити свої уроки цікавими, щоб учні хотіли  відвідувати їх, а не були змушені. Для  мене очі, що сяють бажанням знати, найбільша винагорода. Хочеться створити атмосферу співпраці, педагогiчної досвідченості та учнівської безпосередності. Всі діти люблять гру-це найкраща можливість зацікавити їх: діяти, дослiджувати, самостiйно готуватися до уроку та йти до поставленої мети. Історична гра об’єднує клас, тому що здебільшого команда, формує відповідальність за колег по команді, підтримку один одного, творчий пiдхiд, вміння слухати та аргументувати свою точку зору, правильно сприймати перемогу i поразку. Та найголовніше для нашого часу об’єднуватися  й разом долати перешкоди на шляху до перемоги. Найбільше задоволення від таких уроків отримують учні 5-8 класів, а разом з ними i я. Улюблена гра, історичний квест: рухливо,емоцiйно, весело та на єдиному подиху. Для прикладу урок-квест у7 класі « Всередині  феодального     замку», розрахований на 45 хвилин, як урок узагальнення плюс банкет (вид заохочення). Клас  заздалегідь ділиться на команди,зазначається тема , яку потрібно повторити. Я розміщую завдання по всій школі, даючи  можливість учням не обмежуватися класною кімнатою. Діти повинні знайти п’ять станцій із різними завданнями. Кожна команда отримує підказку де знаходяться потрібні їм станції. Наприклад: «на брамі»(вхідні двері до класу), там розміщенні  завдання пов’язані із хронологією (зазначте дату, століття, скільки років минуло), історичні задачі ; там де проводять  сучасні бали (актова зала), історичний ланцюжок (кожен член команди по реченню з визначеної теми); місце де зберігаються хроніки (бібліотека), «історична мозаїка» - завдання про історичну особистість ( виберіть відомості про постать) та « поле змагань лицарів» (спортивна зала) знайди зайве слово й обґрунтуй свій вибір. Умова: всі гравці повинні виконувати завдання, тому сильніші допомагають слабшим. Після закінчення гри ми підводимо підсумки, обговорюючи досягнення та невдачі, але робимо це із задоволенням, за чашечкою чаю із цукерками.

У старших класах, де ми активно готуємося до ЗНО, часу на розваги не вистачає, що дуже засмучує учнів, тому я вирішила урізноманітнити практичні роботи, які можна проводити не тільки змістовно та інформативно, а й цікаво. Учням старших класів я пропоную гру « Дзвінок з минулого», ідею запозичила з молодіжних фільмів. У грі беруть участь лише бажаючі (поважаю право вибору),підтверджуючи СМС-повідомленням, що вони грають. Завдання розраховані на п’ять днів, виконуються вдома, коли зручно учневі з необмеженим доступом до інформації ( шукай, досліджуй, критично обмірковуй, роби висновки і ти переможець). Кожного  дня на телефон надходять завдання в будь – який час і різні. Звіт у вигляді фото, коментарів, обговорення можна надсилати кожного дня або вкінці тижня.

Наприклад :   « ДЕНЬ З 50-тих».

Понеділок: СМС  «Привіт, пограємо?»

Завдання:   « Я у 50-тих»

Мій сніданок, зачіска, одяг, музика.

Звіт у вигляді фото можна кинути у соціальні мережі або вчителю на електронну пошту.

Вівторок:  « РОЗВАЖИМОСЬ»..

Завдання:  « Анекдот епохи» , як історичне джерело (два анекдоти з історичним коментарем).

Середа:   «СТІКЕР ЧАСУ»

(П’ять асоціацій (візуальних) вивченої теми  з коротким поясненням свого вибору).

Четвер :  «СВІДОК МИНУЛОГО»

Вивчені роки очима людей: спогади, біографія, історичні постаті.

П’ятниця : « ЖИВА ІСТОРІЯ»

Документальний фільм, відео-хроніки з написанням анотації .

Шкалу оцінювання кожен учитель може сформувати самостійно, але обов’язково пояснити її учневі. Діти можуть вийти з гри будь-якої миті, набравши потрібну кількість балів.

Отже, один день вчителя ,це ціла історія, тому прагніть, щоб вона була цікава, повчальна та яскрава, бо з дітьми по іншому не можна.

Любіть свою справу і неодмінно отримаєте винагороду

 

docx
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
2517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку