Закріпити вивчені закони спадковості, навчити розв`язувати типові задачі з генетики; сформувати уміння використовувати отримані теоретичні знання на практиці;
Приклади розв’язку задач на моногибридне та дигибридне схрещування.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Задача 1. У людини ген карого ока домінує над блакитним. Кароока жінка вийшла заміж за блакитноокого чоловіка. Який колір очей можливий у їхніх дітей?Дано: Розв'язок. А - карий Р ♀ АА x ♂ ааа - блакитний G А а♀ АА F1 Аа - кароокі♂ аа. F1 -?
Номер слайду 4
Задача 2. Гетерозиготна жінка вийшла заміж за гетерозиготного кароокого чоловіка. Який колір очей можливий у їхніх дітей?Дано: Розв'язок. А - карий Р ♀ Аа x ♂ Ааа - блакитний G А А♀ Аа а а♂ Аа F2 АА; Аа; Аа; аа. F2 -? к. к. к. б. Відповідь: за генотипом розщеплення 1:2:1, а за фенотипом 3:1.
Номер слайду 5
Задача 3. Який колір квітів буде у гібридів першого покоління білих та рожевих троянд по генотипу та по фенотипу, якщо білий колір - рецесивна ознака? (Схрещували гомозиготні особини). Дано: Розв’язок. А – рожевий колір; Р ♀ аа х ♂ ААа – білий колір; G: а А♂ АА F1 Аа♀ аа. F 1 - ?Відповідь: колір квітів буде рожевим.
Номер слайду 6
Задача 4. Якого кольору будуть троянди, одержані при схрещуванні двох гетерозиготних рослин рожевого кольору? Розв’язок. Р (F1)♀ Аа х ♂ Аа. G: А А а а. F2 АА (червоні); Аа (рожеві); Аа; аа (білі)Відповідь: По закону розщеплення ознак, відбудеться розщеплення ознак: по генотипу у відношенні 1:2:1, по фенотипу 3:1.
Номер слайду 7
Задача 5. Схрещено ромашку білу махрову з жовтою звичайною. При цьому в першому поколінні всі особини були з білими звичайними квітами. Записати генетичну схему схрещування для Р, F1, F2. Дано: А-білаа-жовта. В-звичайнав-махрова♀ ААвв♂ аа. ВВF1, F2 - ?Розв’язок. Р ♀ ААвв х ♂ аа. ВВG Ав а. ВF1 Аа. Вв. Р(F1) Аа. Вв х Аа. Вв