Презентація Запобігання ескалації конфлікту Конструктивне розв’язання конфліктів""

Про матеріал
Люди спілкуються завжди: під час навчання, праці, відпочинку. Буває, їхні погляди, думки, поведінка різняться. Кожна людина по-своєму оцінює життєві ситуації, обирає різні шляхи розв’язання проблем. І тоді можуть виникати конфлікти. Про те як конструктивно розв'язати конфлікти, можна ознайомитись в презентації "Запобігання ескалації конфлікту. Конструктивне розв’язання конфлікту. Дану презентацію можна використовувати на уроках з основ здоров'я 6-9 класах, також на виховних годинах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Запобігання ескалації конфлікту. Конструктивне розв’язання конфліктів. Трофімова Т. Г.

Номер слайду 2

формувати поняття «конфлікт» і «конфліктна ситуація»; ознайомити з причинами виникнення конфліктів, їх видами, стадіями розвитку, способами запобігання; розвивати навички контролю за власною поведінкою, уникати провокаційних дій із боку інших людей; виховувати стриманість, толерантність. Цілі:

Номер слайду 3

сперечаються;намагаються зрозуміти одне одного;допомагають одне одному;кричать одне на одного;співпрацюють;уважно слухають одне одного;підозрюють одне одного;намагаються перемогти;усміхаються;б'ються;змагаються одне з одним;звинувачують одне одного;ображаються одне на одного;намагаються якомога швидше закінчити розмову. Гра «Так чи ні»Виберіть із наведених тверджень ті, з якими ви згодні. Якщо «так», то, почувши їх, плескайте в долоні. Під час конфлікту здебільшого люди:

Номер слайду 4

Ввічливість і тактовність сприятимуть запобіганню ескалації конфлікту. Ескалація конфлікту — це загострення протиріч між співрозмовниками. Але потрібно пам'ятати, що конфлікти між людьми можуть бут конструктивними (направленими на розвиток відносин, здійснення спільної діяльності) .

Номер слайду 5

Щоб запобігти ескалації конфлікту, слід:уміти вчасно розпізнати конфліктну ситуацію, з’ясувати її причинуповодитися чемно, не вживати образливих слівуникати категоричних слів «завжди», «ніколи», «нізащо»не зневажати і не принижувати співрозмовника не насміхатися над нимстримувати власні емоції, уміти розуміти емоції співрозмовника уважно слухати і не перебивати бути чесним і щирим у словах і виявах почуттівпід час розмови не вихвалятися, не повчатиуговорити завжди про конкретні ситуації, не узагальнювативідстоювати власну точку зору, але не тиснути на співрозмовниканамагатися порозумітися не боятися визнавати помилки, вибачатисяне провокувати й не піддаватися на провокацію конфлікту: не відповідати образою на образу

Номер слайду 6

Існують правила поведінки, виконання яких допомагає не провокувати конфлікти. Не прагніть домінувати за будь-яку ціну. Будьте принциповими, але не жорстокими. Пам'ятайте, що прямолінійність — це добре, але не завжди. Критикуйте, але не критиканствуйте. У всьому треба знати міру. Сказати правду теж треба вміти! Будьте незалежними, але не самовпевненими. Не перетворюйте наполегливість на настирливість. Будьте справедливими й терпимими до людей. Не переоцінюйте свої здібності та можливості, не зменшуйте здібності й можливості інших. Не проявляйте ініціативу там, де її не потребують. Реалізуйте себе у творчості, а не в конфліктах. Показуйте витримку, опануйте умінням саморегуляції. Пошана до людей, знання правил ведення суперечки, дискусії, правил спілкування - допомагають запобігати непотрібним конфліктам. Є певні фрази, які можуть спровокувати конфліктну ситуацію.

Номер слайду 7

Крім наведених вище, є ще й спеціальні правила попередження конфліктів:не розмовляйте відразу з напруженою, збудженою людиною;перш ніж сказати про неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу, відзначте заслуги людини, його вдалі вчинки;постарайтеся подивитися на проблему очима опонента, «стати на його місце»;не приховуйте доброго ставлення до людей, не скупіться на похвалу товаришам;умійте примусити себе мовчати, коли вас зачіпають у дрібній сварці, будьте вище за дріб'язкові суперечки;те, що справжні чоловіки вирішують суперечки бійкою, — міф. Тільки сильна й впевнена в собі людина здатна вийти із конфлікту без сутички. 

Номер слайду 8

Подумайте і запишіть одне слово – прикметник, який на вашу думку, характеризує конфліктну особу?

Номер слайду 9

Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив іншому велике зло. Ображений чоловік, прагнучи відповісти помстою, вирушив до мудреця з порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром. Сусід послухався, а у відповідь знову був «нагороджений» злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час у відповідь отримав зло. Сусід прийшов до мудреця і той знову порадив йому віддячити добром. «Але я вже стомився віддячувати йому добром», — заперечив сусід. «Якщо зловмисник не стомився від зла, то чому ти стомився від добра?» — відповів мудрець.- Що порадив мудрець чоловікові?Легенда «Про добро і зло»

Номер слайду 10

Способи виходу із стану негативних емоцій. Фізична праця. Рух. Прогулянка. Читання книги. Прослуховування улюбленої музики. Спів улюблених пісень.

Номер слайду 11

Під час Льодовикового періоду тварини замерзали і гинули. Їжаки зрозуміли, що жити стало дуже небезпечно, тому вирішили зібратися всі разом, притулитися один до одного і таким чином зігрітися. Так вони захистили себе від холоду. Проте, хоча їм і стало тепло, та гострими голками вони кололи один одного. І тому їжаки вирішили знову розійтись. Але це означало – вмерти від холоду! Прийшлось їжакам вибирати: або змиритися з гострими голками своїх сусідів, або вимирати. І тому, зрештою, вони знову вирішили зібратися і жити разом. Вони навчились терпіти невеликі рани, які наносить таке спільне проживання з іншими – тому що тепло, яке їм давали співродичі, було значно важливішим. Мораль! Щоб побудувати хороші стосунки, не обов’язково зводити разом ідеальних людей, які не мають недоліків. Треба навчитися жити з іншими, не дивлячись на всі їх мінуси, і цінувати їх плюси. Причта про їжаків

Номер слайду 12

Вправа «Чарівний капелюх»Пропоную вам закінчити вислови. Найголовніше, щоб обидві сторони бажали... Розберіться в істинних причинах і зосередьте увагу на проблемі й на тому,... Пробачення допоможе звільнитися від того негативу,... Дайте можливість партнерові висловитися,... Надайте співрозмовникові психологічну паузу... Визнавайте свої помилки до того, як співрозмовник почне вас... Не поспішайте реагувати на чуже... Ідіть на всі можливі... Не критикуйте особистість партнера. Ніколи не завдавайте емоційної... Поступайтеся в дрібницях, щоб добитися. Створіть можливість гідного виходу із конфлікту, щоб «зберегти. Не уникайте конфліктів (вони неминучі!), а намагайтеся їх.. Пам'ятайте, що безвихідних ситуацій...

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Прочитати §23 с.133-134 (автор Бех). Прочитати §19 с.96-97 (автор Бойченко).3. ЗАВДАННЯ. Моделюй — набувай життєвих навичок!Як конструктивно розв’язати конфліктні ситуації? У кінотеатрі під час сеансу підлітки голосно обговорюють події фільму, незважаючи на зауваження. У громадському транспорті людина літнього віку звернулася з проханням поступитися місцем. Однокласники підготували матеріали до стінгазети, але не можуть дійти згоди, обираючи, які замітки розмістити. Кожен вважає свою замітку найкращою. 4. У шкільній їдальні один з учнів намагається взяти обід без черги. На посаду старости класу було двоє претендентів. Обрано одного з них. Другий образився на всіх однокласників і перестав з ними спілкуватися.

Номер слайду 14

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. lubow eg
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
7753
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку