Щоб зберегти все багатство народної фізичної культури, або, точніше, надати нового імпульсу розвиткові народних рухливих ігор, потрібно ширше застосовувати їх у виховному процесі з дітьми дошкільного віку. У всіх народів світу дитячим іграм і забавам відводилось у педагогіці почесне місце, їх вважають цінним надбанням народу, елементом національної культури, що оздоровлює побут дітей, урізноманітнює дозвілля, збагачує його зміст.Ігри та забави становлять чималий розділ народної дидактики й охоплюють найрізноманітніші її аспекти: народознавчий, мовленнєвий, математичний, природничий, пізнавальний, розважальний, оздоровчий тощо. Істотним моментом народної гри є також її мовна сторона - словесно-речитативний супровід (примовки, заклички тощо). Українські народні ігри живуть в народі з давніх-давен. Вони формували характери дітей, розвивали мову, пам'ять, школу рухів. Народні ігри є засобом ознайомлення дітей з особливостями життя народу, його традиціями.
Народні ігри - це ігри, які служили для розваги дітей того чи іншого народу в старовину. Народ створив безліч цікавих і розвиваючих забав. Їх правила передавалися з покоління в покоління. Однак з часом ці ігри забуваються. Важливо зберігати традиції та національну культуру. Саме тому необхідно привчати сучасних дошкільнят до народних ігор.
Народні ігри: Подоляночка. Десь тут була Подоляночка,Десь тут була молодесенька,Тут вона сіла, тут вона впала, до землі припала,Ciм літ не вмивалась, бо води не мала... Устань, устань Подоляночко,Умий личко, як ту скляночку,Візьмися у боки та поскачи трохи... Попливи до Дунаю, бери дівку з краю.
Горю-дуб. Усі стають по двоє - пара за парою. Один - "горю-дуб" - попереду на віддалі й співає: Горю, горю, палаю. Кого схочу, спіймаю. Раз, два, три! Біжіть!Перша пара біжить до "горю дуба" і, розірвавши руки, намагається оббігти його з двох боків і знов з'єднатися. Якщо "горю-дуб" когось спіймає, то стає з ним позад усіх, а хто залишився без пари - стає "горю-дубом".