Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Мистецтво» в 6 класі ( 1 година)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва для 6 класу розроблено за навчальною програмою «Мистецтво» для 5-9 класів (авт. Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І. Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова) наказ МОН від 07.06.2017 №804 Підручник: Мистецтво: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Л.М.Масол, Л.С.Аристова
Перегляд файлу

1-й семестр

 

 

Дата

Примітка

Тема уроку

Наскрізні змістові лінії

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

6 - У

6 - І

 

 

 

 

1

 

 

 

  Палітра мистецьких жанрів

Музичний жанр, різновиди жанрів (вокальний, інструментальний, вокально- інструментальний, музично-театральний); гімн, пісня. Поняття «жанр», жанри образотворчого мистецтва (анімалістичний, натюрморт, пейзаж).

СМ: Державний гімн України, музика М. Вербицького, вірші П. Чубинського

(у різних виконаннях); Українська народна пісня «Ой у лузі червона калина» (стрілецька пісня); «Ой у лузі червона калина» (фрагмент з концерту «Доброго вечора! Ми

з України!»). ХТД: Українська народна пісня

«Ой у лузі червона калина» — розучування.

 

СМ: Г. Роннер-Кніпп «Кошенята, що грають з віялом», Ю. Журавель «Мирослав Скорик», Ф. Снейдерс «Фрукти у мисці на червоній скатертині», Ж. Беро «Бульвар капуцинок»,

В. Христенко «Твердині України. Білгород Дністровський».

ХТД: «Мої літні враження». Зображення дня зі свого відпочинку на канікулах.

НЛ1

НЛ2

 

Пізнає мову різних видів мистецтва, інтерпретує художні образи, демонструє досвід емоційних переживань, виявляє ціннісне ставлення до мистецтва.

Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.  

Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження.

Бере участь у виконавській творчості за власним вибором: співає (в хорі/ансамблі/соло); грає на елементарних та/або електронних музичних інструментах.

.Імпровізує (мелодії, ритмічні «звукові картини» тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду для реалізації власної ідеї.

Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб.

Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема медіаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

Пізнає мову різних видів мистецтва, інтерпретує художні образи, демонструє досвід емоційних переживань, виявляє ціннісне ставлення до мистецтва.

Імпровізує (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду.

Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва

Імпровізує (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо).

Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду.

Характеризує власну творчість за визначеними критеріями. Визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях.

Уважно сприймає твори різних видів мистецтва. Передає враження від творів вербально/невербально, різними художніми засобами. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва. Застосовує в процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Наводить приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами  мистецтва, мистецтва з життям.

Бере участь у виконавській творчості за власним вибором: співає (в хорі/ансамблі/соло); грає на елементарних та/або електронних музичних інструментах.

Бере участь у виконавській творчості: співає, зокрема народні пісні та їх обробки (в хорі/ансамблі/соло), грає на елементарних

музичних інструментах.

.Характеризує власну творчість за визначеними критеріями. Визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях.

Імпровізує (мелодії, ритмічні «звукові картини» тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду для реалізації власної ідеї. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо).

Бере участь у мистецьких заходах; дослідницьких проєктах, інсценізаціях. Виконує різні ролі, складає план дій у спільному творчому процесі, дослухається до ідей інших; визнає різні позиції учасників, ділиться спостереженнями, розуміє значення партнерства, пропонує способи розв’язання завдань. підтверджує думку аргументами.

Уважно сприймає твори різних видів мистецтва. Передає враження від творів вербально/невербально, різними художніми засобами. Висловлює власне ставлення до творів мистецтва. Застосовує в процесі вербальної інтерпретації відповідну термінологію. Наводить приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами

мистецтва, мистецтва з життям.

Бере участь у виконавській творчості: співає, зокрема народні пісні та їх обробки (в хорі/ансамблі/соло).

Створює пластичні рухи під музику. Пропонує власні ідеї, реалізує їх з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей.

Долучається до мистецьких заходів; дослідницьких проєктів. Виконує різні ролі в спільному творчому процесі, висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва, використовує власний досвід і різні види інформації під час спільної творчості.

 

 

2

 

 

 

Тема 2. Вокальні жанри: романс, серенада. Анімалістичний жанр у скульптурі

Романс, серенада; мандоліна; тривалості нот. Поняття«анімалістичнийжанр»,різновиди анімалістичного жанру, анімалістичний жанр в скульптурі, скульптор/скульпторки, які працювали та працюють в анімалістичному жанрі.

 СМ: пісня-романс «Черемшина» (муз.В. Михайлюка, сл. М. Юрійчука) у виконанні Миколи Гнатюка; Пісня-романс«Закований лицар», муз. і сл. І. Жука, у виконанні Ольги Богомолець;Ф. Шуберт. Серенада ре мінор.

ХТД: Українська народна пісня «Ой у лузі червона калина» — виконання.

СМ: світлини із зображенням тварин із печери Ласко (Франція), Скіфської пекторалі із Товстої Могили, пам’ятників тваринам (Пам’ятник Хатіко в Токіо (Японія), О. Шамшура «Пам’ятник вірності»,

К. Скритуцький «Їжачок в тумані», Г. Маркс «Пам’ятник бременським музикантам»).ХТД: 1. «Мій домашній улюбленець». (Техніка виконання: ліплення.)

2. «Образ тварини в скульптурі». Проєкт пам’ятника тварині (тварина-герой, улюблена тваринка, герой літературного твору чи мультиплікаційного фільму).

НЛ2

НЛ3

3

 

 

 

 Вокальні жанри: балада. Анімалістичний жанр в живописі та графіці.

Балада. Художник/художниці, які працювали і працюють

в анімалістичному жанрі (графіка, живопис), пропорції тварин.

 

СМ: Ф. Шуберт. Лісовий цар (балада); Поль де Сенневіл. Балада для Аделіни у виконанні Рішара Клайдермана.

ХТД: «Балада про Крути» (муз. М. Коваль, сл. М. Бакай) — розучування.

 СМ: А. Дюрер «Заєць», Г. Роннер-Кніпп «Двоє спаніелів чекають на полювання», В. Аверін «Телята». ХТД: 1. «Моя улюблена тваринка». Зображення

тварини у спокої. (Техніка виконання на вибір: графіка, живопис.)

2. «Моя улюблена тваринка на прогулянці». Зображення тварини у русі. (Техніка виконання на вибір: графіка, живопис.)

НЛ2

4

 

 

 

Хорові жанри: кантата. Анімалістичний жанр в декоративному мистецтві.

Кантата; речитатив. Стилізація, майстри і майстрині декоративного мистецтва, які   створювали   та   створюють   роботи в анімалістичному жанрі.

СМ: Л. Дичко. Кантата «Чотири пори року». 3 частина «Осінь»: тема «Дівка Явдошка»; К. Орф. Карміна Бурана. Композиція

«О, Фортуна». ХТД: «Балада про Крути» (муз. М. Коваль, сл. М. Бакай) — виконання. СМ: А. Пікуш «Сімейка», світлини з прикладами сирної іграшки, яворівської іграшки, бубнівської та косівської кераміки, М. Примаченко «Загроза війни» та «Голубка розпустила крила, хоче на землі миру». ХТД: «Чарівна тварина». Створення декоративного образу тварини (на прикладі робіт Марії Примаченко або за власним баченням).

НЛ2

НЛ3

5

 

 

 

 Хорові жанри: ораторія. Світ речей в образотворчому мистецтві. Побудова натюрморту

Ораторія. Натюрморт. Знайомство з композиційною грамотою натюрморту.            СМ: Г. Ф. Гендель. Хор «Алілуя» з ораторії «Месія»; И.С. Бах. Різдвяна ораторія (фрагмент 1 частини). ХТД: «Диво-осінь» (муз. А. Олєйнікової, сл. Л. Ратич) — розучування. СМ: В. Геда «Натюрморт зі срібним глеком і пирогом», М. Караваджо «Кошик з фруктами», К. Білокур «Сніданок», схеми побудови натюрмортів. ХТД: 1. «Тихе життя моїх речей». Зображення натюрморту з простих предметів з натури (побудова натюрморту з урахуванням лінійної перспективи). 2. «Що про мене розповість натюрморт». Зображення натюрморту з натури з предметів, які є в шкільних рюкзаках (побудова натюрморту з урахуванням лінійної перспективи).

НЛ2

НЛ4

6

 

 

 

Камерно-інструментальні жанри: прелюдія. Живописне вирішення натюрморту.

Прелюдія, поліфонія.

СМ: Й. С. Бах. Прелюдія ре мінор.

Ф. Шопен. Прелюдія № 8 фа-дієз мінор

(оп. 28). Л. Ревуцький. Прелюдія № 1 (оп. 4). ХТД: «Диво-осінь» (муз. А. Олєйнікової,

сл. Л. Ратич) — виконання. Натюрморт. Кольорове або графічне вирішення натюрморту. Локальний колір.

СМ: С. Малиш «Натюрморт із золотою монетою», К. Петерс «Луговий стіл», Ф. Галіція «Вишні в срібній вазі», Я. Барткевич «Бузок біля вікна». ХТД: «Колір у натюрморті». Зображення натюрморту з простих предметів з натури (кольорове рішення).

НЛ1

НЛ2

7

 

 

 

Камерно-інструментальні жанри: ноктюрн. Декоративний натюрморт.

Ноктюрн. Стилізація в натюрморті.

СММ: Ф. Шопен, Ноктюрн № 2 мі бемоль мажор ор. 9. М. Калачевський. Ноктюрн. ХТД: «Колискова майбуття» (муз. і сл.

В. Дроботенко) — розучування.

СМ: Н. Кочунк «Натюрморт», Д. Вокер

«Натюрморт», П. Пікассо «Натюрморт з фруктами на столі», О. Екстер «Натюрморт».

ХТД: «Декоративний натюрморт». Техніка виконання: графіка, живопис або аплікація (на вибір).

НЛ2

НЛ3

8

 

 

 

Урок узагальнення/мистецтво рідного

краю

НЛ1

НЛ2

9

 

 

 

 Камерно-інструментальні жанри: фантазія. Світ природи в образотворчому мистецтві. Пейзаж (сільський, міський, гірський, марина, фантастичний тощо)

Фантазія. Поняття «пейзаж», види пейзажів. Пейзаж гірський.

СМ: В. А. Моцарт. Фантазія ре мінор;

С. Воробкевич. Фантазія для фортепіано. ХТД: «Колискова майбуття» (муз. і сл.

В. Дроботенко) — виконання.

СМ: Джотто ді Бондоне «Втеча до Єгипту», Чен Їшоу

«Літній вітерець», Т. Яблонська «Тиша»,

І. Айвазовський «Дев’ятий вал», Р. Мотузок «Водяний млин», Т. Шевченко «Хата батьків Т. Г. Шевченка», У. Чжень «Рибалка», Цзен Хоус «Гори і ріки».

ХТД: 1. «Мелодія гір». Зображення гірського пейзажу у стилі китайського живопису (туш або одного кольору (бажано чорного)).

2. «Гірські нескорені вершини». Зображення гірського пейзажу за уявою.

НЛ2

НЛ4

10

 

 

 

Тема 9. Камерно-інструментальні жанри: скерцо. Сільський пейзаж.

Скерцо. Поняття «пейзаж», види пейзажів. Пейзаж гірський.

СМ: М. Дремлюга. Скерцо мі мінор. М. Скорик. Жартівлива п’єса. Й. С. Бах. Сюїта

№ 2 сі мінор для флейти та струнних інструментів (Скерцо). СМ: Джотто ді Бондоне «Втеча до Єгипту», Чен Їшоу

«Літній вітерець», Т. Яблонська «Тиша»,

І. Айвазовський «Дев’ятий вал», Р. Мотузок «Водяний млин», Т. Шевченко «Хата батьків Т. Г. Шевченка», У. Чжень «Рибалка», Цзен Хоус «Гори і ріки».

ХТД: 1. «Мелодія гір». Зображення гірського пейзажу у стилі китайського живопису (туш або одного кольору (бажано чорного)).

2. «Гірські нескорені вершини». Зображення гірського пейзажу за уявою.

НЛ2

11

 

 

 

Камерно-інструментальні жанри: музичні цикли. Міський пейзаж

Музичні цикли, мініатюра. Міський пейзаж, лінія горизонту (низька, висока і така, що поділяє площину аркуша майже навпіл).

СМ: О. Спіліоті. «Музичні портрети» —

«Йоганн», «Вольфганг», «Людвіг»,

«Фридерик», «Роберт».

ХТД: «Дитинства світ» (муз. О. Янушкевич, сл. Н. Погребняк) — виконання. СМ: Ш. Меріон «Париж. Малий міст», Я. Мерфі

«Венеційський канал», Д. Манн «Нічне місто», Мікеланджело «Капітолійський пагорб у Римі», К. Піссарро «Авеню де л’Опера, ефект снігу вранці».

ХТД: «Улюблене місто». Зображення міського пейзажу з урахуванням лінійної та повітряної

перспектив. (Техніка виконання на вибір графіка, живопис.)

НЛ2

НЛ4

12

 

 

 

Камерно-інструментальні жанри: сюїта. Декоративний пейзаж.

Сюїта; алеманда, куранта, сарабанда, джига. Образ природи в декоративному мистецтві, стилізація природних форм.

СМ: Фестиваль «Барокові танці» (куранта, менует, бурре, чакона, сарабанда) (фрагмент); М. Лисенко. Українська сюїта

у формі старовинних танців на основі народних пісень: Куранта; Токата.

ХТД: «Добрий день людям

на землі» (муз. і сл. І. Танчака) —

розучування. СМ: О. Пілюгіна «Білий вітер», М. Тимченко «с. Лебедин, де бував Т. Шевченко», А. Куліш «Рідна хата», А. Шульц «Мій ліс», Е. Оджала «У горах».

ХТД: «Декоративний пейзаж». Створення декоративного пейзажу. (Техніка виконання

на вибір витинанка, аплікація, декоративний живопис.)

НЛ1

НЛ3

13

 

 

 

Камерно-інструментальні жанри: соната. Фантастичний пейзаж.

Соната, структура сонати. Фантастичний пейзаж, відмінність фантастичного пейзажу від реалістичного, художники/художниці, які створюють фанастичні пейзажі.

 СММ: Л. ван Бетховен. Соната № 14 до-дієз мінор (Місячна), І ч., ІІІ ч. (у класичному

та сучасному аранжуванні).

ХТД: «Добрий день людям на землі» (муз. і сл. І. Танчака) — виконання. СМ: роботи О. Янссон, Р. Олбінського, В. Рекуненко. ХТД: 1. «Фантастичний пейзаж». Створення власного чарівного світу. (Техніка виконання на вибір живопис, графіка, аплікація, декоративний живопис.)

2. «Місто майбутнього». Створення фантастичного пейзажу.

НЛ1

НЛ2

14

 

 

 

Симфонічні жанри: увертюра. Портрет (подвійний, парний, груповий, парадний, камерний, автопортрет тощо)

Увертюра. Історія виникнення жанру портрету, його види; особливості пропорцій та будови голови.

СМ: Дж. Россіні.Увертюра до опери

«Вільгельм Телль» Іван Карабиць. Увертюра

«Святковий Київ» (диригент Кирило Карабиць).

ХТД: «Щедрувальна» (муз. Г. Васіної, сл. О. Клубука) — розучування. СМ: А. Манастирський «Запорожець», К. Робертсон

«Леді Луїза Ролл», О. Новаківський «Автопортрет з дружиною», Рафаель Санті «Портрет Аньоло Доні», «Портрет Маддалени Доні», Р. Баришніков «Дівчина в українському вбранні», М. Ступінський «Мирослав Скорик».

ХТД: 1. «Портрет». Намалюйте обличчя людини з урахуванням пропорцій. (Техніка виконанняна вибір.)

2. «Автопортрет».

НЛ1

15

 

 

 

Симфонічні жанри: симфонія. Портрет в аплікації.

Симфонія. Портрет в техніці «аплікація», художники/художниці, що створюють портрети в техніці «аплікація».

СМ: Л. Бетховен. Симфонія № 5 (ч. 1). ХТД: «Щедрувальна» (муз. Г. Васіної, сл. О. Клубука) — виконання.

СМ: Е. Феррейра «Гаррі Поттер», роботи Джона Ед Де Вера, Д. Олдершоу «Марлон Брандо», Е. Франс

«Одрі Гепберн».

ХТД: 1. «Автопортрет» в техніці «аплікація». 2. «Портрет улюбленого актора/акторки чи літературного героя/літературної героїні» в техніці «аплікація».

НЛ2

16

 

 

 

Урок узагальнення

НЛ2

НЛ3

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Звоновська Ліза
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 6 клас, Планування
Додано
4 січня
Переглядів
5240
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку