3. Старший брат іде до школи 30 хвилин, а молодший — 40 хв. Через скільки хвилин старший брат наздожене молодшого, якщо той вийшов на 5 хвилин раніше? (Через 15 хв. Якби вийшов на 10 хв раніше, то наздогнав би за 10 хв, а так — за 15 хв) 4. У двох сестер усього було 8 олівців. Коли одна сестра дала другій 2 олівці, то в обох стало порівну. Скільки олівців мала кожна сестра спочатку? (2 і 6) 5. 10 ворон сіли на 3 ялинки так, що на першій їх було вдвічі менше, ніж на другій, а на другій більше, ніж на третій. Скільки ворон на кожній з трьох ялинок? (На 1-й — 3, на 2-й — 6, на 3-й — 1 ворона.)
ПРИГАДАЙ!Умовивід – це ….. мислення, у якій з одного чи кількох …. за допомогою певних правил отримуємо … судження. Слова для довідки: форма, розмір, операція, судження, поняття, нове, старе.а) Всі білі гриби є їстівними грибами. Перетворення. Жодний з білих грибів_______________. не є не їстівним грибом.
ПРИГАДАЙ! Перетворення — це умовивід, в якому висновок повторює засновок, але в іншій формі й дещо уточнює його. S — предмет думки; є — слово-зв’язка; P — ознака чи властивість предмета. Всі S є P . Отже, жодне S не є не P . Всі яблука – фрукти. Отже, жодне яблуко не є не фруктом. Деякі S є P. Отже, деякі S не є не P . Деякі птахи – синиці. Отже, деякі птахи не є не синиці. Деякі S не є P. Отже, деякі S є не P . Деякі члени речення не є головними. Отже, деякі члени речення є не головними.
Виконай перетворення: А)Всі вовки є тваринами. Отже, жоден ________. Б) Всі підмети – головні члени речення. Отже, жоден _________. В) Деякі музиканти – кобзарі. Отже, деякі музиканти ________. Г) Всі яблуні є деревами. Отже, жодна яблуня__________. Д) Деякі дерева - липи. Отже, деякі ________. Е) Вся смородина –ягода. Отже, жодна __________.Є) Жодна черепаха не є птахом. Отже, всі черепахи _________.
Розв’язати задачі: Три брати — Іван, Сашко та Микола — вчились у різних класах однієї школи. Іван був не старший за Миколу, Сашко — не старший за Івана. Назви ім’я старшого, середнього і молодшого хлопчиків. Відповідь: Микола — найстарший серед братів, Іван — середній, а Сашко — молодший. Три учениці — Валя, Галя та Катя прийшли на свято у сукнях різного кольору: одна — у білій, друга — у блакитній, а третя — у червоній. Катя була не в червоній, Валя не в червоній і не в блакитній. В яку сукню була одягнена кожна з дівчат?Відповідь: Валя — у білій, Галя — у червоній, Катя — у блакитній сукні.
Використані джерела: О. Я. Митник- «Логіка». 4клас. Навчальний посібник-Київ, Видавництво "Початкова школа«,2009 А.І. Гуска- «Логіка» Робочий зошит. 4клас–Т. Вид. «Підручники і посібники», 2015 Л. Ф. Шостак, О. Г. Кореновська «Логічна мозаїка». 4 клас. Робочий зошит.-Одеса, 2010. https://www.logoclub.com.ua/galereya/category/13-logopedichna-gra-shcho-pereplutav-khudozhnikhttps://dityvmisti.ua/blog/7045-intelektualni-rozvagy-dlia-ditei-golovolomky-z-tvarynamy-vid-stivena-gardnera/