Презентація з профілактики булінгу "Коли конфлікт стає булінгом"

Про матеріал
В педагогічній діяльності вчителя значущим чинником є вміння знайти вихід із конфліктної ситуації, який би не вів до приниження жодної сторони, а, навпаки, спрямовував би конфліктуючі сторони на адекватну самооцінку своїх дій і вчинків. Сподіваюсь, матеріал допоможе колегам у профілактиці конфліктних ситуацій серед учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток умінь безконфліктного спілкування. Коли конфлікт стає булінгом. Вчитель історії та правознавства Української загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 Саліванова Марина Володимирівна

Номер слайду 2

Сприйняття учнями один одного. Діалог як мета і засіб (налагодження комунікації - засіб обговорення спірних питань). Взаємодія — завершальний етап (спільна діяльність усіх опонентів, спрямована на розв’язання конфлікту).

Номер слайду 3

Те, як люди вирішують конфлікт, може зробити його позитивним або негативним. Конфлікт стає негативним, коли особа поводиться агресивно і виявляє це болючими висловлюваннями чи діями. Після цього конфлікт стає агресивною взаємодією. Конфлікт стає булінгом, лише коли він повторюється знову і знову, та існує дисбаланс сил. З часом може з’явитися схема поведінки, за якої особа, що поводиться агресивно у конфлікті, продовжує це робити або навіть загострює конфлікт. Особа, на яку спрямований агресивний конфлікт, може почуватися все менше і менше здатною висловити свою думку і все більше і більше безсилою. Саме тоді негативний конфлікт може перейти у БУЛІНГ.

Номер слайду 4

Виховання здорових стосунків може допомогти зупинити булінг

Номер слайду 5

Учні, які здатні підтримувати здорові стосунки, навряд чи будуть знущатися з інших, скоріше вони будуть підтримувати учнів, які є об’єктом булінгу, і будуть більш здатними досягти своїх цілей в освіті. Пропагування здорових стосунків є головним способом запобігання булінгу і створення безпечної і приязної атмосфери у школі.

Номер слайду 6

З метою попередження насильства та протидії булінгу в шкільному середовищі, педагогам, і в першу чергу класним керівникам, необхідно стежити за груповою динамікою класу, щоб вчасно виявляти випадки булінгу та реагувати на них. Профілактичні програми, призначені для проведення групових занять з учнями та дорослими, можуть включати групові заняття з розвитку комунікативних навичок, профілактики асоціальної поведінки з основами правових знань, а також заняття, спрямовані на допомогу в досягненні позитивних життєвих цілей тощо.

Номер слайду 7

Вправи для профілактики конфліктних ситуацій. Перегляд та обговорення відео

Номер слайду 8

Перегляд уривків із фільму “Опудало”Запитання для обговорення: Яке буває насилля? (Фізичне і психологічне.) Коли однокласники застосовували до Маші психологічне насилля, а коли — фізичне?

Номер слайду 9

Перегляд мультфільму “Міст”Запитання для обговорення: Як поводилися Лось і Ведмідь на містку? До чого це призвело? Як вчинили Зайчик і Єнот? Наведіть приклади подібних ситуацій із нашого життя.

Номер слайду 10

Перегляд мультфільму «Скарб кота Леопольда» Запитання для обговорення: Як поводилися миші? Як вони обзивали кота Леопольда? (Підлий боягуз.) Чи справді кіт боявся мишей? Що він постійно їм казав? («Давайте жити дружно!»)

Номер слайду 11

Обговорення приказок. Як ви розумієте індіанську приказку: «Щоб зрозуміти людину, треба пройти 15 миль у її мокасинах»?

Номер слайду 12

Обговорення притчі «Давня мрія» У день ювілею дружина, як завжди, спекла на сніданок булку — вона пекла її щоранку, це було сімейною традицією. За сніданком вона розрізала булку навпіл і вже збиралася, як завжди, подати чоловікові верхню її частину. Та раптом передумала: «У день нашого ювілею я хочу сама з’їсти цю рум’яну скоринку. Врешті-решт, я це заслужила: тридцять років доглядала наш дім, народила і виховала наших синів, увесь цей час зберігала чоловікові вірність, любила і поважала його». І вона тремтячою рукою передала чоловікові нижню частину булочки. А той, узявши її, сказав: «Який неоціненний дарунок, люба. Вже тридцять років я не їв своєї улюбленої нижньої половини булочки, тому що завжди вважав, що вона по праву належить тобі».

Номер слайду 13

Запитання для обговорення: Про який вид конфлікту в ній ідеться — конфлікт поглядів чи конфлікт інтересів? (Конфлікт інтересів.) На якій стадії впродовж 30 років перебував цей конфлікт? (На стадії усвідомлення конфлікту.) Який спосіб розв’язання конфлікту обрало подружжя? (Поступка.) Як їм ліпше було вчинити? (Дружина могла запитати, яку половинку булочки хоче її чоловік.)

Номер слайду 14

Рухлива гра «Прохід над прірвою» Запитання для обговорення: Яка пара учасників продемонструвала найкращий спосіб розв’язання конфлікту? (Один з учасників поступився іншому.) Примітка. Якщо жодна пара не вибрала правильну поведінку в цій ситуації, запитайте учнів, як треба було поводитися. Підсумуйте. «У конфлікті треба вибирати той стиль поведінки, який є найоптимальнішим для розв’язання конкретної ситуації».

Номер слайду 15

Гра “Чарівний стілець”Запитання для обговорення: Як ви себе почували, коли вас вихваляли?У якій ролі ви почували себе комфортніше: того, хто хвалить, або того, кого хвалять?Чи важко було дібрати слова, щоб хвалити?Який можна зробити висновок?

Номер слайду 16

Пам'ятка для учнів. ДИСКУТУЙ СЛОВАМИ, А НЕ КУЛАКАМИШУКАЙ КРАЩІ АРГУМЕНТИБУДЬ СПРАВЕДЛИВИМ, ГОТОВИМ ВИЗНАТИ ПРАВОТУ ІНШОГОПОСТАВ СЕБЕ НА МІСЦЕ ІНШОГОПРАГНИ ВРАХОВУВАТИ ІНТЕРЕСИ КОЖНОГООБСТОЮЙ СВОЮ ДУМКУ ТАКТОВНО

Номер слайду 17

Щоб не втягнутись у конфліктну ситуацію, дуже важливо вміти уважно слухати співрозмовника, співчувати, співпереживати, відчувати емоційний стан іншої людини, ставити себе на його місце і розуміти мотиви його вчинків і поведінки в цілому. Людина, яка об'єктивно оцінює ситуацію і здатна розібратися в конфлікті, роз'яснити позицію сторін, знайти компроміс, щоб уникнути сварки та непорозуміння, користується авторитетом і підтримкою як серед учнів так і в педагогічному колективі.

Номер слайду 18

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
2153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку