Тема: Пісня, як виховний засіб формування духовно-моральних цінностей особистостіПідотувала. Кричфалушій Іванна Іванівна. Росошанська гімназія Свалявської міської ради
Номер слайду 2
Мета:- створювати сприятливі умови для формування духовно – моральних цінностей дітей шкільного віку у тісній взаємодії зі світом музики. Завдання: • визначити роль пісні в контексті розвитку духовної культури особистості.• усвідомити, що українська народна пісня є засобом морального виховання особистості• дослідити потенціал української народної музики• розглянути вплив пісні на дітей з особливими освітніми потребами.
Номер слайду 3
ВСТУПБезперечно, духовно-моральний розвиток учнівської молоді належить до національних інтересів нашої держави. Завдання педагогічних колективів, батьків – навчити дитину взаємодіяти на основі моральних цінностей у гармонії з іншими людьми, собою, світом навколо себе. Пісню потрібно розглядати не тільки як джерело емоційної насолоди, але і як засіб естетичного і морального виховання. Гуманність, працелюбність, доброта, увага до людей, любов до Батьківщини, до рідного дому, до природи - це якості які головним чином є почуттями. Музика допомагає виховувати в особистості високі моральні, естетичні, світоглядні, художньо-естетичні якості, розвивати інтерес до самого музичного фольклору, художній смак, фантазію, природні обдарування, формують музично-педагогічну освіту.
Номер слайду 4
Завдання 1 Гра «Відшукай пісню»
Номер слайду 5
Завдяки дитячому фольклору (ігри, пісеньки, дражнили та ін.) діти отримують можливість задовольнити себе у спілкуванні, знайомитись із звичаями, поведінкою, працею дорослих — пізнавати життя, себе, оточуючий світ. Музичну основу дитячого фольклору складає ритм і спів на двох-трьох звуках. Я віночок сплету!Я віночок сплету. А кому я цей віночок. На голівоньку вдягну?(Тетянці, Оксанці…)Діти стоять у колі спиною до середини. Дівчинка з віночком у витягнутих руках іде, співаючи, повз них. Закінчивши співати, зупиняється і, якщо напроти неї дівчинка, називає її ім’я і вдягає на голову віночок. Якщо хлопчик – дає йому віночок у руки. На повторення музичного супроводу обоє виходять на середину кола й кружляють, узявшись під руки. Діти в колі плескають у долоні.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Вікторина „У світі музики” 1. Який музичний інструмент з емблемою музики?2. Які музичні інструменти відомі з найдавніших часів?3. Який народний музичний інструмент носить ім'я давньоруського співця-оповідача?4. Як називається багатострунний український народний щипковий інструмент?5. Як називається український народний духовий музичний інструмент, який має форму довгої труби і виготовляється з кори дерева?6. Який струнний ударний музичний інструмент входить до складу народних оркестрів Угорщини, Польщі, Румунії, а також України, Білорусії, Молдови?7. Назва якого струнного ударно - клавішного музичного інструмента складається з двох протилежних за значенням слів?8. Як називається найбільший за розміром і найнижчий за звучанням музичний інструмент із сімейства скрипок?9. Який музичний інструмент має назву геометричної фігури?10. Які властивості мають музичні звуки?11. Яку назву має прилад, що служить для настроювання музичних інструментів?12. Як називається найвищий дитячий голос? 13. Які ви знаєте жіночі голоси?14. Які ви знаєте чоловічі голоси?
Номер слайду 8
Завдяки музичним практикам, таким як імпровізація, спів, композиція, прослуховування, обговорення музики, викладач допомагає дитині з особливими потребами в досягненні слідуючих цілей:• активізації пізнавальних процесів;• розвиток моторики;• емоційного розвитку;• закріплення набутих навичок спілкування.
Номер слайду 9
Гра «Вгадай музичний інструмент»Світ музики чарівний та казковий, він творить дива, і українські діти мають право активно жити та творити в цьому світі.