Урок математики " Повторення вивченого матеріалу. Узагальнення і систематизація знань учнів по темі " Числа 11-20. Величини."

Про матеріал

Матеріал має на меті повторити, закріпити та вдосконалити навички додавання і віднімання в межах десяти і за межами десятка; продовжувати роботу над нумерацією чисел;вправляти учнів у порівнянні чисел, розпізнаванні геометричних фігур; розвивати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння , на знаходження невідомого доданка і суми.

Перегляд файлу

Урок математики І клас

 

Повторення вивченого матеріалу.

Узагальнення  і систематизація  знань учнів

 по темі «Числа  11- 20.Величини»

МЕТА. Повторити, закріпити та вдосконалити навички додавання і віднімання в межах десяти і за межами десятка; продовжувати роботу над нумерацією  чисел;вправляти в  порівнянні чисел, розпізнаванні  геометричних фігур; розвивати вміння розв’язувати задачі на різницеве  порівняння , на  знаходження невідомого доданка і суми; розвивати  увагу, логічне мислення, пам’ять, кмітливість;виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, бережливе ставлення до природи.

 

ОБЛАДНАННЯ. Фланелеграф, демонстраційний  матеріал, план - схема, геометричний матеріал, ребуси, таблиці, картки для  самооцінки.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

- Всі  сідайте  тихо, діти,

Домовляймось не шуміти.

Руку гарно піднімайте,

На уроці не дрімайте.

А щоб не було  мороки -

Всі готові до  уроку ? ( підняли сигнальні картки)

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок вже починаймо.

- Дітки !

З вами ми вже зустрічались ?

Зустрічались .

І сьогодні вже вітались ?

Вітались.

Та не всіх вітав наш клас,

Хто сьогодні є у нас.

Зараз дружно поверніться

Всім присутнім посміхніться.

Доброго дня!

Діти ( відповідають)  Доброго здоровя .

 

 

 

 

ІІ. Оголошення теми  і мети уроку.

Створення проблемної ситуації.

      Перш за все, мене дуже цікавить, яка у нас зараз пора року ? (  Весна ). Весна, і скоро все навкруг зазеленіє, зацвіте. Вигляне сонечко і своїми промінчиками торкнеться найпотаємніших куточків нашої землі. Сьогодні воно зазирнуло і до нашого класу і принесло послання - прохання. Цікаво від кого? Про це ви дізнаєтесь, коли розвяжете  приклади сонячних промінчиків.

        Завдання. Розвяжіть приклади, розташуйте букви  в порядку зростання  результатів прикладів.

10 – 9 = 1       р

13 – 10 = 3     б                      р   и   б   к    а

5 – 3 = 2         и                     1    2   3    4   5           

0 + 5 = 5         а             

8 – 4 = 4         к                     набірне полотно

Отже, послання нам принесла рибка.

 

  Золота рибка повідомила Сонечку сумну новину…

       Коли вона  плавала у Математичному морі Злий Чарівник захопив  у полон її дітей і замкнув у підземелля. Щоб врятувати їх , він  вимагає виконати математичні завдання.

  • А ви, дітки, хотіли б потрапити до казки і допомогти рибці ?
  • Щоб потрапити до казки, потрібно проказати чарівне заклинання. А чи знаєте ви , яке  найчарівніше слово в усьому світі ? «Будь ласка» . Тому прочитайте і запамятайте ці слова, які послужать нам перепусткою в дорозі .
  • Девіз: Будь ласка, пропустіть нас в казку

 Чудово ! Тепер ви незвичайні учні і нам час у дорогу. Але мандрівка буде нелегкою. Важкий шлях здолає той, хто покаже себе сміливим, кмітливим, розумним. Подорожуючи, ми маємо пам’ятати основні правила. (озвучуємо гуртом, першою читає вчителька)

  • хочу все знати ;
  • буду уважним і старанним ;
  • буду активним ;
  • знаю сам – допоможу другові.

«Анонс. Передбачення»

 А зараз подивіться на ці умовні позначення і висловіть свої міркування про те, що ми будемо робити на уроці, щоб допомогти Золотій рибці. Це буде своєрідним планом нашої подорожі.

Створення позитивного настрою.

А про те, яка погода буде супроводжувати нас в дорозі ми дізнаємося від наших «синоптиків». (Сьогодні 8 квітня, вівторок, другий місяць весни, погода  сонячна, сприятлива для подорожі )

- А у класі сонечко чи дощ ?

 Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної  хвилинки.

Так , як сьогодні 8 число, напишемо рядочок цифри 8.

Пригадаємо правила каліграфічного письма

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу.

Ручку я ось так тримаю,

І писати починаю.

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я візьмусь.

Визначте королеву цифр у своїх  рядочках  і завжди намагайтесь писати цифри так, щоб  вони були схожі на свою королеву

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  • Будь ласка, пропустіть нас в казку.

 Перед нами Море Мислення. Його ми зможемо  перейти тільки тоді, коли  виконаємо  завдання.  І хвиля.

1. Увага ! Мозковий штурм .(  Вивішую на дошці )

Я задумала число… Коли до нього додати 2 ,то отримаємо 7. Яке число я задумала ?  (5)

Я задумала число… Коли від нього відняти 5, то отримаємо 5. Яке число я задумала ?  (10)

Набігає ІІ хвиля.

     2. Гімнастика для розуму допоможе нам  зміцнити  наші сили.

( Практична вправа із картками – цифрами першого  десятка ).

  • Цифри ! Утворіть  натуральний ряд !
  • Порахуйтеся від 5 до 10; від 3 до 7; від 9 до 5.
  • Вийдіть сусіди числа 3; числа 9; числа 6.
  • Порівняйтеся !  7 і 8; 9 і 10; 2 і 3.

3.Гра «Так-ні» ( сигнальні картки +, - )

-5 пальців на руці ( +),

- у трикутнику -4 сторони (- ),

- за партою 2 учні (+),

-1 сонечко в небі( +),

- у пташки 4 ноги (-).

Молодці ! Ви добре справились із завданням.

4. Вийшли цифри погулять , де їх дім - умій вгадать

Гра «Веселі будиночки»  ( Вправи на склад числа.)           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працюють 2 учні біля дошки. Перевірка !В кого «гостре око» - перевірте правильність виконання  сигнальними картками.

 

5. «Збери правильні відповіді»

З єднайте приклади із правильними відповідями, прокоментуйте, щоб учні записали в зошити

 

10+ 5               3

0+ 4                 15

19- 9                10

10+ 10             4  ( 5)     пастка !

  1.                      20
  • Прочитайте перший і останній приклад різними способами ( десять додати 5 =15;  сума  чисел 10 і 5 =15; число 10 збільшити на 5 отримаємо 15; і т.д. ).

МОЛОДЦІ !

6. ІІІ хвиля  хоче визначити у кого в нашому класі «гостре око».

Вилучити зайві числа, використовуючи міркування

                         Я думаю…..

                         Тому що ….

                         Отже,…

11,  12,  14,  16,  18,  20 – непарне

14,  9,  15,  16,  17,  20 – одноцифрове

Рахуємо  непарні числа першого десятка за принципом:                   Непарне - хлопок                   Парне – пауза

ІУ. Будь ласка, пропустіть нас в казку

Гори  Наполегливості

  • Біля гірської печери я підслухала таку розмову:

Зустрілися дві синички.

  • Чи ти снідала?
  • Ні, може якусь комашку в корі знайду.
  • Так чого ж ти тут сидиш ? Лети швидко до школи.

 Задача. Там хлопчики  зробили 6  годівничок, а дівчатка – 4. Чого в них тільки нема. І пшоно, і шматочки сала. Поспішай, синичко.

- Хто запам’ятав умову задачі ?

-  Чого не вистачає  в цій задачі?

( запитання)

  • Поставте запитання так, щоб задача розв’язувалась .   (Скільки всього годівничок зробили діти?)
  • Який буде розв’язок задачі ? 6+ 4 = 10( г.)
  • А яка відповідь ?
  • Запишіть розв’язок і відповідь у свої зошити (коментування учнів).
  • Поставте запитання, щоб задача розв’язувалась ось так : 6-4=2(г.)

 (На скільки  більше годівничок зробили хлопчики ніж дівчатка ?)Запишіть  розв’язок  і відповідь у свої зошити ( коментування учнів).

V.Молодці , діти. Все ви правильно зробили

Відпочинок заслужили.

Сядьте зручніше і заплющте очі, глибоко  вдихніть повітря і  розслабтеся. У глибині кожного  із нас ховається неповторне і чудове сонечко. Спробуйте побачити його. Уявіть його. Подивіться на нього уважніше. Якого воно кольору? Якого розміру ? А тепер уявіть  собі, яке  щасливе і задоволене обличчя у твого сонечка. Твоє сонечко посміхається ,тому що воно знає   одну велику і важливу таємницю ( учитель говорить тихіше і проникливіше ). Обережно візьми своє сонечко на руки, піднеси його  й уважно послухай, що воно хоче тобі сказати.

А тепер ти можеш попрощатись із  своїм сонечком і розплющити очі.

 

VІ. Відпочили, набралися сили, згадали про рибку, працюємо швидко.

Будь ласка, пропустіть нас у казку.

Перед нами розкинувся Ліс Кмітливості.

Час для відкритих думок.

                         Я думаю…

                         Тому що…

                          Отже,…

 

1.Надійку і Михайлика пригостили яблуком і грушкою.  Михайлик узяв не грушку. Що залишилось Надійці ?

( грушка) .

 

      2. Лежало два капелюшки: жовтий і червони. Галинка взяла не червоний капелюшок. Який капелюшок залишився  Оксанці ? ( червоний).

 

     3.Сергійко і Миколка вчаться в 1 і 2 класах. Сергійко не першокласник. В якому класі вчиться  Миколка ? ( в першому).

Думки нас вивели на стежину Ребусів.

 (  Учні розгадують математичні ребуси.)

Молодці !

VІІ.  Будь ласка, пропустіть нас в казку.

На стежці - Камінь. Щоб його відкинути з дороги , треба виконати завдання для кмітливих і розумних.                                   (порівняти ) 

1.Завдання на карточках. Робота в парах.

 

 

 

10          11  взаємоперевірка сигнальними картками  +, -

4            7  є сигнал для швидкої допомоги сигналізує…

5            5

20          19

11          20

2.До роботи нас запрошують незвичайні вирази.

Діти, незвичайні вирази завітали до нас із  майбутніх уроків, бо ми зекономили час своїми правильними відповідями і маємо право на додаткові знання.

 

Г+ І = К  ( на дошці)

  • Чим незвичайний цей вираз ?
  • Так, це буквений вираз.
  • Прочитаємо.
  • Яка дія в цьому виразі ?
  • Як  називаються  числа при додаванні ?
  • Чи змініться сума, якщо   І+ Г = К ?
  • Яку властивість додавання ви помітили ? ( від перестановки доданків сума не змінюється ).
  • Запишіть два вирази на віднімання

 К- Г = І

 К- І= Г.

Продовжте мою думку…

   Якщо від суми К відняти перший доданок Г, то …  (  дістанемо другий доданок І),

  Якщо від суми К відняти другий доданок І , то… ( дістанемо перший доданок Г).

Вам вирази вдячні,

Це правда, я знаю.

Тому пропоную

«Попити всім чаю »- релаксаційна хвилинка.

VІІІ. Набралися сили, мандруємо далі

Будь ласка….

Ми перед входом  у Тунель. Не боїтеся ? А це і не страшно, адже працювати ми будемо в парах.

  Ми  підійшли  до  підземелля, де  сидить  рибка.  До  неї  один  правильний  крок.  Але  що  це?  Замок  не  відкривається.  Чому? 

 

 Час   у  роботу  включитися  Дослідникам.

          У  кожного  хлопчика  10  гривень,  а  в  дівчаток  -  8  гривень.  Хлопчики  відправилися  в  магазин  купувати  машинки  по  10  гривень,  а  дівчатка -  купувати  ляльки  по  6  гривень. Чи  зможуть  вони  це  зробити?

              (  Міркування  дітей.)

  ІХ.   Ось  і  замок  відкрився. І  сталося  диво!  Чари  Злого  Чарівника  розвіялися!  Золота  рибка  знову  на  волі.  Вона  дякує  всім  учням  1-А  класу  і  хоче  взяти  інтерв’ю,  щоб  дізнатися  чи  цікавою  була ваша  подорож?

  Які  завдання  ви  хотіли  б  розвязувати  на  наступних  уроках ?

  За  кого  із  учнів  з  класу  можна  порадіти  за  гарну  роботу ?  (  поплескали в долоні)

 

 Х.  Підсумок.  Самооцінка.

  -  До  завершення  підходить  урок  для  нас. 

  Підвести  підсумок  настав  вже  час.

 

    Працював  хто  погано, а  хто  примірно,

    Оцініть  себе  діточки  мудро  і  вірно.

 

    Порахуйте  свої  сонечка  і  уявіть,  що  ви  отримали  смачний  торт  в  нагороду  за  добру  роботу.  Виберіть  собі   і  розфарбуйте той  кусочок  торта,  розміри  якого  відповідають  вашій  роботі  на  уроці -     маленький ,  середній  чи  великий.

 

  Що ж , діти!  Час  невблаганний,  його не  можна  зупинити . Сьогодні  на  уроці  ми  дуже  гарно  попрацювали.  Ніхто  не  залишився  байдужим.

  А  тепер,  діти,  підніміть  ручки  вгору.  Підставте  долоньки  уявному  сонцю.  Чуєте  поколювання  в  пальчиках?  Це  добре  сонечко  дає  вам  радість,  наповнює  вас  весною.  У  мене  є  цікава  пропозиція.  Давайте  разом  намалюємо  одну  картину   на  всіх.  А  називатися  вона  буде  «Весна».

  • Хто  уявляє  себе  травичкою?  Мастіть  свої  пальчики  зеленою  фарбою.
  • А  хто  відчуває, що  він  схожий  на  сонечко?  Долоньки  свої  фарбуйте  в  жовтий  колір!
  • Хто  бажає  намалювати  річку?  Квіти?  Пташок?  Пофарбуйте  свої  долоньки  відповідним  кольором  і -  до  роботи!
  • (Учні  по  черзі  виходять до  дошки і  малюють  на  білому  аркуші  папері).. 

   О!  Яка  гарна  вийшла  картина!  Справжнє  диво!  Вона  символізує 

   прихід  весни  не  тільки  в  природі  а  й  у  ваших  серцях.  Дякую  за  хорошу  роботу.  Урок  закінчено. Ходімо  мити  руки.

 

docx
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
2091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку