Сформувати в учнів поняття “стресова стійкість”; ознайомити зі способами керування стресом та техніками самодопомоги та допомоги під час стресу; вчити застосовувати техніки самоконтролю
СТРЕС Стрес - неспецифічна (загальна) реакція організму на будь-яке пред'явлення йому вимог, що впливають (фізичний або психологічний) стан і порушують його гомеостаз, а також відповідний станнервової системи організму (або організму вцілому) Стрес (від англ. stress — напруга, тиск)
Номер слайду 3
СТАДІЇ РОЗВИТКУ СТРЕСУ Зростання напруги Власне стрес Зниження внутрішньої напруги
Номер слайду 4
ОЗНАКИ СТРЕСОВОГО СТАНУ ПОСИЛЕННЯ ТРИВОГИ; НЕМОЖЛИВІСТЬ ЗОСЕРЕДИТИСЯ НА ЧОМУСЬ; ПОГІРШЕННЯ ПАМ’ЯТІ; ВИНИКНЕННЯ ПОЧУТТЯ ВТОМИ; ВІДЧУТТЯ ВТРАТИ КОНТРОЛЮ НАД СОБОЮ; ПІДВИЩЕНА ДРАТІВЛИВІСТЬ; ВТРАТА ПОЧУТТЯ ГУМОРУ ; РІЗКО ЗРОСТАЄ КІЛЬКІСТЬ ЦИГАРОК, ЩО ВИКУРЮЮТЬСЯ; ПРИСТРАСТЬ ДО АЛКОГОЛЮ; ЗНИКНЕННЯ АПЕТИТУ.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
ПРИЧИНИ СТРЕСУ ВПЛИВ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА; НАВАНТАЖЕННЯ (ФІЗИЧНІ, ФІЗІОЛОГІЧНІ, ІНФОРМАЦІЙНІ, ЕМОЦІЙНІ, ВИРОБНИЧІ); МОНОТОННІСТЬ У ТРУДОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. ВАЖКІ ЖИТТЄВІ СИТУАЦІЇ: ХВОРОБА, СМЕРТЬ БЛИЗЬКИХ ЛЮДЕЙ, ВТРАТА РОБОТИ, ЗМІНИ УМОВ ЖИТТЯ; ПЕРЕЛОМНІ ЕТАПИ ЖИТТЯ: ВЕСІЛЛЯ, РОЗЛУЧЕННЯ, НАРОДЖЕННЯ ДІТЕЙ, ПОЧАТОК І ЗАКІНЧЕННЯ НАВЧАННЯ, ПЕРЕХІД НА НОВУ РОБОТУ; НЕЗАДОВОЛЕНІСТЬ МАТЕРІАЛЬНИМ СТАНОВИЩЕМ.
Номер слайду 7
НАСЛІДКИ СТРЕСУ І. ФІЗІОЛОГІЧНІ НАСЛІДКИ СТРЕСУ: РІСТ КРОВ’ЯНОГО ТИСКУ; ЗАХВОРЮВАННЯ СЕРЦЯ; ВИРАЗКОВА ХВОРОБА; ЗАХВОРЮВАННЯ ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМИ. ІІ. СУБ’ЄКТИВНІ НАСЛІДКИ СТРЕСУ: ПОЧУТТЯ ПРОВИНИ; ПОЧУТТЯ ТРИВОГИ; СТАН СТОМЛЕННЯ.
СПОСОБИ ПІДВИЩЕННЯ ЗАГАЛЬНОЇ СТІЙКОСТІ ОРГАНІЗМУ Перша група - включає способи, що використовують фізичні фактори впливу - це фізична культура, загартовування організму, біг підтюпцем і т.д. Друга група - аутогенне тренування, психотерапія, гіпноз. Третя група - підвищення загальної стійкості організму біологічно активними речовинами.
Номер слайду 10
ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ СТРЕСУ Перший спосіб - нова інтерпретація проблеми - переоцінка, гаслом для якої може бути постулат: все не настільки погано. Другий спосіб - зміна погляду на проблему — соціальне порівняння: мені краще, ніж іншим. Третій спосіб — уникання: це не проблема. Четвертий спосіб — гумор: це смішно.
Номер слайду 11
«Умій спокійно ставитися до того, чого не в силах змінити» Сенека
Номер слайду 12
Домашнє завдання Опрацювати §20, Повторити §19, Завдання моделюй, стор.80