Презентація з української літератури за темою "Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в поезії."

Про матеріал
Презентація містить покликання до аудіозапису твору, питання пошукового та філософського напрямку, питання щодо змісту твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кольорові МишіЛіна Костенко.  Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в поезії. Робота з текстом. Вчитель української мови та літератури. Голубцова Олена

Номер слайду 2

Пригадаймо. Гра «Так/ні»Ліна Костенко почала друкуватися перед другою світовою війною. Ліна Костенко присвятила вірш «Я виросла у Київський Вінеції» свїй школі на Трухановому острові. У 1945-у році Ліна Костенко подарувала свою рукописну збірку П. Тичині. Ліна Костенко мала дві вищі освіти. Ліна Костенко ніколи не була в Чернобилі. Тема поезії «Дощ пройшов» - зображення міста під час непогоди. Поезія «Дощ полив» відноситься до громадянської лірики. Художній засіб «дощ, як парасолька» – епітет. В поезії «Дощ полив» кропив’яний дідок визбирував у траві росу. Головна думка поезії «Дощ полив» - уславлення дощу, як життєдайної, цілющої сили. Поезія «Дощ полив» був написаний у 1989 році.«Розсипана квасолька доганяє хмари» – метафора.

Номер слайду 3

План уроку. Очікування. Сьогодні ми на уроці: Познайомимося з твором «Кольорові миші»Збагнемо суть поезії. Знайдемо метафоричний підтекст твору. Цікаво, про що цей твір?Запишіть свої очікування

Номер слайду 4

Асоціативний кущ. З чим асоціюється цей малюнок? Дайте йому назву. Ми — це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних». В. Симоненко

Номер слайду 5

Прослухайте твірhttps://www.youtube.com/watch?v=a-Qk7q. WLLog

Номер слайду 6

Словникова робота. Жужмом – купою, одне на одному, як-небудь;ладом – так, як треба; цебто – тобто;яблуко-недоквас – недоквашене, кисле, зморщене;мантія – довга широка чорна накидка судді.

Номер слайду 7

Робота з текстом. Про що цей вірш? У чому звинувачує сусід Анну? Чому?Як мишей робила Анна?Що означає бачити кольорові сни? Які значення слова сірий ви знайшли у словнику? Як розуміти вислів «сірий сусід» ?Про кого кажуть «Сіра миша» ?Символом чого можна вважати сусіда ? А кольорових мишей? Яке символічне значення втілює поетеса в образі кольорового кота? У чому незвичайність образу дівчинки Анни?Яку кінцівку має вірш - щасливу чи трагічну? Чому ви так гадаєте?

Номер слайду 8

Розподіліть іменники-поняття. Анна, дівчинка 10-и років. Робить з осіннього листя мишей, чим зацікавлює дітей сусіда. Сусід Анни, доросла людина, боїться Анни, подає скаргу до суду на дівчину.оригінальністьпересічністьжиттєрадісністьталантіндивідуальністьзаздрістьбуденністьвбогістьяскравістьнеповторністьпримітивністьсірість

Номер слайду 9

Поміркуймо. Чому Ліна Костенко антиподом для дівчинки взяла дорослу людину?Чому саме мишам авторка надала такої честі бути в однойменному творі, а не будь-яким іншим тваринам?Чому Ліна Костенко обрала для сюжету не сучасний час а давній? Зверніть увагу на розв’язку сюжету, та поясніть чому саме кольоровий кіт є тим, хто вирішив проблему?

Номер слайду 10

В усі часи жили люди, які фантазували, мріяли, прикрашали світ різними яскравими кольорами. Їх, як правило, не розуміли, навіть сміялися з них, принижували. Кожна людина, навіть якщо вона ще маленька, — то неповторна індивідуальність, особистість. І шлях кожної людини — то ще й шлях до самоствердження. Талановиті, обдаровані люди, яскраві особистості, не схожі на Інших, завжди привертали увагу. Одні ними захоплювалися, інші їм заздрили, а декому вони просто заважали, бо на їхньому фоні мали сірий, непривабливий вигляд.

Номер слайду 11

скласти вірш за метафорою до словосполучення «кольорові миші»Вірш за метафорою складається з шести характеристик, розташованих в певній послідовності: колір, смак, запах, зовнішність, звук, якість переживань; перше слово кожного рядка – назва вірша. Зразок. Кольорові мишіКольорові миші - всі барви веселки. Кольорові миші – смак нектару. Кольорові миші – пахнуть свіжістю після дощу. Кольорові миші – переливаються на сонці самоцвітами. Кольорові миші – дзвенять музичністю слова. Кольорові миші – прагнуть до самоствердження.

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Прочитати твір на стор. 162-163 Поміркуйте та дайте письмову відповідь на запитання : «Чи потрібні світові неповторні, несхожі на інших особистості. Чи краще хай переважають пересічні мешканці, тоді життя буде простішим?»Намалюйте ілюстрацію до вірша Л. Костенко «Кольорові миші» (за бажанням).

Номер слайду 13

pptx
Додано
29 лютого
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку