1
З Україною в серці (слайд 1)
Мета: розвивати інтерес учнів до вивчення історії, географії, культури України та традицій рідного краю, зміцнювати їхнє почуття національної гордості й гідності, виховувати патріотизм.
Завдання:
- виховання в учнів патріотизму, ціннісного ставлення до Батьківщини;
- усвідомлення духовної єдності з українським народом та своєї національної ідентичності;
- розширення кола знань з історії України та рідного краю;
- стимулювання дитячої спостережливості, уваги, ініціативи, творчості.
Хід заходу
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов`їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься …
2. Вступне слово вчителя (слайд3)
Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною, якщо її громадяни не знають свого минулого. Особливо потрібно його знати нам, українцям. Адже в нас цілеспрямовано, упродовж століть намагалися відібрати історичну пам'ять, а отже, й позбавити національної гідності, перетворити на рабів із синдромом меншовартості. А тим часом наша історія, наша культура, наші традиції, може, і найдавніші у світовій цивілізації. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на території сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвинена культура.
Де коріння сильне й глибоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі й пишній кроні, а й, переважно, — у корінні.
Перекотиполе зі слабким корінням безсиле в боротьбі з вітрами, які женуть його, куди їм заманеться. І не дивно, що воно,зрештою, опиняється у проваллі, де знаходить свій кінець.
Ви, юне покоління, є тією молодою парослю, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую: за умови, що вона живитиметься глибоким корінням, яким є мова народу, його історія, культура, мистецтво, звичаї й традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та засвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішній наш урок.
Учні читають вірш
Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт, (слайд 4)
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна!
Моя Батьківщина – це наша сім’я, (слайд 5)
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дідо і брат,
Всі рідні і друзів багато.
Моя Батьківщина – це злагода й мир, (слайд 6)
Та небо блакитне й чудове.
Це пісня чарівна, що лине до зір
Й дитинство моє світанкове.
Моя Батьківщина – ліси і поля. (слайд 7)
Від них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша земля,
Що кожного з нас народила.
Учитель (слайд 8)
Рідною землею для нас є Україна, наша незалежна держава. Вона, як і кожна країна світу, має свої символи. Назвіть і коротко розкажіть про них. (слайд 9)
Розповідь про державні символи України (слайд 10-15)
Учитель
Говорять,що хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього.
Давайте перевіримо, як ми знаємо свою історію. (слайд 16)
Оголошується історична вікторина
Пізнавальна Вікторина “Що я знаю про Україну” (слайд17-33)
Учитель (слайд 34)
На жаль, сьогодні в нашій країні неспокійно. Віроломне вторгнення сусідньої держави має важкі наслідки. Уже загинуло кілька тисяч українців, захищаючи рідну землю, і ніхто не знає, скільки ще буде жертв і коли нарешті припиниться це кровопролиття.
Учитель
Несімо злагоду, як ту дитину,
У кожну хату і родину.
Нам треба злагоди, а зла не треба –
Хай посміхнеться всім земля і небо.
Несімо злагоду, як Божу милість –
І завжди будемо в добрі та силі.
Нам треба злагоди, а зла не треба–
Хай посміхнеться всім земля і небо.
Молитва за Україну (слайд 35)
Говорячи про сьогодення, ми будуємо плани на майбутнє, сподіваючись на мирне та спокійне життя. Яким же ми його уявляємо? (слайд 36)
Завершимо ми наш захід творчою роботою. Ви маєте скласти сенкан на тему «Україна майбутнього» (слайд37)
1 рядок – слово-тема (іменник);
2 рядок – 2 прикметники (означення теми);
3 рядок – 3 дієслова (активність, дієвість, пов’язана з темою);
4 рядок – фраза з 4 слів (трактування теми або ставлення до неї);
5 рядок – слово-висновок (іменник, синонім ( або висновок) до теми).
Дякую за увагу! Все буде Україна! (слайд 38-39)