Презентація Закони Г.Менделя

Про матеріал
Мета презентації ознайомити учнів з законами Г.Менделя; вивчити основні генетичні закономірності моно- і дигібридного схрещування, встановити, в чому полягає практичне значення цих закономірностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Епіграф уроку«Навчаємося не заради школи, а задля життя». (Сенека)

Номер слайду 2

Актуалізація опорних знань. Термінологічний диктант1. Здатність живих організмів передавати свої ознаки та особливості індивідуального розвитку нащадкам - ______________.2. Здатність живих організмів набувати нових ознак та їхніх станів у процесі індивідуального розвитку - ________________.3. Різні стани одного гена, які визначають різні прояви певних ознак і розташовані в однакових ділянках гомологічних хромосом - _____________.4. Алель, що завжди проявляється в присутності іншого у вигляді певного стану ознаки, називається ______________, а той, що не проявляється - __________________.5. Сукупність спадкових ознак організму, які одержані від батьків, - ________________.6. Сукупність ознак і властивостей організму, які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища, - _______________.7. Диплоїдна або поліплоїдна клітина, гомологічні хромосоми якої несуть однакові алелі певного гена - _____________________.8. Диплоїдна або поліплоїдна клітина, гомологічні хромосоми якої несуть різні алелі певного гена - _____________________.9. Сукупність генів гаплоїдного набору хромосом організмів певного виду - __________________.10. Генотипно однорідні нащадки однієї ососбини, гомозиготні за більшістю генів і одержані внаслідок самозапилення або самозапліднення - _______________________.

Номер слайду 3

Тема: Закони Г. Менделя.

Номер слайду 4

Цілі:

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Рідна домівка Грегора Менделя у Гинчице.

Номер слайду 7

Августианський Монастир Святого Томаса у Брні, Чехія

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Експерименти з рослинами

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Закони Менделя. Закон одноманітності гібридів першого покоління1. Розщеплення ознак у другому поколінні2. Закон незалежного успадкування ознак3.

Номер слайду 16

Під час схрещування чистих ліній перше покоління гібридів одноманітне за фенотипом і генотипом. Перший закон Менделя-Закон одноманітності гібридів першого покоління. P: F1♂♀х. ААаа. G: ААа. Ааа

Номер слайду 17

При схрещуванні гібридів першого покоління між собою спостерігається розщеплення ознак у співвідношенні 1:3 Другий закон Менделя-Рощеплення ознак у другому поколінніЗа генотипом 1:2:1 За фенотипом 3:1 P: F1♂♀х. Аа. G: ААААа. Ааа. Аа. Аааа

Номер слайду 18

Кожна пара ознак успадковується незалежно від інших пар. Третій закон Менделя-Закон незалежного успадкування ознак. P: F1♂♀х. ААBBааbb. G: Аа. Bb. АBаb

Номер слайду 19

P (F1): F2 Аa. Bb. ABAba. Bab. ABAba. Bab. Аa. Bb♂♀х. G: АBАba. Bab. АBАba. Bab. Решітка Пеннета — двомірна таблиця, що використовується для передбачення результатів певного схрещування. Названа на честь Реджинальда Пеннета, який уперше запропонував таку форму запису. Аa. Bb. Аa. BBАABb. АABBАabb. Аa. Bb. АAbb. АABbaa. Bbaa. BBАa. Bb. Аa. BBaabbaa. Bb. Аabb. Аa. Bb9:3:3:1

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Який колір квітів буде у гібридів першого покоління білих та червоних троянд по генотипу та по фенотипу, якщо білий колір - рецесивна ознака? (Схрещували гомозиготні особини). Розв'яжіть задачу: Дано: А – червоний колір,а – білий. F1 - ? P: ♀ АА x ♂ aa G: F1: Aa Aa

Номер слайду 22

Якого кольору будуть троянди, одержані при схрещуванні двох гетерозиготних рослин рожевого кольору?Розв'яжіть задачу: Дано: Аа – рожевий колір. А – червоний колір,а – білий. F1 - ? P: ♀ Аa x ♂ Aa G: F1: Aa AA, Aa, Aa, aa AaчервонірожевібіліУ нащадків відбудеться розщеплення: 1:2:1 за генотипом, 1:3 за фенотипом

Номер слайду 23

Плоди томатів бувають червоні й жовті, гладенькі й пухнасті. Ген червоного кольору домінантний, ген пухнастості рецесивний. Обидві пари перебувають у різних хромосомах. Які нащадки очікуються від схрещування гетерозиготних томатів із червоними гладенькими томатами з особиною, гомозиготною за обома рецесивними ознаками?Розв'яжіть задачу:

Номер слайду 24

Дано: А – червоний колір,а – жовтий колір,В – гладенькі плоди,b – пухнасті плоди Розв'язок Генотип гетерозиготних томатів із червоними гладенькими плодами – Aa. Bb,Генотип особин, гомозиготних за обома ознаками, - aabb. Aa. Bb - ?Aabb - ? {F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}♀♂ABAba. Babab. Aa. Bb. Aabbaa. Bbaabb. У нащадків відбудеться розщеплення: 25% - червоні гладенькі плоди, 25% - червоні пухнасті, 25% - жовті гладенькі, 25% - жовті пухнасті. P ♀ Aa. Bb x ♂ aabb

Номер слайду 25

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.г2.е3.н4.ет6.и7.к8.а1. Одиниця спадковості?

Номер слайду 26

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.е3.н4.ет6.и7.к8.а2. Організм, який містить різні гени однієї алелі. (Аа)

Номер слайду 27

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.н4.ет6.и7.к8.а3. Австрійський природодослідник, католицький священик

Номер слайду 28

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.ет6.и7.к8.а4. Сукупність зовнішніх і внутрішніх ознак, які є наслідком прояву генотипу

Номер слайду 29

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.фенотипт6.и7.к8.а5. Організм, який містить обидва гена домінінтних або рецесивних. (АА або аа)

Номер слайду 30

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.фенотипгомозигота6.и7.к8.а6. Сукупність усіх генів організму.

Номер слайду 31

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигот3.мендель4.фенотипгомозигота6.генотип7.к8.а7. Метод, який застосовують для вивчення ролі середовища і генотипу у формуванні фенотипу особин, досліджуючи монозиготних близнят.

Номер слайду 32

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.фенотипгомозигота6.генотип7.близнюковий8.а8. Гени, що перебувають у різних станах, але займають один локус в хромосомах однієї пари та визначають різні стати первної ознаки.

Номер слайду 33

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}1.ген2.гетерозигота3.мендель4.фенотипгомозигота6.генотип7.близнюковий8.алелі

Номер слайду 34

Сьогодні на уроці ядізнався …зрозумів … навчився …

Номер слайду 35

Бажаю успіхів!!!

Номер слайду 36

Використана література:https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-dlya-uchniv-9-11-klasiv-na-temu-genetika-metodi-genetichnih-doslidzhen-zakoni-mendelya-11184.html

pptx
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
3096
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку