Презентація "Замітки соціального педагога"

Про матеріал
Пізнання несвідомого через асоціативне мислення; отримання інформації про психічні процеси і явища і застосування отриманої інформації для корекції; усвідомлення причин, джерел і характеру своїх проблем.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КРОК 1: «ІННОВАТИКА В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ 2018-2019 р.» «Як приручити власного дракона»Наші емоції – це наші дракони, головне їх приручити та вміти керувати ними, тоді вони точно будуть вам у нагоді!Дракон «ГНІВУ»Дракон «СТРАХУ»Дракон «ЗАЗДРОЩІВ»Дракон «ЛІНОЩІВ»Дракон «ЖАДІБНОСТІ»

Номер слайду 2

Крок 2: Замітки соціального педагога 7 правил19 технік10 частих помилок

Номер слайду 3

7 правил. Правило дзеркала. Оточуючі люди - мої дзеркала. Вони відображають мою власну особистість, яку я часто не усвідомлюю. Наприклад, якщо хтось мене ображає, значить я це дозволяю, мене це влаштовує. Якщо хтось знову і знову мене обманює, в мене є схильність вірити будь чому. Так що ображатись дійсно не має на кого. Правило вибору. Я усвідомлюю, що все, що відбувається в моєму житті - є результатом мого власного вибору. І якщо сьогодні я спілкуюся з нудною людиною, чи означає це, що і я такий же нудний. Немає поганих і злих людей - є нещасні. Якщо я вирішую їх проблеми, значить, мені це подобається. Я сам причина всього, що відбувається зі мною. Автори і творці своєї долі - ми самі.

Номер слайду 4

Правило похибки. Я погоджуся з тим, що можу помилятися. Не завжди моя думка або мої вчинки інші люди повинні вважати правильними. Реальний світ не тільки чорне і біле, є ще світло-сіре і темно-біле. Я не ідеал, я просто хороша людина і маю право на помилку. Головне вміти визнати її і вчасно виправити. Правило відповідності. Я маю рівно те, і рівно стільки, на що заслуговую, не більше, не менше. Чого б це не стосувалось: відносин з людьми, роботи або грошей. Якщо я не можу любити або поважати людину, смішно вимагати, щоб ця людина поважала мене. Проте, коли я вирішую змінитися - змінюються і оточуючі люди в кращій бік.

Номер слайду 5

Правило залежності. Мені ніхто нічого не винен. Я ж можу безкорисливо допомогти всім, кому хочу. І мені це в радість. Щоб стати добрим, треба стати сильним. Щоб стати сильним, треба повірити в те, що я все можу. А я вірю! Але треба і вміти говорити «ні!»Правило присутності. Я живу тут і зараз. Минулого немає, тому що кожну наступну секунду настає сьогодення. Майбутнього немає, тому що його ще немає. Прихильність до минулого призводить до депресії, заклопотаність майбутнім породжує тривогу. Поки я живу справжнім, я справжній. Є привід порадіти. Правило оптимізму. Поки ми нарікаємо на життя, вона проходить повз. Очі бачать, ноги ходять, вуха чують, серце працює, Душа радіє. Потрібно вміти знаходити в житті дійсно прекрасне, в простих речах. Проживи свій день, мов маленьке життя, наповнюй його барвами.

Номер слайду 6

19 технік. Емпатія - це встановлення позитивного психологічного зв'язку між психологом і клієнтом (через тілесні, емоційні та вербальні засоби). Відкрите питання - це питання, що дає можливість зосередити увагу клієнта на певному аспекті його досвіду, задати напрямок певному відрізку бесіди. Відображення почуттів – це віддзеркалення вербально або невербально виражених клієнтом емоцій (пережитих в минулому, пережитих зараз або передбачуваних в майбутньому) з метою їх осмислення. Невербальне вплив - це така форма самовираження, яка спирається не на слова та інші мовні символи, а на рухи тіла, міміку, пантоміміку, зітхання. Активне слухання - це техніка, що дозволяє точніше розуміти психологічні стани, почуття, думки співрозмовника за допомогою особливих прийомів участі в бесіді («угу», «так-так», «цікаво»), що мають на увазі активне вираження власних переживань і міркувань. Підтримка - це засіб для підтримки викладу клієнтом власної історії, для підтвердження висловлених ним думок, почуттів.

Номер слайду 7

Дзеркальне відображення - це прийом, що полягає в непомітному для клієнта імітуванні його міміки, жестів, пантоміміки, повторенні його тону, інтонації, висловлювань. Рефлексивне слухання - це стиль ведення бесіди, який передбачає активну мовну взаємодію психолога і респондента; в певному сенсі – переживання разом з клієнтом. Фокусування - це підведення клієнта до розмови по одній вузькій проблемі, від якої залежить глибина опрацювання і продуктивність консультування. Інформація - це надання вивірених досвідом знань у формі пояснень, викладу фактів або думок або з власної волі, або у відповідь на питання клієнта. Може бути у вигляді посилання на авторитети, твори, міфології. Заохочення - це підтвердження висловленого клієнтом з метою підтримки його дій, вчинків і поведінки. Порада - це висловлювання клієнту власної думки, заснованого на своєму баченні ситуації; пропозиція клієнту зробити або не зробити що-небудь. Саморозкриття - це емоційна залученість, відкритість і щирість не тільки клієнта, але і самого консультанта; обмін особистим досвідом і переживаннями, реакція на почуття клієнта «тут і тепер».

Номер слайду 8

Спонукання до рефлексії - це спонукання клієнта до самопереживання, самоаналізу своїх почуттів, емоцій за допомогою заохочення діалогу з самим собою. Зворотній зв'язок - це звернення уваги клієнта на прояви його поведінки, що допомагає йому дізнатися, як інші люди сприймають його, як вони реагують на його поведінку. Переказ - це повторення змісту думок клієнта з використанням ключових слів з його мови. Вільна асоціація - це прийом, що забезпечує вільне і відверте висловлювання думок, почуттів клієнтом без спроби при цьому зосередитися, вирушаючи або від якогось слова, числа, образу сновидіння, уявлення, або мимовільно. Директива - це вказівка з метою залучення клієнта в процес дослідження власних почуттів або поведінки. Може бути у вигляді рекомендації щодо зміни дій, вчинків, явно суперечить здоровому глузду. Конфронтація - це звернення уваги клієнта на те, що він чогось уникає; виявлення і демонстрація протиріч або розбіжностей між різними елементами його психічного досвіду;

Номер слайду 9

10 частих помилок. ЗАТЮКУВАННЯЦе — зауваження, які, на жаль, доводиться часто чути з вуст батьків. У дитини певною мірою виробляється імунітет до зауважень батьків. І це добре. Адже неможливо витримати таку кількість несхвалення з боку власних батьків. Хоча, звісно, подібний імунітет не зміцнює дитяче здоров’я, їм доводиться витрачати величезні зусилля на захист від нас. НЕВІРА У ДІТЕЙ  Дитині не дають робити те, що вона хоче, вона постійно робить те, що хочуть батьки. І вони ще й перевіряють це, тому що не довіряють. От з такого замкненого кола виходять люди з дуже низькою самооцінкою, що, безумовно, вплине на якість всього їхнього життя.

Номер слайду 10

ВІДЧУТТЯ ПРОВИНИВідчуття провини штовхає батьків у ці крайнощі, тому що вони розуміють, що в них щось не виходить. Тож вони вирішують або задобрювати дитину всіма можливими способами, або залякувати її. Але це може в певний момент припинити працювати і серйозно зламати психіку дитини, прирікаючи її на страждання й ходіння до психотерапевтів у дорослому житті.ІДЕАЛЬНА КАРТИНКАЦе ідеальна картинка того, якою має бути моя дитина. А вона ж може народитися зовсім іншою. І мама, тато, бабусі та дідусі (у кожного ця картинка своя), намагаються обмежити дитину рамками тих очікувань, які вони на неї накладають. ВІДСУТНІСТЬ МЕЖми живемо в реальному світі, і цей світ має свої правила — правила співіснування між людьми, правила культури поведінки, які в більшості випадків є виправданими («Не порушуй територію іншої людини, і вона не буде давати тобі відсіч» тощо). А ми ці правила змінюємо, і заради дитини готові змінити весь світ.

Номер слайду 11

ЗАЦИКЛЕНІСТЬРозмовляти з дитиною багато, давати свободу для простору та росту. Це — приклад, чого можна досягти в житті, контекст, який ми несемо. Ось це до виховання має важливе відношення. ВІДСУТНІСТЬ ПРАГНЕННЯ БУТИ ЩАСЛИВИМИ«Щасливі люди — це не ті, в кого в житті все складається, чи хто не зіштовхується з труднощами. Щасливі люди — це люди, в яких бувають злети і падіння, але вони точно знайшли себе в житті. Вони не скаржаться, зіштовхуються з труднощами, долають їх, горять своєю роботою, сім’єю, собою, коханою людиною.«МОЯ ДИТИНА»Часто батьки не сприймають дитину як особистість, у якої є власні бажання, мрії, право на свою думку і відстоювання власної позиції. Такі матусі й татусі хочуть, щоб дитина відповідала їхнім бажанням та очікуванням, і не враховують інтереси та особливості власне дитини.

Номер слайду 12

ПОРІВНЯННЯ З ІНШИМИ ДІТЬМИВсі діти — різні, у всіх свої особливості розвитку, сильні та слабкі сторони. Постійним концентруванням на помилках і похвалою інших дітей ви підриваєте віру в себе, принижуєте гідність підлітка і руйнуєте його самооцінку. ЗАБОРОНА НА ВИРАЖЕННЯ ВЛАСНИХ ПОЧУТТІВ«Часто старші повторюють: «Не кричи!», «Тримай себе в руках!», «Не гнівайся/не гніви мене», «Заспокойся!», «Не дратуй мене!», «Веди себе пристойно», «Досить істерик!», «Не переймайся через дурниці!» тощо.

Номер слайду 13

Правило «п'яти пальців»Будь завжди відкритим!Підтримуй!Заохочуй та мотивуй!Будь другом та наставником!Вболівай!

Номер слайду 14

«Соціальна картка»Вільна асоціація - це прийом, що забезпечує вільне і відверте висловлювання думок, почуттів клієнтом без спроби при цьому зосередитися, вирушаючи або від якогось слова, числа, образу сновидіння, уявлення, або мимовільно. Функції: пізнання несвідомого через асоціативне мислення; отримання інформації про психічні процеси і явища і застосування отриманої інформації для корекції; усвідомлення причин, джерел і характеру своїх проблем. Застосовується: при з'ясуванні витіснених травм, страждань, пережитих жахів, коли вони витіснені і забуті геть.

Номер слайду 15

Соціальний педагог. Толпигіна Є. Д. e-mail: tolpyginaliza@gmail.com. Комунальний заклад освіти «Криворізька санаторна школа №8» Дніпропетровської обласної ради»ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!Сподіваюсь на співпрацю

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку