Текст ГО "Самореалізація особистості"

Про матеріал

Текст до уроку з ГО Самореалізація особистості.

Розділ1. Урок 4

Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність

Перегляд файлу

Якщо ви користуєтесь цією працею, зробіть приєемно - скажіть мені Дякую https://www.facebook.com/viktoriya.os 

Більше уроків на сторінці https://www.facebook.com/GO.Osipova /  Використані джерела:

1.    Валентій Л. І. В15  Громадянська освіта. Інтегрований курс. 10 клас. І семестр / Л. І. Валентій. — Харків : ВГ «Основа», 2018

2.    Підручник ГО за ред О.І.Гісем.,

3.    https://www.inpearls.ru/293839 

4.    Громадянська освіта. // І. Д. Васильêів, В. М. Кравчóê, О. А. Сливêа, І. З. Танчин, Ю. В. Тимошенêо, Л. М. Хлипавêа

 

Самореалізація. Розвиток особистості. 

Тема

Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність

 

Зміст навчаль ного матеріа лу

Знання і розуміння: 

     вільно оперує поняттями самореалізація, соціалізація; 

     дискутує за темою особистої гідності, необхідності автономії особистості, ролі сім’ї у процесі формування людини та громадянина; 

     демонструє навички критичного мислення щодо оцінки самого / самої себе; 

     усвідомлює, що необхідне для більш повної реалізації людиною своїх задатків і можливостей. 

Вміння і навички: 

     вміє окреслити власні життєві пріоритети; 

     усвідомлює необхідність збереження власної автономії та індивідуальності як важливої умови самореалізації особистості та формування різноманітного світу; 

     усвідомлює свою ідентичність, поважає ідентичність інших; 

     для аргументації власної позиції використовує інформацію з різних галузей знань;

     уміє окреслити власні життєві пріоритети

орієнтов

ні

навчаль ні цілі

відповід

но до предмет них

компете

нцій 

Ход уроку

Привітання.

організа ція

Зібрати зошити з домашнім завданням короткий тест за моделями родин та субкультурами + деякі факти з підручника.

Відповіді у замітках до кожного сайду

1C 2D 3B 4F 5A 6B 7C 8A 9D 10E 11D

Допоки діти відповідають на тести - перевірити таблиці по субкультурах у всього класу, або вибірково.

перевірк а ДЗ

 

 

 

У сучасному суспільстві можливості для самовизначення і самореалізації незрівнянно ширші — людина може досягти практично будь-якого статусу в суспільстві. На цей процес впливають чотири чинники: 1) мотиви («Чого я хочу?»); 2) самопізнання як усвідомлення особистістю своїх якостей, відповідь на запитання («Хто я такий?»); 3) самооцінка («Що я можу?»); 4) вимоги суспільства, суспільні норми життя («Чого від мене вимагають?»). Американський учений Ерік Еріксон вважав, що в процесі становлення особистість переживає низку послідовних стадій, кожна з яких характеризується специфічною кризою у взаєминах особистості з навколишнім світом, коли людина постає перед вибором між двома альтернативними можливостями, одна з яких має позитивний напрям, а інша — негативний.

 

 

Перша стадія — від народження до одного року. Емоційне спілкування немовляти з дорослими є провідною діяльністю на цьому віковому етапі, впливає на розвиток його психіки й обумовлює позитивний чи негативний результат розвитку. 

 Друга стадія — від року до трьох. Дитина починає ходити, активно пізнавати навколишній світ, випробовувати невідоме. Суспільство і батьки привчають її до акуратності, охайності. Формуються почуття сорому, гордості, впевненості в собі. 

Третя стадія — вік гри (3–6 років). У дитини формується ініціативність, активність, творчість, які закладаються у грі. За її допомогою дитина засвоює взаємини між людьми, розвиває волю, пам’ять, мислення тощо. 

Четверта стадія — молодший шкільний вік (6–11 років). Провідною діяльністю на цій віковій стадії є навчання. Якщо дитина успішно оволодіває знаннями, новими навичками, вона вірить у свої сили,

Мотивац

ія

 

спокійна, упевнена в собі. 

 П’ята стадія — підлітковий і юнацький вік (11–20 років). Бурхливе фізіологічне зростання, статеве дозрівання, занепокоєність тим, як його ( її) сприймають інші, потреба знайти своє професійне покликання, здібності, вміння  — ось питання, які постають перед підлітком. Провідною діяльністю, що найбільше впливає на розвиток особистості підлітка, є його (її) спілкування з однолітками. 

Шоста стадія — молодість (від 20 до 25–30 років). Стадія молодості відповідає вступу людини в інтенсивне особисте життя і професійну діяльність; відповідає періоду становлення, самоствердження людини в любові,  кар’єрі, сім’ї, суспільстві. 

Сьома, центральна, стадія — дорослість, зрілість (від 30 до 60 років). У зрілі роки виокремлюють два кризові періоди. Криза 33–35 років, коли, досягнувши певного соціального та сімейного становища, людина з тривогою починає думати: «Невже це все, що може дати мені життя? Невже нема нічого ліпшого?» Потім настає період стабілізації — від 35 до 40–43 років, коли людина закріплює все те, чого досягла. Вона впевнена у своїй професійній майстерності, своєму авторитеті; нормалізуються здоров’я, становище в сім’ї. Криза 45–55 років настає, коли з’являються перші ознаки погіршення здоров’я, втрати краси і фізичної форми. Завершальний період зрілості триває від 55 до 60–65 років. Саме в цей період люди по-новому відчувають сенс життя, приділяють увагу саморозвитку та пізнанню. 

Восьма стадія (після 60–65 років). Людина переосмислює своє життя, усвідомлює своє «Я» в духовних роздумах про прожиті роки, прагне використати шанси, надані життям.

 

Часто доводиться чути: «Він ще не знайшов себе». Проте знайти себе неможливо — себе можна тільки створити. Томас Сас Чи є різниця між потребами, інтересами, та цінностями?

Потреби Притаманні всім живим істотам

Інтереси Притаманні лише людині

Цінності Мають індивідуалізований характер для кожної людини

 

 

Потреби - найвідоміша - піраміда потреб Абрахама Маслоу

 

Розподілити клас на групи, чи дати завдання тому, хто перший знайде.

Розмова про інтереси  https://liferules.com.ua/psihologiya/interesi-v-zhitti-lyudini.html  

 

Інтереси - Спрямованість людини на пошук, вибір, використання або створення шляхів, засобів, способів, норм, здатних задовольняти її потреби

Чим відрізняються потреби від інтересів?

 

Ми розглянули потреби та інтереси, що щє залишилось? - цінності.

 

Розмовляємо про цінності:

 

 

 

«Парадокс нашего времени»

«Наши дома всё больше, а семьи всё меньше.

У нас больше удобств, но меньше времени.

Больше ученых степеней, но меньше здравого смысла.

Больше знаний, но меньше способности к трезвому суждению.

Больше специалистов, но еще больше проблем.

Больше лекарств, но меньше здоровья.

Мы проделали долгий путь до луны и обратно, но нам сложно перейти улицу, чтоб встретиться с новым соседом.

Мы создали множество компьютеров для хранения и копирования огромных объёмов информации, но стали меньше общаться друг с другом.

Мы выиграли в количестве, но проиграли в качестве.

Это время быстрого питания, но медленного усвоения.

Людей высокого роста, но низкой нравственности.

Высоких доходов, но мелочных отношений.

Это время, когда так много за окном, но ничего в комнате».

© Далай-лама XIV 67 

 

Завдання

Цінності важливі для України та українців.

1.    Кожен має написати 10 найважливіших, на його думку цінностей для України​  

2.    Обєднайтесь по 3-е, та оберіть з вашого переліку 10 найголовніших для вас.

3.    Обєднайтесь по рядах та оберіть 10 найважливіших для вашого ряду, оголосіть ваше рішення.

4.    Обираємо 5 найголовніших для нашого класу цінностей.

 

https://onlinetimer.ru/#!/timer/2018-09-09T12:25:23.563Z/2018-09-09T12:20:2

3.563Z/stop/300/2/100/t/run/ на кожен етап не більше 1 хв.

 

Існує багато альтернативних варіантів піраміди потреб Маслоу з  іншим переліком та іншим розташуванням рівнів. Спробуйте створити власну піраміду потреб. Обґрунтуйте запропоноване вами розташування. 11.

Напишіть есе на тему «Мої життєві цінності

ДЗ

Японская мудрость гласит "Быстро — это медленно, но без перерывов." 

Когда каток кладет асфальт, он следует этому принципу. Когда же мы "кладем асфальт" нашей жизни, дерганность наших мыслей/движений/событий окружающих нас не позволяет полотну нашей дороги ровно улечься — отсюда и трещины нашего пути.

 

Намалюйте смайлик, чи погоджуєтесь ви з цінностями що ми обрали?

Рефлек

сия

 

 

Стаття за посиланням, на випадок її видалення

Інтереси та захоплення в житті людини – шанс досягти успіху

 

Інтерес​ – це емоція або бажання досягти певного душевного стану; ставлення суб’єкта до явищ або предметів, що являють собою душевну цінність.

Захоплення​ – спосіб досягти гармонії в особистому внутрішньому світі методом вираження своєї індивідуальності, успішна спроба зрозуміти і прийняти своє покликання.

Используете AdBlock?

Реклама на сайте помогает развивать его

Пожалуйста, внесите мой сайт в вайтлист вашего AdBlock плагина

 

Інтереси і захоплення людини можна сміливо порівнювати з щастям. Вони викликають позитивні емоції, відчуття наповненості, задоволеності, дарують радість. У свою чергу, радість – протиставлення ну дності, тому особа, яка приділяє достатньо часу своїм інтересам, набагато рідше страждає від нездужання, брак емоцій і нудьги. Навіть постійна зайнятість буденними справами не дає того відчуття радості, яке може подарувати улюблене заняття. Частково захоплення можна назвати і сенсом життя, адже кожен працює, щоб заробляти достатньо грошей і витрачати їх на своє задоволення, на улюблений вид відпочинку.

Чому інтерес і захоплення людини настільки важливі?

У кожного є потреба реалізувати себе як індивідуальність, відкрити щось нове, цікаве, заявити світові про себе. Саме стійкий інтерес привертає увагу і не викликає докучання. Суб’єкт зацікавлений не в результаті, а в самому процесі, від якого він отримує задоволення.

Кожне цікаве заняття відповідає певним мотивів так само, як інтерес мотивує займатися певним захопленням з користю для своєї особистості. Цю взаємозв’язок можна показати графічно:

 

Коли пропадає вигода (духовна, емоційна, матеріальна), тоді і зникає інтерес до заняття, але від потреби в постійному захопленні не дітися нікуди. Значить, захоплення можуть бути різні, протилежні одне одному, а інтерес в житті людини – мінливий і різнобічний, але він постійно властивий і його можна назвати головною мотивацією і стратегічної емоцією. Інтерес спонукає кожного до нових починань.

Як впливають особисті інтереси людини на його життя

Свої захоплення та інтереси кожен намагається реалізувати в життя по-своєму. Комусь вдається зробити з цього успішний бізнес, в інших випадках захоплення інтерпретуються в хобі. Вони представляють справжню життєву цінність, не залежно від зовнішніх факторів. Коли особа систематично приділяє увагу своєї потреби, у неї з’являється стимул досягти чогось нового, працювати над собою і, тим самим, покращити свій рівень життя, а такі дії тягнуть нове, не менш важлива якість – упевненість у собі. У суб’єкта є своя цінність, він сам собі може її забезпечити, він готовий ділитися цим з навколишнім світом – особистість стає цікавою. Подальші дії очевидні: він шукає собі подібних людей, з якими інтереси збігаються, для обміну досвідом чи з-за бажання відчути себе в оточенні однодумців.

Які види інтересів людини бувають?

Групи інтересів

 

Соціальна структура

Класові, групові, загальнонаціональні, індивідуальні

Сфера громадського життя

Духовні, економічні, політичні

Відображення

Абстрактні, стихійні, реальні, мінімальні, усвідомлені

Тенденція

суспільного розвитку

Реакційні, прогресивні, консервативні

Одні види інтересів людини можуть спонукати поява інших. В залежності від вигоди, яку переслідує особа у своїх захопленнях, домінують інтереси матеріальні і духовні, загальні і особисті, безпосередні та опосередковані.

 

Используете AdBlock?

Реклама на сайте помогает развивать его

Пожалуйста, внесите мой сайт в вайтлист вашего AdBlock плагина

Безпосередній інтерес​ – бажання досягти безпосереднього успіху від того чи іншого процесу.

Приклад такого інтересу простий: студент вчиться безпосередньо заради знань. Він хоче отримати певний досвід і успішно його використовувати.

Перспектива отримати диплом відходить на задній план.

Опосередкований інтерес​ – бажання досягти результату за допомогою певних можливостей.

Такий інтерес демонструють студенти, які просто хочуть отримати дипломи за допомогою навчання в університеті. Великий багаж знань, кваліфікація їх не цікавлять.

Матеріальні інтереси​ – потреба в усуненні своїх недоліків, запобігання розвитку загрозливих ситуацій комфортного і якісного життя.

Матеріальні інтереси відображають економічні потреби особистості. Він намагається продати подорожче свою робочу силу, отримати вигоду і йому не важлива духовна сторона цієї угоди. Завдяки матеріальним інтересам людство постійно робить нові відкриття, так як вони направлені суто на поліпшення якості житлових зручностей, збагачення, полегшення праці. Робота цілком може стати матеріальним інтересом, якщо її основна мета – великий заробіток.

Духовні інтереси​ – актуалізація можливості проявити себе як особистість, індивідуальність; розширення кругозору, культурний ріст, який не передбачає будь-яких матеріальних змін або обогащений.

Духовні інтереси передбачають налагодження психологічної гармонії, особистий ріст, емоційне задоволення і насичення, душевний спокій. Вони спонукають пізнати світ, відкритися з нової сторони, проявити свої таланти. Точка насичення для кожного суб’єкта визначається індивідуально. Комусь важливо отримати багато поверхневої інформації, але в різних сферах, хто хоче навчитися конкретного ремесла і стати справжнім майстром, тому одні за все життя можуть об’їздити весь світ, вивчити кілька мов, а у інших виходить досягти результатів в чомусь певному, якийсь вузькопрофільної сфері.

Особисті інтереси​ – погляди, бажання, мотиви, які властиві тільки конкретному суб’єкту, його суб’єктивним поняттям і його потребам.

Особисті інтереси формуються на основі переживань, бажань, позиції, матеріального достатку суб’єкта. Їх ніхто не може нав’язати чи примусити від них відмовитися. Особистість сама вирішує, що їй цікаво, а що — ні.

Соціальні інтереси​ – потреби, звершення, побажання, які відчуває соціальна група на основі внутрішніх мотивів кожного окремого індивіда.

Інтереси соціальних груп залежать від соціально-економічної ситуації, їх положення в соціально-трудовій сфері. У більшості випадків соціальні інтереси особистості зводяться до сфери політики та економіки.

Які інтереси у людини впливають на його сприйняття зовнішнього світу

Досить часто зустрічається версія, ніби соціальні і особисті інтереси людини – це одне і те ж. Людина – індивід, і соціальна група – соціальна одиниця, яка виступає одним об’єктом, яка переслідує загальні для всіх мети. Але зіставляти ці два поняття не є правильним. Особисті інтереси лежать в основі соціальних інтересів. Вони формують загальну позицію і можуть збігатися як повністю, так і частково. Кожен може піддаватися загальним цілям та інтересам, а може залишитися при своїй думці.

 

Соціальні інтереси можуть охоплювати різні сфери культури і науки, але назвати їх точними на 100% не можна, адже у кожного індивіда сформовано своє поняття, відмінне від загальної думки. Один суб’єкт може відчувати більше інтересу, ніж інший, а такий факт є відмінністю між індивідами.

Сфери, в яких переплітаються особисті і соціальні інтереси:

     Читання.​ Освічені люди нерідко люблять читати. При цьому у кожної особистість є свій улюблений автор, твір;

     Спілкування. ​Це радше потреба, ніж інтерес, але з хорошим співрозмовником завжди є про що поговорити, і розмова може бути досить захоплюючим;

     Спорт​.​Різні види спорту об’єднують людей, які готові підтримати улюблену команду або самому стати учасником улюбленої гри;

     Комп’ютерні ігри.​ Напевно, одне з основних захоплень нашого часу. При цьому можна грати поодинці або в команді – все залежить від індивідуальних побажань особи;

     Музика. ​Різні напрямки та стилі музики дають можливість зробити вибір по душі.

pdf
Додано
13 січня 2019
Переглядів
5786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку