Матеріал має на меті повторити, закріпити та вдосконалити навички додавання і віднімання в межах десяти і за межами десятка; продовжувати роботу над нумерацією чисел;вправляти учнів у порівнянні чисел, розпізнаванні геометричних фігур; розвивати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння , на знаходження невідомого доданка і суми.
Урок математики І клас
Повторення вивченого матеріалу.
Узагальнення і систематизація знань учнів
по темі «Числа 11- 20.Величини»
МЕТА. Повторити, закріпити та вдосконалити навички додавання і віднімання в межах десяти і за межами десятка; продовжувати роботу над нумерацією чисел;вправляти в порівнянні чисел, розпізнаванні геометричних фігур; розвивати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння , на знаходження невідомого доданка і суми; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, кмітливість;виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, бережливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ. Фланелеграф, демонстраційний матеріал, план - схема, геометричний матеріал, ребуси, таблиці, картки для самооцінки.
Хід уроку
І. Організаційна частина
- Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти.
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте.
А щоб не було мороки -
Всі готові до уроку ? ( підняли сигнальні картки)
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок вже починаймо.
- Дітки !
З вами ми вже зустрічались ?
Зустрічались .
І сьогодні вже вітались ?
Вітались.
Та не всіх вітав наш клас,
Хто сьогодні є у нас.
Зараз дружно поверніться
Всім присутнім посміхніться.
Доброго дня!
Діти ( відповідають) Доброго здоров’я .
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Створення проблемної ситуації.
Перш за все, мене дуже цікавить, яка у нас зараз пора року ? ( Весна ). Весна, і скоро все навкруг зазеленіє, зацвіте. Вигляне сонечко і своїми промінчиками торкнеться найпотаємніших куточків нашої землі. Сьогодні воно зазирнуло і до нашого класу і принесло послання - прохання. Цікаво від кого? Про це ви дізнаєтесь, коли розв’яжете приклади сонячних промінчиків.
Завдання. Розв’яжіть приклади, розташуйте букви в порядку зростання результатів прикладів.
10 – 9 = 1 р
13 – 10 = 3 б р и б к а
5 – 3 = 2 и 1 2 3 4 5
0 + 5 = 5 а
8 – 4 = 4 к набірне полотно
Отже, послання нам принесла рибка.
Золота рибка повідомила Сонечку сумну новину…
Коли вона плавала у Математичному морі Злий Чарівник захопив у полон її дітей і замкнув у підземелля. Щоб врятувати їх , він вимагає виконати математичні завдання.
Чудово ! Тепер ви незвичайні учні і нам час у дорогу. Але мандрівка буде нелегкою. Важкий шлях здолає той, хто покаже себе сміливим, кмітливим, розумним. Подорожуючи, ми маємо пам’ятати основні правила. (озвучуємо гуртом, першою читає вчителька)
«Анонс. Передбачення»
А зараз подивіться на ці умовні позначення і висловіть свої міркування про те, що ми будемо робити на уроці, щоб допомогти Золотій рибці. Це буде своєрідним планом нашої подорожі.
Створення позитивного настрою.
А про те, яка погода буде супроводжувати нас в дорозі ми дізнаємося від наших «синоптиків». (Сьогодні 8 квітня, вівторок, другий місяць весни, погода сонячна, сприятлива для подорожі )
- А у класі сонечко чи дощ ?
Урок почнемо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Так , як сьогодні 8 число, напишемо рядочок цифри 8.
Пригадаємо правила каліграфічного письма
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю,
І писати починаю.
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи я візьмусь.
Визначте королеву цифр у своїх рядочках і завжди намагайтесь писати цифри так, щоб вони були схожі на свою королеву
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Перед нами Море Мислення. Його ми зможемо перейти тільки тоді, коли виконаємо завдання. І хвиля.
1. Увага ! Мозковий штурм .( Вивішую на дошці )
Я задумала число… Коли до нього додати 2 ,то отримаємо 7. Яке число я задумала ? (5)
Я задумала число… Коли від нього відняти 5, то отримаємо 5. Яке число я задумала ? (10)
Набігає ІІ хвиля.
2. Гімнастика для розуму допоможе нам зміцнити наші сили.
( Практична вправа із картками – цифрами першого десятка ).
3.Гра «Так-ні» ( сигнальні картки +, - )
-5 пальців на руці ( +),
- у трикутнику -4 сторони (- ),
- за партою 2 учні (+),
-1 сонечко в небі( +),
- у пташки 4 ноги (-).
Молодці ! Ви добре справились із завданням.
4. Вийшли цифри погулять , де їх дім - умій вгадать
Гра «Веселі будиночки» ( Вправи на склад числа.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Працюють 2 учні біля дошки. Перевірка !В кого «гостре око» - перевірте правильність виконання сигнальними картками.
5. «Збери правильні відповіді»
З ‘єднайте приклади із правильними відповідями, прокоментуйте, щоб учні записали в зошити
10+ 5 3
0+ 4 15
19- 9 10
10+ 10 4 ( 5) пастка !
МОЛОДЦІ !
6. ІІІ хвиля хоче визначити у кого в нашому класі «гостре око».
Вилучити зайві числа, використовуючи міркування
Я думаю…..
Тому що ….
Отже,…
11, 12, 14, 16, 18, 20 – непарне
14, 9, 15, 16, 17, 20 – одноцифрове
Рахуємо непарні числа першого десятка за принципом: Непарне - хлопок Парне – пауза
ІУ. Будь ласка, пропустіть нас в казку
Гори Наполегливості
Зустрілися дві синички.
Задача. Там хлопчики зробили 6 годівничок, а дівчатка – 4. Чого в них тільки нема. І пшоно, і шматочки сала. Поспішай, синичко.
- Хто запам’ятав умову задачі ?
- Чого не вистачає в цій задачі?
( запитання)
(На скільки більше годівничок зробили хлопчики ніж дівчатка ?)Запишіть розв’язок і відповідь у свої зошити ( коментування учнів).
V.Молодці , діти. Все ви правильно зробили
Відпочинок заслужили.
Сядьте зручніше і заплющте очі, глибоко вдихніть повітря і розслабтеся. У глибині кожного із нас ховається неповторне і чудове сонечко. Спробуйте побачити його. Уявіть його. Подивіться на нього уважніше. Якого воно кольору? Якого розміру ? А тепер уявіть собі, яке щасливе і задоволене обличчя у твого сонечка. Твоє сонечко посміхається ,тому що воно знає одну велику і важливу таємницю ( учитель говорить тихіше і проникливіше ). Обережно візьми своє сонечко на руки, піднеси його й уважно послухай, що воно хоче тобі сказати.
А тепер ти можеш попрощатись із своїм сонечком і розплющити очі.
VІ. Відпочили, набралися сили, згадали про рибку, працюємо швидко.
Будь ласка, пропустіть нас у казку.
Перед нами розкинувся Ліс Кмітливості.
Час для відкритих думок.
Я думаю…
Тому що…
Отже,…
1.Надійку і Михайлика пригостили яблуком і грушкою. Михайлик узяв не грушку. Що залишилось Надійці ?
( грушка) .
2. Лежало два капелюшки: жовтий і червони. Галинка взяла не червоний капелюшок. Який капелюшок залишився Оксанці ? ( червоний).
3.Сергійко і Миколка вчаться в 1 і 2 класах. Сергійко не першокласник. В якому класі вчиться Миколка ? ( в першому).
Думки нас вивели на стежину Ребусів.
( Учні розгадують математичні ребуси.)
Молодці !
VІІ. Будь ласка, пропустіть нас в казку.
На стежці - Камінь. Щоб його відкинути з дороги , треба виконати завдання для кмітливих і розумних. (порівняти )
1.Завдання на карточках. Робота в парах.
10 11 взаємоперевірка сигнальними картками +, -
4 7 є сигнал для швидкої допомоги сигналізує…
5 5
20 19
11 20
2.До роботи нас запрошують незвичайні вирази.
Діти, незвичайні вирази завітали до нас із майбутніх уроків, бо ми зекономили час своїми правильними відповідями і маємо право на додаткові знання.
Г+ І = К ( на дошці)
К- Г = І
К- І= Г.
Продовжте мою думку…
Якщо від суми К відняти перший доданок Г, то … ( дістанемо другий доданок І),
Якщо від суми К відняти другий доданок І , то… ( дістанемо перший доданок Г).
Вам вирази вдячні,
Це правда, я знаю.
Тому пропоную
«Попити всім чаю »- релаксаційна хвилинка.
VІІІ. Набралися сили, мандруємо далі
Будь ласка….
Ми перед входом у Тунель. Не боїтеся ? А це і не страшно, адже працювати ми будемо в парах.
Ми підійшли до підземелля, де сидить рибка. До неї один правильний крок. Але що це? Замок не відкривається. Чому?
Час у роботу включитися Дослідникам.
У кожного хлопчика 10 гривень, а в дівчаток - 8 гривень. Хлопчики відправилися в магазин купувати машинки по 10 гривень, а дівчатка - купувати ляльки по 6 гривень. Чи зможуть вони це зробити?
( Міркування дітей.)
ІХ. Ось і замок відкрився. І сталося диво! Чари Злого Чарівника розвіялися! Золота рибка знову на волі. Вона дякує всім учням 1-А класу і хоче взяти інтерв’ю, щоб дізнатися чи цікавою була ваша подорож?
Які завдання ви хотіли б розв’язувати на наступних уроках ?
За кого із учнів з класу можна порадіти за гарну роботу ? ( поплескали в долоні)
Х. Підсумок. Самооцінка.
- До завершення підходить урок для нас.
Підвести підсумок настав вже час.
Працював хто погано, а хто примірно,
Оцініть себе діточки мудро і вірно.
Порахуйте свої сонечка і уявіть, що ви отримали смачний торт в нагороду за добру роботу. Виберіть собі і розфарбуйте той кусочок торта, розміри якого відповідають вашій роботі на уроці - маленький , середній чи великий.
Що ж , діти! Час невблаганний, його не можна зупинити . Сьогодні на уроці ми дуже гарно попрацювали. Ніхто не залишився байдужим.
А тепер, діти, підніміть ручки вгору. Підставте долоньки уявному сонцю. Чуєте поколювання в пальчиках? Це добре сонечко дає вам радість, наповнює вас весною. У мене є цікава пропозиція. Давайте разом намалюємо одну картину на всіх. А називатися вона буде «Весна».
О! Яка гарна вийшла картина! Справжнє диво! Вона символізує
прихід весни не тільки в природі а й у ваших серцях. Дякую за хорошу роботу. Урок закінчено. Ходімо мити руки.