Презентація з математики на тему "Головоломки на розрізання фігур"

Про матеріал
Презентація "Головоломки на розрізання фігур" розроблена для розвитку логічного мислення на позакласній роботі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготував вчитель математики Бойко Н.І.1 ГОЛОВОЛОМКИ на розрізання

Номер слайду 2

З історії2 Цей термін в 1953 р. ввів у використання американський математик Соломон Голомб – основоположник теорії поліміно та багаточисельних геометричних головоломок з фігурками триміно, тетраміно та пентаміно (що означає три, чотири, п’ять). Його книжка з описом цих головоломок стала світовим бестселером, була переведена багатьма мовами. Задачі на розрізання є одними з представників цілої групи головоломок з загальною назвою «поліміно» (похідне від доміно).

Номер слайду 3

3 Розрізати трапецію на чотири рівні частини. Якщо видалити верхній трикутник, то решта фігур (3 трикутника) утворюють трапецію: Спробуйте її розрізати теж на 4 рівні частини. Як розрізати рівносторонній трикутник на 4 рівні частини, видно з малюнка :

Номер слайду 4

4 Розрізати «ракету» на чотири рівні частини. Розріжте фігуру, зображену на малюнку, на 4 рівні чотирикутника:

Номер слайду 5

Розв’язання задачі5

Номер слайду 6

6 Розрізання фігурна папері в клітинку. На малюнку зображено дві фігури. Першу з них треба розрізати на чотири рівні фігури , а другу на п'ять.

Номер слайду 7

Розв’язання задачі7

Номер слайду 8

8 Завдання. Спробуйте розділити дану фігуру ламаними лініями на три однакові частини.

Номер слайду 9

Розв’язання задачі9

Номер слайду 10

10 Завдання. Розріжте фігуру на чотири однакових багатокутника відрізняються за своєю формою від вихідної фігури.

Номер слайду 11

Розв’язання задачі11

Номер слайду 12

12 Завдання. Перед вами два квадрати, один з яких вже розділений на чотири однакових трикутника. Як за допомогою цих трикутників і маленького квадрата скласти один великий квадрат? Нічого більше розрізати не потрібно.

Номер слайду 13

Розв’язання задачі13

Номер слайду 14

14 Завдання. В однієї з сестер милосердя було п'ять шматків червоної матерії, з яких вона, використовуючи всі ці шматки і не розрізаючи їх більш, пошила хрест. Як вона це зробила ?

Номер слайду 15

Розв’язання задачі15

Номер слайду 16

16 Завдання. Розріжте фігуру двома розрізами на чотири частини і зберіть їх низ в квадрат.

Номер слайду 17

Розв’язання задачі17

Номер слайду 18

18 Завдання. На малюнку зображена фігура у вигляді коми. За допомогою однієї кривої лінії розділіть цю фігуру на дві однакові частини. Яку геометричну фігуру можна скласти з двох таких фігур («ком») ?

Номер слайду 19

Розв’язання задачі19

Номер слайду 20

20 Завдання. Яким чином необхідно розрізати даний хрест, щоб з отриманих шматків можна було зібрати квадрат з порожнечею всередині нього у вигляді такого ж за формою і розмірами хреста.

Номер слайду 21

Розв’язання задачі21

Номер слайду 22

22 Дякую за увагу

pptx
Додав(-ла)
Бойко Надія
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
8 січня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку