Текст до уроку громадянської освіти за темою Соціалізація особистості. Текст уроку подано окремо. Розділ 1 урок 3. Поняття соціалізації. етапи соціалізації. Суб'єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності. Соціалізація в сім'ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї
Якщо ви користуєтесь цією працею, зробіть приєемно - скажіть мені Дякую https://www.facebook.com/viktoriya.os Використані джерела:
1. Валентій Л. І. В15 Громадянська освіта. Інтегрований курс. 10 клас. І семестр / Л. І. Валентій. — Харків : ВГ «Основа», 2018
2. Підручник ГО за ред О.І.Гісем.
3. https://www.bbc.com/ukrainian/vert_cul/2015/10/151013_vert_cul_feral_the_children _raised_by_wolves_vp
Соціалізація особистості |
Тема |
Поняття соціалізації. етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності. Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. Партнерські стосунки в сім’ї. Трансформація моделей сім’ї |
Зміст навчаль ного матеріал у |
Знання і розуміння: ● вільно оперує поняттями самореалізація, соціалізація; ● дискутує за темою ролі сім’ї у процесі формування людини та громадянина; ● уміє окреслити власні життєві пріоритети; ● аналізує вплив субкультур на молодь; ● для аргументації власної позиції використовує інформацію з різних галузей знань Установки і цінності: ● усвідомлює необхідність збереження власної автономії та індивідуальності як важливої умови самореалізації особистості та формування різноманітного світу |
орієнтов ні навчаль ні цілі відповідн о до предмет них компетен цій |
Ход урока |
|
Привітання. (перелік дітей під час перевірки д\з) |
організа ція класу |
Минулого разу завданням було презентувати власну сім’ю. Кожному з класу відводиться 1 хвилина на презентацію своєї родини” більше 15 хв. витрачати не доцільно. Краще останніх залишити на наступний раз. |
Перевірк а д\з. |
Оповідку про давньогрецького філософа Діогена. Одного разу вдень Діоген пішов багатолюдними вулицями афін з ліхтариком в руках, промовляючи: «Шукаю людину». відеоролик (якщо не буде інтернету) У 60-х роки в джунглях знайшли аналог Мауглі. Він довго звикав до людей, гарчав, дряпався, кусався. Його поступово навчили ходити на двох ногах, говорити, сидіти за столом, користуватися приладдям і т. ін. Одного разу його привезли на птахоферму. Побачивши птахів, він почав бігати за ними і скручувати їм голови. Іншого разу, коли |
мотиваці я знань |
хлопчик мав виступити перед повним залом, він підійшовши до мікрофону завив. |
|
1. Кого шукав Діоген? 2. Що вас здивувало в поведінці філософа? 3. Як ви вважаєте, які ознаки особистості цікавили Діогена? 4. а які ознаки особистості можете назвати ви?
Визначення соціалізації
Процес соціалізації починається з дитинства і триває протягом усього нашого життя Соціалізація — це процес і водночас результат засвоєння та активного відтворення людиною соціального (суспільного) досвіду, в процесі спілкування і діяльності, включення її в суспільне життя як активної сили, що діє. Запитання 1. Як відбувається цей процес? 2. Що і хто впливає на соціалізацію людини? Учитель. Сфери соціалізації: 1) сім’я; 2) школа; 3) ровесники; 4) ЗМІ; 5) міжособистісні стосунки, що виникають у процесі життя і діяльності; 6) політична система; 7) національні і релігійні традиції. Завдання Наведіть приклади соціалізації в різних сферах Запитання Яка(і) зі сфер, на вашу думку, найбільше впливає на особистість. Відповідь обґрунтувати (можна індивідуально, можна по групах).
Сім’я — це мала група суспільства, його частина, в якій людей об’єднують споріднені зв’язки, сумісне господарювання, моральна відповідальність один перед одним. Які суспільні функції виконує сім’я? Функції сім’ї: а) відтворювальна; б) виховна; в) господарчо-побутова. Запитання Під час здійснення якої з цих функцій відбувається формування особистості?
Робота в групах Назвіть 7 найбільш важливих якостей, які повинна сформувати сім’я. Відповідь обґрунтувати на основі сімейного кодексу України. Бесіда Від чого залежить, які риси виховує сім’я? Яку роль сім’я виконує в суспільстві? Чим поняття «сім’я» відрізняється від поняття «шлюб»? Поясніть, як ви розумієте твердження, що «сім’я забезпечує людині її первинний соціальний статус».
|
Вивченн я нового матеріал у
|
Які сучасні субкультури ви знаєте? |
Д\З |
занотувати всі, що назвуть діти, а потім розподілити їх по класу у вигляді Д\З. 1. Гісем стор. 12-17 (тема 3) 2. Занотувати моделі сучасних сімей 3. Скласти таблицю “Субкультури” |
|
Інтелектуальна розминка "Запитання на кмітливість" (5 хв.) Відповідати можна командно або індивідуально. 1. Чи може чоловік одружитися із сестрою своєї вдови? (Ні, вдова – та, в якої померчоловік). 2. У фермера було 10 овець. Усі, крім 9, померли. Скільки залишилося овець? (Дев’ять). 3. Ви – пілот літака, що летить із Гавани до Москви із двома посадками в Алжирі. Скільки років пілотові? (Стільки ж, скільки й вам). 4. Ви заходите в темну малознайому кімнату. У ній є дві лампи: гасова і бензинова. Що ви запалите в першу чергу? (Сірник). 5. Палицю треба розпиляти на 12 частин. Скільки ви зробите розпилів? (11). 6. Самотній нічний сторож помер удень. Чи дадуть йому пенсію? (Ні, він помер). 7. У 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе двоє, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується удвічі. Яку кнопку в ліфті цього будинку натискають найчастіше? (Кнопку «1»). 8. Назвіть п’ять днів, не називаючи чисел (наприклад, 1, 2, 3) і днів тижня (понеділок, вівторок, середа). (Позавчора, учора, сьогодні, завтра, післязавтра). 9. О 12-й годині ночі падає дощ. Чи можна очікувати, що через 72 години буде сонячна погода? (Ні, через 72 години буде знову північ). 10.Коли чорній кішці найкраще пробратися до темного будинку? (Коли відчинені вхідні двері будинку). |
Рефлексі я |
вид |
Характеристика |
Проблеми |
Репери та хіпхопери |
Людина-репер не лише займається спортом (що вже добре), вона виявляє себе творчо. а прояв таланту завжди сприяє |
Серед представників угруповання «Ганста» культивується агресивний стиль поведінки. Вони прагнуть володіти |
Орієнтовний вигляд таблиці
|
зростанню особистості. Це величезний плюс |
вогнепальною зброєю, оскільки вважають, що світ жорстокий і захистити себе вони здатні самі. Вони не визнають нікого і ніщо вище за себе
|
Готи |
Зазвичай ці молоді люди шукають натхнення, а значить, вони творчі люди. Захоплення цією субкультурою — це спосіб накопичити енергію. а їхній вигляд заперечує порожнечу нічного гламуру
|
Занепокоєння викликають сатаністи. Їхня ідеологія — це епатаж і бунт проти церковно-традиціоналістсь кої системи. Представники цього спрямування здатні осквернити церковні предмети, вдатися до кривавих жертвопринесень та інших дій, які супроводжують культ поклоніння сатані
|
Скінхеди |
Головне гасло скінхедів — «Тільки сильні можуть жити». Отже, потрібно бути сильним, і не тільки тілом, але й духом
|
Мінусів набагато більше. Свою ідею вони сприймають надто буквально. Скінхеди здатні до безглуздої агресії щодо інших людей. Вони здатні убити «чужого»
|
Панки |
Плюси виділити неможливо |
Там, де з’являються панки, — бійки, пограбування, насильство з метою наруги над особистістю
|
Растамани |
Досить спокійна культура і «нешкідлива» для суспільства. Як кажуть: «Чим би дитина не тішилася…»
|
По суті, їхнє основне заняття — неробство, така людина навряд чи здатна чогось досягти в соціальному житті
|
Фріки |
не виявляють негативного ставлення ні до чого |
Власне, їх свобода є їхнім головним мінусом: вона |
|
|
дає їм все, але безпосередньо на них неможливо вплинути ззовні. Тобто поки що це нешкідливо і весело, але хто знає, у що це трансформується згодом |
Графітери |
Походить від італ. «графіті», що спочатку означало «надряпаний» |
Замальовують важливу інформацію на трансформаторних будках. |
Рольовики |
Лише інтелектуально розвинені люди стають рольовиками. Вони освічені, начитані, інтелігентні і миролюбні
|
Є небезпека «загратися» за тим або іншим сценарієм і вже не вийти з ролі. За таких обставин людина просто «випадає» з суспільства
|