Презентація з математики до підручника М.В.Богданович, Г.П.Лишенко допоможе учням розібратися з письмовим алгоритмом ділення трицифрових чисел на двоцифрове.
Тема уроку: Ділення трицифрових чисел на двоцифрове
Номер слайду 5
Прочитай пояснення ділення на двоцифрове число без остачі і з остачею. Ділення без остачі. Ділене 182, дільник 26. У частці буде одна цифра. Найближче менше від дільника розрядне число 20. Ділимо 18 на 2, буде 9. Перевіримо цифру 9. 20 помножити на 9, буде 180, та ще 6 помножити на 9 ( буде 54), отже 180+54 =234 число, більше від 182. Цифра 9 не підходить. Візьмемо цифру 8.20 помножити на 8, буде 160, та ще 6 помножити на 8 (тобто 48), результат 160+48=228 більший від 182. Цифра 8 не підходить. Візьмемо цифру 7. 20 помножити на 7, буде 140 та ще 42, буде 182. Цифра 7 підходить запишемо її в частці.
Номер слайду 6
Ділення з остачею. Ділене 652, дільник 86. У частці буде одна цифра. Поділимо 65 на 8. Найбільше число до 65 яе ділиться без остачі на 8 буде число 64. ( 64:8 буде 8). Перевіримо цифру 8. 80 помножити на 8, буде 640, та ще 6 помножити на 8 буде 48, разом буде 688. 688 більше, ніж 652. Цифра 8 не підходить. Візьмемо цифру 7. 80 помножити на 7, буде 560, та ще 6 помножити на 7 буде 42, разом буде 602. 602 менше, ніж 652. Цифра 7 підходить. Знайдемо остачу. 652 відняти 602, буде 50. Остача 50. Частка 7.
Номер слайду 7
Тренувальні вправи. Знайди частку та остачу: 453 : 62= 505 : 74=
Номер слайду 8
Розв’яжи задачу. Один вантажний поїзд їхав зі швидкістю 78 км/год і пройшов 468 км, а другий поїзд їхав зі швидкістю 67 км/год і пройшов 603 км. На скільки годин більше був у дорозі другий поїзд, ніж перший?ПРИГАДАЙS – відстань. V-швидкістьt- час. V=78км/год. S= 468кмt-? год. V=67км/год. S= 603кмt-? годна ? годt= S: V
Номер слайду 9
Розглянь задачу. Зайчик тричі вимірював відстань від школи додому. Першого разу він налічив 107 кроків, другого 95 і третього – 104 кроки. Скільки в середньому кроків до школи?РОЗВ’ЯЗАННЯЩоб відповісти на питання задачі, потрібно: спочатку знайти загальну кількість кроків, тобто знайти суму всіх чисел1)107+95+104=306 (кр.)- загальна кількість налічуваних кроків;Так як у нас було всього три числа, то ми загальну суму повинні поділити на 3.2) 306:3=102(кр.)Відповідь: в середньому буде 102 кроки до школи.
Номер слайду 10
ЗАПАМ’ЯТАЙ
Номер слайду 11
Розв’яжи задачу. Тесляр розпиляв дошку на дві частини. Довжина однієї частини 2 м 30 см, а другої - 2 м 60 см. Якою завдовжки була б кожна частина, якби дошку розпиляли на дві рівні частини?
Номер слайду 12
Самостійна робота402 : 67305 : 432 км : 400 м5 т - 5 кг511 : 73529 : 858 м 4 дм * 53 ц - 3 кг. Розв’яжи задачу. З 1/3 га липових насаджень одержали 220 кг меду. Скільки кілограмів меду одержать з 3/4 га липових насаджень?Обчисли письмово