Презентація з матеріалами до уроків математики в початковій школі "Короткий запис - поле для діяльності"

Про матеріал

Як зробити розв'язання задач цікавим, захоплюючим? Як навчити розв'язувати задачі всіх і кожного? Цей матеріал стане у пригоді і вчителям початкових класів, і небайдужим батькам молодших школярів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

КОРОТКИЙ ЗАПИС – ПОЛЕ ДЛЯ ДІЯЛЬНОСТІ З досвіду роботи вчителя вищої категорії вчителя початкових класів Житомирської приватної гімназії “Ор Авнер” Табаченко Е.М.

Номер слайду 2

Розв'язування задачі – це процес перетворення її умови, що здійснюється на основі знань з тієї галузі, до якої належить задача, та певних загально-логічних правил. Етапи розв’язування задачі: - ознайомлення зі змістом задачі; - аналіз задачі і складання плану розв'язування; - виконання плану розв'язування; - з'ясування, що здобутий результат задовольняє умову задачі (перевірка розв'язання); - аналіз розв'язування (обґрунтування прийомів розв'язування, розгляд інших способів розв'язування).

Номер слайду 3

Задача на знаходження суми 1 клас На дереві сиділо 3 горобці. До них прилетіло 6 снігурів. Скільки пташок стало на дереві? Цю задачу скорочено запишемо так: 3пт. 6пт. ? пт. - Якщо до 3 пташок прилетіло ще 6, їх стало більше чи менше, ніж було спочатку? (Більше.) - А якщо стало більше, якою дією будемо розв’язувати задачу? (Дією додавання.) Горобці – 3 пт. ? пт. Снігурі – 6 пт. +

Номер слайду 4

2 клас У суботу тато і син разом обрізали 4 дерева. У неділю тато обрізав 3 дерева і стільки ж дерев обрізав син. Скільки всього дерев вони обрізали за два дня? Маса собаки 15кг, а кота – в 3 рази менше. Яка маса собаки і кота разом? Субота – 4д. 2 ? д. 1 Неділя - ? д., 3д. і 3д. + + Собака – 15 кг 2 ? кг 1 Кіт - ? кг, у 3р. < : +

Номер слайду 5

3 клас У книжковому кіоску до перерви продали 7 однакових книжок і одержали за них 42 грн. Після перерви продали ще 5 таких книжок. Скільки гривень одержали за книжки, продані за день? ?кн. ?кн. 42 кн. ? кн. ? кн. 1 До перерви – 42 грн, 7 кн. по ? грн 3 ? грн 2 = Після перерви – ? грн, 5 кн. по ? грн : : + •

Номер слайду 6

Задачі на знаходження остачі 1 клас У Маринки було 7 цукерок. 4 цукерки дівчинка роздала друзям. Скільки цукерок залишилось у Маринки? 7 ц. 4 ц. ? ц. Було – 7ц. Роздала – 4ц. Залишилось - ? ц. - 2 клас З одного куща зірвали 5 помідорів, а з другого – 4. З’їли 6 помідорів. Скільки помідорів залишилось? ?п. 4п. 5п. 6п. ?п. 1 Зірвали – ? п., 5п. і 4п. З’їли – 6п. 2 Залишилось – ? п. + -

Номер слайду 7

Задачі на збільшення (зменшення) на кілька одиниць(у декілька разів) 1 клас На столі лежало 5 книг, а в портфелі на 2 книги менше. Скільки книг лежало в портфелі? 5 кн. ? кн., на 2 кн. < Стіл – 5 кн. Портфель – ? кн., на 2 кн. < - 3 клас У саду 36 слив, а груш – у 4 рази менше, ніж слив. Яблунь у саду на 16 більше, ніж слив і груш разом. Скільки яблунь у саду? Сливи – 36 д. 2 1 Груші – ? д., у 4 рази < 3 Яблуні – ? д., на 16 д. > + : + 36 4 ? 36 ? ? 16

Номер слайду 8

Задача на знаходження невідомого доданка 1 клас Оля і Таня купили 9 листівок. Скільки листівок купила Оля, якщо Таня їх купила 6? 9 л. 6 л. ? л. Оля – ? л. Таня – 6 л. - Після помелу 100кг пшениці одержали 2кг манних крупів і 80 кг борошна. Решту становили кормові відходи. Скільки кілограмів становили кормові відходи? 2 клас Манні крупи – 2 кг 1 ? кг 100 кг Борошно – 80 кг 2 Кормові відходи – ? кг, решта + -

Номер слайду 9

3 клас У третьому класі 30 учнів. До свята 14 з них готують танці, а розучують пісні – в 2 рази менше. Решта учнів учить вірші. Скільки учнів учить вірші? 30 учн. 14 учн. ? учн., в 2 р. < ? учн., решта ? учн. Танці – 14 учн. 2 ? учн. 30 учн. 1 Пісні – ? учн., в 2 р. < 3 Вірші – ? учн., решта - + :

Номер слайду 10

Задачі на різницеве (кратне) порівняння 2 клас Висота липи 6м, а сосна на 18м вища. У скільки разів сосна вища за липу? Липа – 6м 2 у ? р. > 1 Сосна – ?м, на 18м > 3 клас + : Для дитячого садка на 72 грн купили 8 однакових ляльок і на 28 грн – 4 ведмедики. Що дорожче: лялька чи ведмедик – і на скільки гривень? 1 Ляльки – 72 грн, 8 шт. по ? грн 3 на ? грн > 2 Ведмедики – 28 грн, 4 шт. по ? Грн : : -

Номер слайду 11

Тема 1 Задача на знаходження суми Тема 2 Задачі на знаходження остачі Тема 3 Задачі на збільшення (зменшення) на кілька одиниць (у декілька разів) Тема 4 Задача на знаходження невідомого доданка Тема 5 Задачі на різницеве (кратне) порівняння Результативність (8 учнів у класі)

Номер слайду 12

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 1. Бантова М.О. Методика викладання математики в початкових класах. – К.: Вища школа, 1982.– 288 с. 2. Басангова Р.Е. Стимулювання пізнавальної діяльності учнів в ході розв’язування задач // Поч. школа. – 1989. – №1. – С. 40-44. 3. Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. пос. – Тернопіль: Навч. книга – Богдан, 2001. – 368 с. 4. Богданович М.В., Лишенко Г.П. Математика: Підручник для 1 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2012. – 160 с. 5. Богданович М.В., Лишенко Г.П. Математика: Підручник для 2 кл. загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Генеза, 2012. – 160 с.: іл. 6. Богданович М.В. Математика: Підручник для 3 кл.– К.: Освіта, 2003. – 160 с. 7. Богданович М.В. Математика: Підручник для 4 кл.– К.: Освіта, 2004. – 159 с. 8. Газдун М.І. Як учити молодших школярів розв’язувати задачі // Поч. школа. – 1988. – №11. – С. 70 -72. 9. Гора Т., Логачевська С. Диференційований підхід до розв'язування текстових задач // Поч. школа. – 2002. - №1. – С. 17-22. 10. Заїка А., Богданович М. Учням про задачу і процес її розв’язування // Початкова школа. – 2000. – № 11. – С. 28-29. 11. Онопрієнко О.В., Скворцова С.О., Листопад Н.П. Математика: навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 340 с. 12. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. – К.: Абрис, 1997. – 416с. 13. Савченко О.Я. Реформування змісту початкової освіти // Поч. школа. – 1996. – №1. – С. 4-8. 14. Савченко О.Я. Сучасний урок в початкових класах. – К.: Магістр-S, 1996. – 384 с. 15. Шевченко А. Розв’язування задач різними способами // Поч. школа. – 2000. – №7. – С. 22-25.

ppt
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
8195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку